Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Aanschaf tacx trainer

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 09 jun 2009 19:01

joseph schreef:Ik raad het je aan om zo goedkoop mogelijk een oud modelletje aan te schaffen.
Simpel gezegd omdat ik bijna niemand ken die zo'n ding lang gebruikt, ik vind het ook echt drama om erop te moeten fietsen.
Dus dan kan je beter een simpele kopen nu en dan als het wel bevalt iets meer te investeren.

Oh ja, gebruik al meer dan 6 jaar!
What makes the boat go faster?

joseph
Forum-lid

joseph 09 jun 2009 19:25

Livio Livius schreef:
joseph schreef:Ik raad het je aan om zo goedkoop mogelijk een oud modelletje aan te schaffen.
Simpel gezegd omdat ik bijna niemand ken die zo'n ding lang gebruikt, ik vind het ook echt drama om erop te moeten fietsen.
Dus dan kan je beter een simpele kopen nu en dan als het wel bevalt iets meer te investeren.

Ik wil ook niet zeggen dat niemand zo'n ding waardeert, anders waren ze al uit de handel. Maar wel dat het je moet liggen om het te gebruiken, in mijn omgeving zie ik gewoon veel mensen met zo'n apparaat die altijd in de kast staat.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

b-j
Forum-lid

b-j 09 jun 2009 20:01

Ik wil hem gewoon gebruiken voor straks in de winter er wat kilometers mee maken.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 09 jun 2009 21:48

joseph schreef:
Livio Livius schreef:

Ik wil ook niet zeggen dat niemand zo'n ding waardeert, anders waren ze al uit de handel. Maar wel dat het je moet liggen om het te gebruiken, in mijn omgeving zie ik gewoon veel mensen met zo'n apparaat die altijd in de kast staat.

Inderdaad er is wel wat discipline voor nodig. Je moet ook niet proberen om 1 of 2 uur in hetzelfde tempo te rijden. Juist afwisseling (interval, sprint, etc) samen met een dvd en de tijd is zo om.

b-j
Forum-lid

b-j 10 jun 2009 11:28

Livio Livius wat voor model heb jij dan

Ook heb ik op het internet gelzen dat je andere banden en wielen nodig heb voor slijtage

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 10 jun 2009 11:43

Ik had een Cosmos en heb nu een Computrainer. Andere achterband wordt aangeraden ivm slijtage en geluid, maar zijn de kosten niet Conti euro 25. Je hebt geen ander wiel nodig. Het enige wat makkelijk is als je in de herfst/winter buiten wil rijden is een tweede achterwiel. Dan hoef je de band niet te verwisselen.

pwaverijn
Forum-lid

pwaverijn 10 jun 2009 11:58

ik heb ook korte tijd een tacx gehad, maar als ik tv oid keek, kwam de tv nauwelijks boven die herrie uit...

overigens wel een tip: meefietsen met de profs :P als de vuelta oid op tv is is, lekker meefietsen en in de bergen bijvoorbeeld doe je dan je weerstand omhoog!
accepteren kun je leren!

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 10 jun 2009 12:08

zo een Tackx trainer doet me denken aan...
Afbeelding

Of nog: hoe geestdodend kan je fietsen?

Voor 200 euro heb je een goeie lange broek, overschoenen en een winterjack.

Fietsen is bewegen! :)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

burd
Forum-lid

burd 10 jun 2009 13:54

... maar geen kinderoppas.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 10 jun 2009 14:05

Burd schreef:... maar geen kinderoppas.

Voor alles is een weg :)
Afbeelding

okay... Bij -5 graden is het misschien niet zo een goed idee :D
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie