Welke trainingsband past goed op Campa Neutron?
Welkom in de wondere wereld van Campa Neutron!
Ik heb 4 jaar met die wielen gereden en 4 jaar ellende gehad met banden monteren. Ik heb verschillende banden gehad (weet helaas niet meer welke) maar in alle gevallen was het werken om ze erop te krijgen. Alleen mbv bandenlichers waren banden erop te wringen.
Ik heb 4 jaar met die wielen gereden en 4 jaar ellende gehad met banden monteren. Ik heb verschillende banden gehad (weet helaas niet meer welke) maar in alle gevallen was het werken om ze erop te krijgen. Alleen mbv bandenlichers waren banden erop te wringen.
Live fast; die young. mijn blog
Jouw verhaal, mijn verhaal:
Ik heb meerdere sets versleten, Neutron normaal en Ultra. Ik heb nooit noemenswaardige moeilijkheden ondervonden met het opleggen van bandjes om neutronwielen. Conti's Michelins, Vredesteins, Vittoria heb ik in velerlei soorten en maten probleemloos op de velg gekregen.
Ik heb meerdere sets versleten, Neutron normaal en Ultra. Ik heb nooit noemenswaardige moeilijkheden ondervonden met het opleggen van bandjes om neutronwielen. Conti's Michelins, Vredesteins, Vittoria heb ik in velerlei soorten en maten probleemloos op de velg gekregen.
In combinatie met de Neutron zijn de Veloflex Black en Vittoria EVO CX-en een klein drama, indien je ze zonder bandenlichters om probeert te leggen (met bandenlichters is alles natuurlijk zonder veel problemen om te leggen).
Wat wel goed werkt is de Vittoria Rubino Pro.
Deze 'loopt' wel iets minder dan een Vittoria EVO CX, maar is wel goedkoper, slijtvaster en lekbestendiger (pikt bij nat wegdek veel minder steentjes op).
Wat mij betreft de ideale trainingsband!
Deze 'loopt' wel iets minder dan een Vittoria EVO CX, maar is wel goedkoper, slijtvaster en lekbestendiger (pikt bij nat wegdek veel minder steentjes op).
Wat mij betreft de ideale trainingsband!
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
Alejandro schreef:
+1 Zeer slijtvast, wel wat stugge band, maar kost maar 11 euro.
Ik leg ze er zonder bandenlichters op, met de duimen is voldoende.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
colnagofreak schreef:Alejandro schreef: Wat wel goed werkt is de Vittoria Rubino Pro.
+1 Zeer slijtvast, wel wat stugge band, maar kost maar 11 euro.
Waar kosten ze maar 11 euro dan? Ik zie ze wel her en der voor rond 15-20 euro
You should see me go downhill...
colnagofreak schreef: +1 Zeer slijtvast, wel wat stugge band, maar kost maar 11 euro.
Voor 11 euro heb je waarschijnlijk de normale (non-vouw) versie van de Rubino, niet de Pro versie. De Pro loopt duidelijk beter (soepeler) en kost rond de 16 euro.
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
Inderdaad de normale niet vouwbare versie kost 11 euro, bij Hopmans.
Zijn inderdaad iets stugger maar als trainingsband ook best te doen, verschil is nauwelijks merkbaar. De Pro versie ligt nog iets makkelijker om de velg.
Zijn inderdaad iets stugger maar als trainingsband ook best te doen, verschil is nauwelijks merkbaar. De Pro versie ligt nog iets makkelijker om de velg.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
DeRosa schreef:Jouw verhaal, mijn verhaal:
Dan is dit een foto van jou zeker ?
http://img20.imageshack.us/i/hulk2.jpg/
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als die trekhaak het maar houdt ....
Maar even serieus, het kan toch niet de bedoeling zijn om eerst enorm aan je banden te gaan moeten sjorren om ze een beetje fatsoenlijk om een wiel te krijgen? Worden die banden ook niet beter van.
Moet overigens wel zeggen dat de protons mij verder uitstekend bevallen. Ik ben niet van de lichtsten en ze blijven prima recht en rijden gewoon heel goed. En bij het slanke merlin frame waar ze onder zitten horen in mijn ogen ook echt wat klassiek ogende wielen zoals deze. Toch maar een trekhaak laten monteren dan.
Maar even serieus, het kan toch niet de bedoeling zijn om eerst enorm aan je banden te gaan moeten sjorren om ze een beetje fatsoenlijk om een wiel te krijgen? Worden die banden ook niet beter van.
Moet overigens wel zeggen dat de protons mij verder uitstekend bevallen. Ik ben niet van de lichtsten en ze blijven prima recht en rijden gewoon heel goed. En bij het slanke merlin frame waar ze onder zitten horen in mijn ogen ook echt wat klassiek ogende wielen zoals deze. Toch maar een trekhaak laten monteren dan.