Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Hoe snel hoort een latex binnenband leeg te lopen?

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 15 mei 2009 16:41

Ondanks het feit dat latex beter rijdt kom ik er een beetje van terug. Mijn Panaracer Greenlite latex bandjes (98 gram per 2 op de keukenweegschaal) raken steeds lek op de verbinding ventiel/band. Nou ja, lek; het ventiel komt gewoon los uit de band. Een typisch Panaracer probleem? Het druk verlies was overigens zo'n 1,5 tot 2 bar na een dag.
Hoe zijn de ervaringen met Vredestein??
Afbeelding

henry
Forum-lid

henry 15 mei 2009 16:47

BianchiSL3 schreef:Hoe zijn de ervaringen met Vredestein??

Mijn ervaringen met Vredestein zijn zeer goed. Wel ben ik na een dag zo'n 2 bar kwijt, maar dat vind ik geen probleem.
Mijn waarschuwing is weggehaald!?

Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^

foosho
Forum-lid

foosho 15 mei 2009 17:00

Bevalt goed tot nu toe, 't is wel altijd pompen geblazen (en van 7.5 -> 8 is wel ff anders dan 5 -> 8), 't lijkt een beetje meer te veren ofzo met onregelmatigheden op de weg.
Om echt conclusies te kunnen trekken moet ik weer even op butyl gaan fietsen denk ik, maar in bandjes omgooien heb ik voorlopig ff geen zin vrees ik ;). 't Verschil is iig een stuk minder dan een setje nieuwe, verse buitenbanden.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 15 mei 2009 20:26

BianchiSL3 schreef:Ondanks het feit dat latex beter rijdt kom ik er een beetje van terug. Mijn Panaracer Greenlite latex bandjes (98 gram per 2 op de keukenweegschaal) raken steeds lek op de verbinding ventiel/band. Nou ja, lek; het ventiel komt gewoon los uit de band. Een typisch Panaracer probleem? Het druk verlies was overigens zo'n 1,5 tot 2 bar na een dag.
Hoe zijn de ervaringen met Vredestein??
Afbeelding

Hoi,

Ben je zeker dat het latex is?
Volgens mij is het polyurethaan.
Ik heb trouwens nog nooit een biba gezien waarbij het ventiel gewoon los komt, scheuren wel maar da's vaak te wijten aan een foute montage.

Mijn ervaring met Vredestein bibas is zeer goed, comfortable en nog lekker licht ook.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 15 mei 2009 23:12

beetje off-topic...
Maar hoe meten jullie zo snel dat er na 24 uur er 2 bar uit is? Ik heb overigens geen latexbiba's maar zou wel s willen weten wat ik verlies in 24 uur. Ik zou zeggen gewoon de pomp na 24 uur erop en kijken wat het verschil is. Maar als ik dat doe dan moet ik eerst wat lucht uit de band laten lopen en dan heb je niet echt een geldig verschil.
Dus mijn vraag hoe doen jullie dat?
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

henry
Forum-lid

henry 15 mei 2009 23:27

Geert Jan schreef:Maar hoe meten jullie zo snel dat er na 24 uur er 2 bar uit is? Dus mijn vraag hoe doen jullie dat?

Toch gewoon door de pomp erop te zetten. Ik zie ook niet of het 1,9 of 2,1 is hoor, maar globaal heb ik wel een idee.
Mijn waarschuwing is weggehaald!?

Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 15 mei 2009 23:41

oke dan probeer ik dat binnenkort is even uit;)
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 16 mei 2009 00:44

fdegrove schreef:

Hoi,

Ben je zeker dat het latex is?
Volgens mij is het polyurethaan.
Ik heb trouwens nog nooit een biba gezien waarbij het ventiel gewoon los komt, scheuren wel maar da's vaak te wijten aan een foute montage.

Mijn ervaring met Vredestein bibas is zeer goed, comfortable en nog lekker licht ook.

Ciao, ;)

Het is mij ooit verkocht als latex, maar het zou best polyurethaan kunnen zijn. Het heeft wel dezelfde eigenschappen als latex, het verliest snel druk en het rijdt soepel. Ik ga er nog op Google-en. Zit nu met een dongel in Friesland, traaaag!

Plaats reactie