achtervork repareren
-
campagnolo_vento
- Forum-lid
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 30 nov 2008 13:39
MrT schreef:bloody hell
hoe krijg je dat nou weer voor elkaar, welk merk is het?
weggooien dat ding (is niet meer veilig, een carbonreparatie op die plek)
het is een scatto black hawk
weet je toevallig een specialist in de buurt van gent die daar eens zou kunnen naar kijken?
In België ken ik de weg niet, misschien heeft iemand anders tips.
Je moet jezelf wel afvragen of je het wel wil.. Ik weet zeker dat iemand dat wel kan maken, in de zin van dat het er weer okay uit ziet. Die specialist heeft dan weer wat geld verdiend, maar is het echt veilig?
Je moet jezelf wel afvragen of je het wel wil.. Ik weet zeker dat iemand dat wel kan maken, in de zin van dat het er weer okay uit ziet. Die specialist heeft dan weer wat geld verdiend, maar is het echt veilig?
Dit moet je echt na laten kijken door een specialist. Als bij carbon de stuctuur niet meer in takt is, wordt deze zeer zwak. voorloopig echt niet op fietsen dus!
Ik denk ook dat het einde verhaal van het frame is, maar het is te moeilijk te zien op de foto.
Je kan er wel nieuwe carbon matjes overheen laten leggen, maar of het dan sterk genoeg is, is de vraag.
Ik denk ook dat het einde verhaal van het frame is, maar het is te moeilijk te zien op de foto.
Je kan er wel nieuwe carbon matjes overheen laten leggen, maar of het dan sterk genoeg is, is de vraag.
Procycling.nl
-
campagnolo_vento
- Forum-lid
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 30 nov 2008 13:39
Draw schreef:Dit moet je echt na laten kijken door een specialist. Als bij carbon de stuctuur niet meer in takt is, wordt deze zeer zwak. voorloopig echt niet op fietsen dus!
Ik denk ook dat het einde verhaal van het frame is, maar het is te moeilijk te zien op de foto.
Je kan er wel nieuwe carbon matjes overheen laten leggen, maar of het dan sterk genoeg is, is de vraag.
ik denk dat dit wel al een paar maand is dat ik met deze beschadiging fiets..
zie betere foto op 11de reactie
Goh, ik vind het nog erg moeilijk om op basis van je foto te zeggen in welke mate het carbon beschadigd is. Door mijn opleiding en werk heb ik best wat ervaring opgedaan met composieten. Een bedrijf dat gespecialiseerd is in composieten zou het wel kunnen repareren maar het is arbeidsintensief en dus duur. Ik ken in de buurt van Gent geen bedrijven die eventueel in aanmerking komen maar misschien kan je via via de reparatie laten doen bij de sectie materiaalkunde aan de universiteit?
dat van de afdeling materiaalkunde aan de universiteit, dat zou ik dus niet doen als ik jou was...
In Kortenberg zit er een kerel die herstellingen van carbon doet (doet alle reparaties van scott in de benelux). Ik weet de naam van de zaak niet meer juist, maar als ik het goed heb zit die in de Prinsenstraat, nummer 9 dacht ik. Kortenberg is wel een eindje van Gent af natuurlijk.
In elk geval succes!
In Kortenberg zit er een kerel die herstellingen van carbon doet (doet alle reparaties van scott in de benelux). Ik weet de naam van de zaak niet meer juist, maar als ik het goed heb zit die in de Prinsenstraat, nummer 9 dacht ik. Kortenberg is wel een eindje van Gent af natuurlijk.
In elk geval succes!
Waarom niet de afdeling materiaalkunde van de universiteit? Zij hebben alle kennis en materialen en dus als je de kans hebt om het te doen zie ik het probleem niet. De dingen die daar gemaakt worden moeten niet onderdoen voor de dingen in commerciële bedrijven. Als je een bedrijf hebt gevonden dat het voor je doet, schrik dan niet dat de rekening enkele honderden euro's bedraagt!
Een beetje googelen leverde IPA-Advanced Composites in Lokeren op. Hebben voor Colnago en Mavic gewerk maar ook al voor de luchtvaart zoals Stork (maakt onderdelen voor Airbus, Boeing en een hoop zakenjets).
Misschien kunnen zij je wel verder helpen aan adressen als ze het zelf niet kunnen/willen
+32 (0) 9 348 78 23
+32 (0) 9 348 76 85
Ik heb geen website kunnen vinden, enkel deze telefoonnummers dus ik hoop dat ze nog bestaan!
In Kortenberg, is dat niet Scott SCOTT SPORTECH BENELUX NV? Die gaan niet zomaar een fiets repareren. Ben je er al mee naar de winkel geweest waar je hem kocht?
Een beetje googelen leverde IPA-Advanced Composites in Lokeren op. Hebben voor Colnago en Mavic gewerk maar ook al voor de luchtvaart zoals Stork (maakt onderdelen voor Airbus, Boeing en een hoop zakenjets).
Misschien kunnen zij je wel verder helpen aan adressen als ze het zelf niet kunnen/willen
+32 (0) 9 348 78 23
+32 (0) 9 348 76 85
Ik heb geen website kunnen vinden, enkel deze telefoonnummers dus ik hoop dat ze nog bestaan!
In Kortenberg, is dat niet Scott SCOTT SPORTECH BENELUX NV? Die gaan niet zomaar een fiets repareren. Ben je er al mee naar de winkel geweest waar je hem kocht?
waarom niet de universiteit? Ik werk zelf aan de universiteit (die van leuven weliswaar) en ik heb ook samengewerkt met mensen van materiaalkunde bij de burgerlijk ingenieurs, maar om die gasten nu aan mijn fiets te laten prullen is toch nog iets anders. Ten slotte doen ze daar toch voornamelijk fundamenteel onderzoek. State of the art qua materiaalkennis, maar om dat zo maar even over te zetten naar de toepassing een fiets repareren vind ik nogal ver gaan.
Gesteld dan nog dat er iemand te vinden is die tijd en zin heeft om dat in zijn vrije tijd te doen. Ik denk niet dat er veel proffen/postdocs/doctoraatsstudenten om staan te springen.
Maar laat mijn mening je vooral niet tegen houden hoor.
Als je het door een bedrijf laat doen zal het inderdaad verschillende honderden euros gaan kosten denk ik. Ik ben ooit bij die kerel in Kortenberg geweest om een scheurtje in de staande buis te laten repareren, en dat zou tegen de 700 euro gaan kosten. Dat was het mij niet waard.
Die gast in Kortenberg is niet Scott Sportech Benelux nee. Dat is de invoerder? groothandel? van scott als ik het goed heb. Ik zal eens kijken of ik de naam kan terug vinden.
Gesteld dan nog dat er iemand te vinden is die tijd en zin heeft om dat in zijn vrije tijd te doen. Ik denk niet dat er veel proffen/postdocs/doctoraatsstudenten om staan te springen.
Maar laat mijn mening je vooral niet tegen houden hoor.
Als je het door een bedrijf laat doen zal het inderdaad verschillende honderden euros gaan kosten denk ik. Ik ben ooit bij die kerel in Kortenberg geweest om een scheurtje in de staande buis te laten repareren, en dat zou tegen de 700 euro gaan kosten. Dat was het mij niet waard.
Die gast in Kortenberg is niet Scott Sportech Benelux nee. Dat is de invoerder? groothandel? van scott als ik het goed heb. Ik zal eens kijken of ik de naam kan terug vinden.
Ok, misschien heb je gelijk, een Burgie moet ook niet aan mijn fiets gaan zitten
. Aan de universiteit van Delft zou ik het wel riskeren, hier zijn al raceauto's, zonneauto's, duikboten en vliegtuigen door studenten in mekaar "geplakt" dus de kennis en vaardigheid is er wel. Ik ben niet op de hoogte van de labo's op andere universiteiten maar gaf het als optie omdat, als je de contacten hebt, het wel goedkoop is. Als ik zelf de keuze had tussen een dure reparatie (dus eigenlijk frame afschrijven) en zelf nog een poging wagen dan deed ik dat. Daarna even op de testbank zetten en als hij breekt was het niet goed meer
.
Wat betreft Scott, ik weet het niet precies, was een beetje lukraak naar "fiets" en "Kortenberg" aan het kijken of ik wat kon vinden en die kwam ik tegen.
@ campagnolo_vento: kan je misschien nog een foto maken waarbij je scherpstelt op de zwarte vlek, probeer even met je flitser erbij en anders met een sterke lamp. Zorg dat de vezels van het carbon goed te zien zijn op de foto, misschien geeft dat nog een beter beeld van hoe diep de schade is.
Wat betreft Scott, ik weet het niet precies, was een beetje lukraak naar "fiets" en "Kortenberg" aan het kijken of ik wat kon vinden en die kwam ik tegen.
@ campagnolo_vento: kan je misschien nog een foto maken waarbij je scherpstelt op de zwarte vlek, probeer even met je flitser erbij en anders met een sterke lamp. Zorg dat de vezels van het carbon goed te zien zijn op de foto, misschien geeft dat nog een beter beeld van hoe diep de schade is.