Pagina 2 van 2
Geplaatst: 03 jun 2009 18:11
door soloistcarbon
en die sealant, zou dat helpen bij een lek of tegen een lek? Ik ken het ook niet nml...
Jelle
Geplaatst: 03 jun 2009 22:29
door havana
Zou persoonlijk voor bandjes gaan, minder gezeur bij lekrijden en bovendien zijn de remprestaties beter. In de regen zou ik niet graag met carbon gaan rijden.
Geplaatst: 03 jun 2009 22:31
door daddyyoyo
Daar heb je inderdaad een punt. Maar als het regent vertrek ik niet.
Geplaatst: 04 jun 2009 00:36
door soloistcarbon
ik neem voor de mont ventoux mn andere wielen mee, voor als het regent...
wel overwegen waard...
jj
Geplaatst: 04 jun 2009 10:10
door campasuper
Als je sealant in je tubes wil spuiten, even het ventiel eruit schroeven en zo in het buisje spuiten. Dan zit je ventiel niet vast door de latex. Bij het oppompen even opletten dat je ventiel op vier uur of acht uur zit, dan kan de sealant ook niet uit het buisje naar het ventiel lopen. Zeker niet boven negen uur of drie uur. Als er dan nog wat latex in je ventielbuisje zit stroomt dit met oppompen alsnog door het ventiel.
Even voor de duidelijkheid, twaalf uur is helemaal bovenaan en zes uur helemaal onderaan.
Een sealant is prima preventiemiddel tegen lekrijden.
Geplaatst: 04 jun 2009 13:37
door daddyyoyo
Ik denk dat ik voor deze oplossing ga kiezen. Anders moet ik nog een compact trapstel aanschaffen voor mijn andere fiets. Trouwens wat is het kleinste tandwiel dat men naast 52 kan monteren? 34 - 36 ?
Geplaatst: 05 jun 2009 09:55
door campasuper
Ligt aan je VD, normaal kan een VD een verschil aan van max 14 tanden, de nieuwere types kunnen vaak 16 tanden hebben.
Geplaatst: 05 jun 2009 12:45
door amclassic-fan
34-50 is wel 't uiterste. 34-52 kun je ook wel schakelen, maar dan heb je te weinig overlap tussen binnen- en buitenblad met als gevolg dat je bij bepaalde snelheden steeds heen en weer moet schakelen. Dus 34-50 of 36-52.
Geplaatst: 05 jun 2009 15:17
door roger
havana schreef:Zou persoonlijk voor bandjes gaan, minder gezeur bij lekrijden en bovendien zijn de remprestaties beter. In de regen zou ik niet graag met carbon gaan rijden.
Tubes gaat mijn voorkeur naar uit wat de remprestaties betreft ligt maar net aan welke combinatie remhoeven,blokken en ervaring(durf).
2006 met LW's icm ZG hoeven en Corima kurken blokken de Marmotte gereden nou dan daal je met de daver op je lijf.
2007 LW's icm ZG hoeven en swisstop yellowking ook dit vondt ik niet erg veilig aanvoelen voorwiel gaf een stotend en bokkend gevoel.
2008 LW icm record hoeven en LW (swisstop grijs) dat was voor mijn gevoel de beste combinatie goed doseerbaar en veel rempower.
Nu rijdt ik met Superrecord met de Campa carbonblokken T3 deze combi remt erg goed zolang het droog blijft, ziet het er naar uit dat ik wel eens nat kon worden steek ik Swisstop grijs(lightweight) deze remmen in alle omstandigheden goed.
Hoevaak rij je nu lek op een stel nieuwe tubes kans is toch erg klein,kit je een stel nieuwe tubes op je LW's en 1 of 2 busjes Vittoria Pitsstop mee en knallen maar.
Geplaatst: 05 jun 2009 17:22
door daddyyoyo
Ik heb inderdaad ook de beste ervaring met de grijze LW remblokken en mijn LW wielen. maar dit wel met zero gravity remhoeven.
Remmen zelfs beter als shimano Dura Ace remhoeven + BBB grijs/wit/zwart remblokken en allu velgen van Bontrager?
Geplaatst: 06 jun 2009 16:28
door ericpeters
IK was eigenlijk van plan om mijn Kuiper full carbon voorwiel tijdens de marmotte te vervangen voor mijn Eurus voorwiel maar nu zie ik dat dat waarschijnlijk niet nodig is, zelfs niet als het regent.