Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wanneer is meer geld uitgeven niet meer nuttig.

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 31 mar 2011 22:53

Robbebopper schreef: Ik denk overigens dat Contador de tour ook kan winnen op een fiets van 2000 euro.

Het werd al gezegd, het zijn de benen die spreken. Met hier en daar wat hulp.:rolleye:
Vertrouwen is goed, controle is beter.

bram21
Forum-lid

bram21 31 mar 2011 22:53

off topic:
Tornado Tom schreef:
Robbebopper schreef:Jaapie en Tom, hoe oud zijn jullie eigenlijk? ;)

Elk jaar op 7 januari trakteer ik op m'n werk. De laatste 4x zeg ik dat ik 30 geworden ben... Niemand merkt wat op. Elk jaar zeggen dezelfde mensen, welkom bij de club van oudere mensen jongen!

Dus zeg jij maar hoe oud ik ben! ;)

33?

on topic:
student, dus dan houdt het al snel op bij 1000 euro, maar ik denk dat (financieel onbegrensd) het anders wel bij 3000 op houdt
Climb like an Oreamnos, descend like an Accipiter

em
Forum-lid

em 31 mar 2011 22:55

Ik heb 4 fietsen, varierend van een paar honderd tot ruim 3000 euro, en de fiets waar ik toch het meest op fiets is mijn relatief goedkope winterfiets. Het is ook de eerste fiets die ik echt zou missen, de rest is toch voor plezierritjes en voor de afwisseling. Eigenlijk ben ik dus een no-nonsense fietser die genoeg heeft aan een goed werkende fiets van pak-em-beet 1200 euro. Alles daarboven heeft rationeel gezien geen meerwaarde voor mij, maar ja, die andere fietsen maken het nou juist zo leuk.

Zo ben ik vandaag op de crossfiets (BMX) naar kantoor gegaan. Op kantoor dan lekker douchen en mezelf in pak hijsen. Soms is dat gewoon leuk om te doen en zou het echt missen als ik dat niet meer zou kunnen doen.

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 31 mar 2011 22:56

Simpel sommetje voor een student hè Bram! ;)

Denk dat voor velen EUR 3000,- wel een virtuele grens is.

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 31 mar 2011 22:56

Tornado Tom schreef:Dat gaat steeds gekker. Ik rij met Racing 7 met slecht weer en in de winter, bij mooier weer en wedstrijden met Racing Zero. Alsof je uit je Renault Kangoo stapt en met een Subaru Impreza verder rijdt!

Als trotse Kangoo bezitter (met tweeling van één om te vervoeren.....) voel ik mij erg gekrenkt...

On-topic: Interesaante vraag, persoonlijk heb ik niet het budget (wederom komt de tweeling om de hoek kijken) om die vraag te beantwoorden.
Ik vraag me wel altijd af hoeveel winst keramische lagers moeten opleveren als je naar de kosten kijkt of wat nu precies de winst is van vlas-carbon (terwijl ik altijd dacht dat je vlas voornamelijk nodig had om je konijnen op te laten pissen).

Voor mezelf heb ik al wel besloten dat ik carbon, ondanks dat het ongetwijfeld beter is dan alu, onevenredig duur vind.

Als ik wel het budget zou hebben zou ik ongetwijfeld direct een aantal principes laten varen.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 31 mar 2011 23:01

Paul, je naam zegt 't al! Altijd wind tegen, dus ook in je (hele mooie) Kangoo! Konijnen pissen trouwens op stro, maar daar ging het niet over zeker. ;)

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 31 mar 2011 23:08

Tornado Tom schreef:Paul, je naam zegt 't al! Altijd wind tegen, dus ook in je (hele mooie) Kangoo! Konijnen pissen trouwens op stro, maar daar ging het niet over zeker. ;)

De meeste konijnen die ik tot nu toe vast had pisten trouwens op mijn witte t-shirt.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

timper
Forum-lid

timper 31 mar 2011 23:16

Die vraag heb ik me ook al een paar keer gesteld :) Mijn alu red bull met ultegra vergelijken met de carbon versie met DA (en een stel lichte wielen)...tja de kostprijs is het dubbel maar uiteraard voel je dat niet zo fel... (qua geometrie en afmontage zijn ze identiek)
Is dat het waard, is dat nuttig?? Moeilijk op te antwoorden natuurlijk en dat antwoord zal bij velen anders zijn.
De duurdere rijdt alleszins zalig en is merkbaar lichter, maar moest ik binnenkort een nieuwe nodig hebben dan zou ik waarschijnlijk toch kiezen voor een budget van ca.2000 a 2500.
Dan moet het verstand kiezen uiteraard, want als het hart kiest dan kost het geld :)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 31 mar 2011 23:21

Bij mij is het zo'n 4000 euro. Mijn laatste fiets (Gios Campa Record) kocht ik 10 jaar geleden en het rijdt nog als nieuw. De fiets daarvoor kocht ik in 1988 (Gazelle AA Super met Campa SR) en die doet nog trouw dienst als Tacx fiets. De aanschafwaarde is misschien hoog in mijn geval, maar ik ben dan ook zo tevreden met de aankoop dat het dus jaren meegaat.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 31 mar 2011 23:35

Boven de 2500-3000 euro gaat bij mij de lol eraf. Dan vind ik het te duur worden. Ik heb het geld er wel voor maar niet voor over. Boven de 3000 euro wordt het net natuurlijk weer net iets mooier, net iets lichter, beter klinkende merknamen en meer high-tec. Maar boven de 3000 euro verander ik in een zunige krent die al die moderne fratsen maar onzin vind. Een fiets van 5000 euro gaat er bij mij gewoon niet in. Zonde geld. dan liever 2 fietsen van 2500 aangeschaft.

Tot 2500 euro geef ik graag mijn geld uit aan mijn fiets hobby. En een hobby mag geld kosten, ook al weet ik ook wel dat ik voor 1000 euro een goede fiets aanschaf. Die van 2000 is toch veel beter, mooier en zijn geld echt wel waard.
Live fast; die young. mijn blog

fructus
Forum-lid

fructus 31 mar 2011 23:44

Voor mijn gevoel ligt 'bang for your buck' rond de €1000 euro voor Duits alu met Shimano 105. Dan zit je op een optimale prijs/kwaliteit imho

Dat gezegd hebbend rijd ik een Italiaanse alu/carbon met Ultegra van 1600 euro, die ik verder nog wat heb opgewaardeerd. Maar ik weet dat de euro's die ik er (liefdevol) tegenaan heb gegooid niet zoveel extra doen :)
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 31 mar 2011 23:51

Tornado Tom schreef:
Robbebopper schreef:Jaapie en Tom, hoe oud zijn jullie eigenlijk? ;)

Elk jaar op 7 januari trakteer ik op m'n werk. De laatste 4x zeg ik dat ik 30 geworden ben... Niemand merkt wat op. Elk jaar zeggen dezelfde mensen, welkom bij de club van oudere mensen jongen!

Dus zeg jij maar hoe oud ik ben! ;)

Okee, ouder dan ik van je vermoedde. Ik vroeg het eigenlijk, omdat vele jongeren vaak meer te besteden hebben dan mensen met een gezin en (in mijn geval) kinderen van middelbareschool-leeftijd.

Plaats reactie