wanneer continental GP400S vervangen
Rufio schreef:Indien je de banden op de helft omwisselt, kan je wel rond de 4.000 km komen.
Moet je het wel niet vervelend vinden dat je voorband de 2e helft al een beetje afgevlakt is.
nah, daar heb je niks aan*. Gewoon je achterband eerder vervangen en nog beter, je voorband naar je achterband en voor een nieuwe.
* je hebt gewoon een bepaalde slijtage per kilometer, ongeacht hoe de bandjes zitten.
Ik had iets van 4500km gereden en toen reed ik ineens 2x achter elkaar lek.. (was ook best plat al), eea hangt natuurlijk wel af van het gebruik/gewicht/etc.
Dat is inderdaad het handigst (veiligst ook, nooit een afgevlakte band op je voorwiel), maar dan moet je wel met dezelfde banden blijven rijden..
Foosho schreef: * je hebt gewoon een bepaalde slijtage per kilometer, ongeacht hoe de bandjes zitten.
Ja, die bepaald is afhankelijk van of de band voor of achter zit.
Ik rij persoonlijk liever een setje banden samen op, om er vervolgens 2 nieuwe op te zetten.
In totaal (achterband + voorband) boeit de slijtage niet! 't Kost je echt geen euro meer of minder of je het nou omdraait of niet. Daarvoor moet je uiteraard wel je voorband later vervangen... (of naar achter doen zoals al eerder opgemerkt)
Dus mij ontgaat de logica, halverweg omdraaien kost alleen maar tijd en je rijdt met een platter voorwiel, wat echt beter achter kan... maar goed, ieder moet het zelf weten
Dus mij ontgaat de logica, halverweg omdraaien kost alleen maar tijd en je rijdt met een platter voorwiel, wat echt beter achter kan... maar goed, ieder moet het zelf weten