iemand ervaring met de Shimano R500 wielen?
Mmm, bij gebrek aan ander voorwiel heb ik eens bij een wedstrijd dat voorwiel gepakt, resultaat; een joekel van een slag erin, en het wiel liep inderdaad tegen de remblokjes aan bij het aanzetten.
Maar ik denk dat iemand die er gewoon mee rijd en er goed mee omgaat, er veel plezier van beleefd zonder veel speciaals.
Maar ik denk dat iemand die er gewoon mee rijd en er goed mee omgaat, er veel plezier van beleefd zonder veel speciaals.
-
campasuper
- Forum-lid
Michael2757 schreef:@Amclassic
Ach ik vind ze gezien de prijs prima,en dat is MIJN ervaring beste knul,dat jij er andere ervaring mee hebt,het zei zo.
Tuurlijk zijn er betere wielen,maar daar betaal je dan ook naar.
En met krachtpatserij rij je ieder wiel aan gort.
Dat laastste is naar mijn mening niet waar. Ik weeg meer dan 100kg en ik kan toch wel zeggen dat ik niet echt teveel vet heb. Ik heb al zeven jaar een set handgespaakte wielen, Record naven ( oud type ) met Mavic CXP33 velgen en die gaan al meer dan 25.000 km. mee, zonder slag oid. Ik rij geen wedstrijden maar wel één keer per week zeer sportief. Ik heb zelfs een blauwe maandag motorraces gereden dus ik denk dat ik redelijk door de bocht kan. De wielen zijn echt nog kaarsrecht en hebben toch al het een en ander meegemaakt, kuilen, keien, slechte wegen, valpartijen, Dolomieten ( boven 90 km/u ).
Dus ik rijd in ieder geval niet ieder wiel aan gort met krachtpatserij.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
michael2757
- Forum-lid
A ja luitjes,ervaringen blijven subjectief,die 500 wieltjes zaten standaard op m,n fietsje,had er ook niet zo,n hoge dunk van.maar ze verassen mij in ieder geval in positieve zin.
En zeker ik ben vergeleken bij Amclassic,een lichtgewicht,maar zeker geen magere spriet,en heb veel macht in de benen.
En uiteraard ben ook ik van plan betere wieltjes te kopen,weet nog niet precies welke,het aanbod is overweldigend,ik wil tot 300E gaan.
Overigens ik heb dus wel zo,n handgespaakte CXP 33 aan gort gereden,om de haverklap zaten er slagen in,waarmee ik nog maar eens wil benadrukken dat ervaringen behoorlijk subjectief zijn.
En zeker ik ben vergeleken bij Amclassic,een lichtgewicht,maar zeker geen magere spriet,en heb veel macht in de benen.
En uiteraard ben ook ik van plan betere wieltjes te kopen,weet nog niet precies welke,het aanbod is overweldigend,ik wil tot 300E gaan.
Overigens ik heb dus wel zo,n handgespaakte CXP 33 aan gort gereden,om de haverklap zaten er slagen in,waarmee ik nog maar eens wil benadrukken dat ervaringen behoorlijk subjectief zijn.
Ga toch fietsen...
-
campasuper
- Forum-lid
@michael2757
Zonder vervelend te willen zijn, ik ben in ieder geval niet begonnen met subjectief als objectief beschouwen ...
Zonder vervelend te willen zijn, ik ben in ieder geval niet begonnen met subjectief als objectief beschouwen ...
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
oke bedankt iedereen ik denk dat ik die fiets wel neem aleen wel met andere velgen er nog bij.
die R500 velg is prima voor training maar om er wedstrijden op te gaan fietsen lijkt me niet zo handig.
die R500 velg is prima voor training maar om er wedstrijden op te gaan fietsen lijkt me niet zo handig.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009
-
masterkrabber
- Forum-lid
Als je lief bent voor wielen blijven alle wielen wel recht. Als ik fiets wil ik niet het risico lopen dat er bij de eerste de best kuil een slag in mijn wiel komt. Het richten van een wiel kost bij de fietsenmaker snel meer dan 10 euro.
Ervaringen van fietsers die hun wiel proberen te ontzien om hun wielen te 'sparen' zou ik niet serieus nemen.
Adviezen van 'krachtpatsers' wel. Die hebben namelijk ervaring met het 'aan gort rijden' van wielen en kunnen dus ook beter vertellen welke wielen minder snel kapot gaan.
Welke wielen onder de 200 euro zijn dan het alternatief? graag adviezen van 'Krachtpatsers'. (Of is dit een nieuw topic?)
Ervaringen van fietsers die hun wiel proberen te ontzien om hun wielen te 'sparen' zou ik niet serieus nemen.
Adviezen van 'krachtpatsers' wel. Die hebben namelijk ervaring met het 'aan gort rijden' van wielen en kunnen dus ook beter vertellen welke wielen minder snel kapot gaan.
Welke wielen onder de 200 euro zijn dan het alternatief? graag adviezen van 'Krachtpatsers'. (Of is dit een nieuw topic?)
Heb nu bijna 600km gereden op mijn R500 wielen. Alle kilometers hier in zuid limburg en Belgie. Geen enkel probleem met mijn wielen en ik ben zo'n 95 kilo zwaar!! Bij een stevige kuil rijd je ieder wiel aan gort, zeker als jij blijft zitten!
-
thomas1974
- Forum-lid
Wielen imo zijn niet winterproof. Spaken begonnen te roesten, lagers lijken niet erg goed afgedicht want na 1 winter totaal verrot. Moet wel zeggen dat ik niet veel moeite heb gedaan mbt. onderhoud. Verder heb ik er afgezien van een klein slagje geen problemen mee gehad. Levensduur was zo'n 15000km.
-
michael2757
- Forum-lid
masterkrabber zegt dat als je lief voor je wielen bent ze niet kapot gaan,maar je moet adviesen van mensen die hun wielen willen sparen niet serieus nemen,vraag het aan de krachtpatser, ...en die geeft het zelfde advies.....krapt u rustig door,masterkrabber,het wiel heb je niet uitgevonden,krabben daarintegen gaat je goed af.
Ga toch fietsen...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Deze goedkope Shimano wielen zijn gewoon alles behalve stijf, hebben slechte lagers, zijn totaal niet sterk. Voor €200 moet je denk ik ook wel een setje hand gespaakte wielen bij een goede spaker vandaan kunnen vinden. Dan heb je een setje wat zeker zwaarder is, voor de rest op alle vlakke zoveel beter is.
Amclassic-fan schreef:Deze goedkope Shimano wielen zijn gewoon alles behalve stijf, hebben slechte lagers, zijn totaal niet sterk. Voor 200 moet je denk ik ook wel een setje hand gespaakte wielen bij een goede spaker vandaan kunnen vinden. Dan heb je een setje wat zeker zwaarder is, voor de rest op alle vlakke zoveel beter is.
Behalve aerodynamisch dan, want dan zijn de Shimano's niet zo slecht.
-
michael2757
- Forum-lid
Tja gaan we weer:het is niet MIJN ervaring,want die zijn gewoon goed,en ik ben niet de enigste zo te zien,en de lagers af en toe met vet voorzien en stellen en zoeffffffff daar ga je weer! kaarsrecht geen centje pijn.(en dat voor 79 e)
Ga toch fietsen...