Trek 1.9 vs. Specialized Allez Elite
-
rodelantaarn
- Forum-lid
Misschien een beetje off topic,maar probeer het toch maar. Ik ben op zoek naar het zadel van de allez. Zo,n wit met rood zadel. wie heeft er nog 1 liggen of weet iemand waar te verkrijgen.
mvg iwan goeree
Iwan: ik denk dat Stappenbelt in Apeldoorn dit zadel wel heeft voor je. In deze zaak is Specialized het meest gevoerde merk. Maar ik weet niet of je in de buurt woont....
Groet,
Lesley
mvg iwan goeree
Iwan: ik denk dat Stappenbelt in Apeldoorn dit zadel wel heeft voor je. In deze zaak is Specialized het meest gevoerde merk. Maar ik weet niet of je in de buurt woont....
Groet,
Lesley
Wie het laatst lacht.....is traag van begrip...
De Allez rijdt een stuk beter, heb op allebei gereden maar heb nu een Allez. Betere kwaliteit frame ook, met als voordeeltje de carbon achtervork. Het enige verschil tussen een ultegra en een 105 is dat de shifters van een 105 een fractie eerder versleten zijn, dus voor het groepsetje hoef je het niet te doen. De bandjes moet je sowieso vervangen maakt niet uit van welke van de twee, je glijdt er gegarandeerd op door!! Wieltjes vervangen is ook een aanrader bij de specialized dan zit je zo op een 7,5 a 8 kg!!
De Trek is gewoon leuk, de Specialized heeft een goed frame (zit veel meer carbon in)! Hij is ook verkrijgbaar als los frame en dan in het rood, dan kun je hem zelf op bouwen met eventueel ultegra.
De Trek is gewoon leuk, de Specialized heeft een goed frame (zit veel meer carbon in)! Hij is ook verkrijgbaar als los frame en dan in het rood, dan kun je hem zelf op bouwen met eventueel ultegra.
whats life without a decent bike?!
- laurenssoenen
- Forum-lid
- Contact
Ondanks de Shimano Ultegra op de Trek 1.9 heb ik geopteerd om de Specialized Allez Elite te bestellen. Het kleurenpalet van de Trek heeft de doorslag gegeven, alsook het frame van Specialized dat mij op het lijf gegoten is. De Shimano 105 is misschien niet de ideale groep om mee te koersen, maar mijn fietsenmaker heeft mij toch overtuigd om niet al te gek te doen. Ik zal volgend seizoen wel merken hoe de groep zich gedraagt in de wedstrijd zelf. Desnoods schakel ik tijdens het seizoen nog over op een Ultegra, mocht dat echt noodzakelijk zijn.
Daarnaast zullen de bandjes begin februari vervangen worden door enkele die mij vlotter door de bochten moeten laten gaan. Ook qua pedalen hebben ik niet gek gedaan, aangezien ik hier ook veel te weinig van ken. Ik heb gekozen voor de goedkope versie van de Shimano SPD-SL. Bidonhouders zijn de Specialized Rib Cages Pro Road, die bijzonder goed bij het frame zelf passen. Licht met een mooie look. Enkel op het terrein van fietscomputer heb ik me even laten gaan. Daar ik ervan overtuigd ben dat de training nog vele malen belangrijker is, werd ik op slag verliefd op de Polar CS200. Snelheid, hartslag en calorieverbruik... ideaal. Je kan er nog altijd een tikkeltje bijdoen, maar is dit wel nodig?
Ik moet de fantastische service bij Fietsateljee Dupont wel een pluim geven.
Nu is het aan mij om te bewijzen dat een dure fiets absoluut niet nodig is om te presteren.
Daarnaast zullen de bandjes begin februari vervangen worden door enkele die mij vlotter door de bochten moeten laten gaan. Ook qua pedalen hebben ik niet gek gedaan, aangezien ik hier ook veel te weinig van ken. Ik heb gekozen voor de goedkope versie van de Shimano SPD-SL. Bidonhouders zijn de Specialized Rib Cages Pro Road, die bijzonder goed bij het frame zelf passen. Licht met een mooie look. Enkel op het terrein van fietscomputer heb ik me even laten gaan. Daar ik ervan overtuigd ben dat de training nog vele malen belangrijker is, werd ik op slag verliefd op de Polar CS200. Snelheid, hartslag en calorieverbruik... ideaal. Je kan er nog altijd een tikkeltje bijdoen, maar is dit wel nodig?
Ik moet de fantastische service bij Fietsateljee Dupont wel een pluim geven.
Nu is het aan mij om te bewijzen dat een dure fiets absoluut niet nodig is om te presteren.
"Het is beter afgunst dan medelijden op te wekken."
Geweldige keus, heb mijn Allez net weer opgehaald (had een ongelukje gehad) en rijdt nog steeds heerlijk. Van die 105 groep krijg je echt geen spijt, tussen ultegra en 105 zit niet veel verschil (alleen slijtage zoals ik al zei en miss een beetje gewicht). Het frame is het tenminste nog eens waard om te verbouwen. Voor een km tellertje kun je ook even kijken naar de ROX8 van sigma (ongv 160 eu bij salden). Tis niet overdreven en deze fiets is uitstekend voor wedstrijden, wie beweert er dat je er 4000 eu voor neer moet tellen voordat je een kans hebt op winnen! (ken iemand met een bulls harier die rijd de rest met wilier cento's enzo der gewoon uit)
Wens je veel prettige kilometers toe!!
Wens je veel prettige kilometers toe!!
whats life without a decent bike?!
Ik kaap heel even dit topic en aangezien de topicstarter zijn keuze al heeft gemaakt is dat vast geen probleem gok ik zo
.
Ik ben al sinds april een fiets aan het zoeken (mijn eerste fiets) inmiddels is de keuze teruggelopen tot de specialized allez elite en toch weer de canyon 5.0 vanwege die super prijsstelling. Ook de bianchi via nirone 105 stond op de lijst maar die was van salden en had er een erg vaag merk crankstel op zitten. Wat zijn jullie gedachtes in deze vergelijking?
Ik ben al sinds april een fiets aan het zoeken (mijn eerste fiets) inmiddels is de keuze teruggelopen tot de specialized allez elite en toch weer de canyon 5.0 vanwege die super prijsstelling. Ook de bianchi via nirone 105 stond op de lijst maar die was van salden en had er een erg vaag merk crankstel op zitten. Wat zijn jullie gedachtes in deze vergelijking?
Fiets hem erin!
ik ben alweer heel veel km verder op mijn Allez en ben zeer tevreden.
Zeer comfortabel en toch stijf genoeg om lekker door te trappen.
Ik heb absoluut geen spijt van mijn keuze. Het nadeel van Canyon vind ik dat je geen proefrit kan maken ( ik geloof alleen op afspraak in de buurt van Heerlen ) en het frame is toch wel heel belangrijk voor hoe je de fiets ervaart.
Zeer comfortabel en toch stijf genoeg om lekker door te trappen.
Ik heb absoluut geen spijt van mijn keuze. Het nadeel van Canyon vind ik dat je geen proefrit kan maken ( ik geloof alleen op afspraak in de buurt van Heerlen ) en het frame is toch wel heel belangrijk voor hoe je de fiets ervaart.
doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg
- laurenssoenen
- Forum-lid
- Contact

Mijn nieuwe vlam, klaar om deze zomer lustig bereden te worden. De fiets is voor 95% voltooid, aangezien mijn drinkhouders (Rib Cage) nog niet toegekomen zijn bij mijn fietsenmaker. Daarnaast zal er volgend seizoen waarschijnlijk geopteerd worden voor nieuwe banden, aangezien ik de indruk hebben dat deze nu het niet al te lang zullen redden. Maar goed, ik ben een tevreden man met dit beestje.
"Het is beter afgunst dan medelijden op te wekken."
-
johanvangeenen
- Forum-lid
Sinds 1 week ook eigenaar van een Allez ; 2010 saxo bank kleuren.
100 km. mee gereden en bevalt prima, ben blij dat ik voor de Specialized Allez ben gegaan.
100 km. mee gereden en bevalt prima, ben blij dat ik voor de Specialized Allez ben gegaan.