Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar CS200 CAD kapot?

Gebruikersavatar
stampertje
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:38
Locatie: Madrid

Gebruikersavatar stampertje 26 aug 2009 20:38

Polar adviseert altijd om de batterij te laten vervangen door een officieel service centrum (zie ook de handleiding). Op die manier ben je er zeker van dat de waterafdichting weer correct wordt teruggeplaatst.

Ik heb veel ervaring met de S-serie. Met enig beleid is het prima zelf te doen. Of Geert Jan hieraan begint moet hij zelf inschatten.

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 26 aug 2009 20:40

ik heb al een tijdje geprobeerd om hem los te krijgen maar het lukt inderdaad niet. En las ook dat als je baterijen wil vervangen het door een officieel polar service center moet doen anders vervalt de garantie. Dus laat het nu zowiezo door een center doen want ze zeggen dat er ook ergens een zegeltje zit en aan de hand daarvan kunnen ze zien of het een keer gedemonteerd is. En heb nog garantie dus die gok wil ik niet wagen als er in de toekomst nog wat mee gebeurd waarvoor je ook garantie nodig hebt. Nu nog even een service center in de buurt vinden. Want wil hem eigenlijk wel voor het weekend terug hebben.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

rnldzm
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 jul 2009 17:30

rnldzm 26 aug 2009 21:46

Nou Geert Jan,

Voor het weekeinde terug kun je vergeten. Mijn ervaring met het Polar service centre is dat het minstens 14 dagen duurt. Ik herken jou probleem. Ik had een Polar CS300 CAD, zo'n multisport geval met hetzelfde probleem. (Heb je de afstand sensor - magneet gecontroleerd??) Ik heb toen i.o.m. Polar HSM snelheids en cadanssensoren teruggestuurd. Even later alles terug gekregen opnieuw geinstalleerd en prompt weer hetzelfde probleem. Toen heeft Polar het binnenwerk van HSM vervangen, daarna 2 jaar lang geen problemen meer met snelheid en cadansmeting, behalve in de nabijheid van bovengrondse hoogspanningsleidingen.

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 27 aug 2009 17:43

voor het weekend kan ik idd vergeten. zit nu al tegen. Alhoewel heb nu even nieuw fietsje gebouwd voor het weekend... alleen nog nieuw stuurlintje.
overigens heb ik al het denkbare gecontroleerd (heb zelfs de handleiding doorgenomen!)
Overigens heb ik op verschillende plekken (hoogspanning oid) wel dat hij op ''paused'' springt maar dat neem ik voor lief.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Plaats reactie