Alles kan kapot... zo ook TA
- ridefreeordie
- Forum-lid
ha ha. Als TS laat ik mijn topic niet misbruiken door leden van de Shimano- danwel Campapolitie
Al heb ik niet zonder reden voor Campa gekozen
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Helaas is het vermoed ik zo (omdat je bladboutjes weg zijn) dat er een breuk opgetreden is naar aanleiding van losgelopen boutjes anders kan het bijna niet.
Grtz; mtbfool
Grtz; mtbfool
-
sharkman113
- Forum-lid HC
max 40 nm anders draai je ze rond en inderdaad loctite of zeer regelmatig controleren. Gezien het bovenstaande heeft het blad nog maar op enkele punten steun gehad en is zodoende kapot gegaan.....
-
michiel1991
- Forum-lid
Zou campa hier dan niets aan kunnen doen aangezien er nog al veel problemen zijn??
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Valt wel mee, ik heb ze zelden en wat kan campa eraan doen dat niet iedere thuis sleutelaar een momentsleutel en de juiste materialen gebruikt (ook campa gebruikt een borgmiddel op haar schroeven/boutjes.
Sharkman 1 schreef:max 40 nm anders draai je ze rond en inderdaad loctite of zeer regelmatig controleren. Gezien het bovenstaande heeft het blad nog maar op enkele punten steun gehad en is zodoende kapot gegaan.....
Oeps, had niet verwacht dat max 40 nm zou zijn. Ik dacht veel lager. Ik wil zelf geanodiseerde bladbouten plaatsen. Ik zal zeker loctite gebruiken met een ingestelde 40 NM momentsleutel.
.
Sharkman 1 schreef:max 40 nm anders draai je ze rond en inderdaad loctite of zeer regelmatig controleren. Gezien het bovenstaande heeft het blad nog maar op enkele punten steun gehad en is zodoende kapot gegaan.....
40Nm?
Typefoutje?
Dit lijkt mij wel erg veel.
Volgens mij draai je een trapas/lagers of een cassette hiermee aan.
Toch geen kettingbladboutjes?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
-
sharkman113
- Forum-lid HC
4 nm
, 40 is iets dat je behalve voor sommige bracketlagers nooit zult halen.....
-
michiel1991
- Forum-lid
@ sharkman
Daar moet ik je gelijk in geven. Heb zelf gelukkig nog niet meegemaakt dat deze los kwamen. Maar ik ken ook veel renners waar ze wel los kwamen. En dan zaten ze bij verschillende FM`s Dat is toch wel iets dat me iets te vaak voor komt.
En ja er zijn ook veel mensen zonder verstand ervan die aan de bladen gaan sleutelen.
Daar moet ik je gelijk in geven. Heb zelf gelukkig nog niet meegemaakt dat deze los kwamen. Maar ik ken ook veel renners waar ze wel los kwamen. En dan zaten ze bij verschillende FM`s Dat is toch wel iets dat me iets te vaak voor komt.
En ja er zijn ook veel mensen zonder verstand ervan die aan de bladen gaan sleutelen.
Na het lezen van bovenstaande begrijp ik dat bij het vastzetten van de kettingblad boutjes het een must is om loctite te gebruiken. Nu heb ik een aantal vraagjes.
1. Is dit probleem ook bij de 2011 cranks?
2. Zijn de boutjes na het gebruik van loctite wel weer gemakkelijk los te maken?
3. Moet je ze bij hermontage eerst schoonmaken en is dit goedje zich lastig verwijderen?
4. Welke loctite gebruiken jullie?
5. Waar te koop?
1. Is dit probleem ook bij de 2011 cranks?
2. Zijn de boutjes na het gebruik van loctite wel weer gemakkelijk los te maken?
3. Moet je ze bij hermontage eerst schoonmaken en is dit goedje zich lastig verwijderen?
4. Welke loctite gebruiken jullie?
5. Waar te koop?
No pain no gain, no guts no glory!
Sharkman 1 schreef:4 nm, 40 is iets dat je behalve voor sommige bracketlagers nooit zult halen.....
Dat klinkt inderdaad beter.
Ik heb inderdaad mijn crank vorige week nog met 42 NM vastgezet. Ik had al zo'n geweten, dat 40 NM niet kon voor de kettingbladbouten. daarom mijn eerdere reaktie en er werd ook al meteen op gereageerd.
Tevens gaat mijn kleine momentsleutel maar tot een max van 20 NM. :d
Gelukkig dat we dit forum hebben om wijzer ervan te worden. Geloof me, ik wist ook wel, dat 40 NM niet kon.Michiel1991 schreef: En ja er zijn ook veel mensen zonder verstand ervan die aan de bladen gaan sleutelen.
.
.