Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Fulcrum 7 of Shimano RS 30

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 30 aug 2009 20:17

Michael2757 schreef:Zoals??

Iets handgespaakt. Ultegra Naaf, Open Pro velg, met lekker veel spaken o.i.d.
of bedoelde je dat niet?

Maar dat word wat boven je budget denk ik. Dus tussen die twee zou ik lekker voor de Fulcrums gaan, daar lees je meer goeds over... Gozer op de club had de racing 7 zelfs in z'n cyclocrosser.

surplomb
Forum-lid

surplomb 30 aug 2009 21:22

Amclassic-fan schreef:Wat een onzin, Fulcrum wielen zijn nagenoeg gelijk aan de Campagnolo wielen en dus kwaliteit gegarandeerd. Er kan altijd iets mis gaan, er zit nu eenmaal mensen werk aan.

Ben wel benieuwd wat er kapot was aan de body.

Tijdens een afdaling in de JNC was ineens de "ratel" weg, en bleek bij latere inspectie de veer die de 3 teruglooppalletjes op zijn plaats hield gebroken.

Snap je "Wat een onzin"reactie niet echt helemaal, geef alleen mijn ervaringen met deze voor mij slechte wielen weer. Wat jij er allemaal van vindt interesseert me eigenlijk helemaal niet.
Zo en nu eerst een bavaria

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 aug 2009 22:13

Ik vind het onzin dat jij een merk afkraakt aan de hand van 1 enkele ervaring met 1 product (toevallig ook nog 't goedkoopste in 't gamma). Die veer had inderdaad niet mogen breken na zo weinig km's, maar gelukkig kosten 4 (ze worden door Campa per 4 verkocht) van die veertjes slechts een paar Euro en gaan ze normaliter 10 duizenden km's mee.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 30 aug 2009 23:02

Ik heb de WH-RS 30 nu vanaf januari erin zitten, ze lijken wat soepeler te lopen dan mijn oude WWR-550 wielen, en zien er mooi uit

Ondanks alle slechte reviews over de Shimano wielen, ben ik er tevreden over (zeker goede prijs /kwaliteit). Ik weeg zelf 82 kg en onzie de wielen niet.

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 30 aug 2009 23:06

Het enige steekje dat Campa heeft laten vallen de laatste jaren op hun wielen is bij mijn weten dat veertje. Ook al kost het zeer weinig, het resultaat is een onbruikbaar wiel en dat wil je niet tegenkomen onderweg.
Klein deukje in het Campablazoen maar ook echt niet meer dan dat, ze blijven veel beter dan de Shimanowielen.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

michael2757
Forum-lid

michael2757 31 aug 2009 16:18

Ik rij nu ook ruim 8 maanden op de WH 500 wielen van Shimano,en ben er heel tevreden over,niet de stijfste maar met mijn gewicht en soepele rijgedrag ervaar ik dat niet echt storend.
Ik merk dat Shimano wielen ook vaak ontzettend afgekraakt worden,maar ook dat er hele goede ervaringen zijn.
Kan me ook haast niet voorstellen dat Shimano met slechte wielsetjes in het goedkopere segment de markt op gaat.
Hun groepen zijn toch ook alomvertegenwoordigt,en daar hoor ik niets dan lof over,incl mijzelf .
En heb je uiteraard het Campa kamp die alles van Shimano(zag zelfs een shirtje met shitmano)maakt afkraakt,en shimanogebruikers die over het algemeen hun ervaring over dit merk uitspreken,minder emotioneel,spreekt mij wel aan,gewoon ervaringen zonder waardeoordelen.
Ga toch fietsen...

surplomb
Forum-lid

surplomb 03 sep 2009 13:51

Amclassic-fan schreef:Ik vind het onzin dat jij een merk afkraakt aan de hand van 1 enkele ervaring met 1 product (toevallig ook nog 't goedkoopste in 't gamma). Die veer had inderdaad niet mogen breken na zo weinig km's, maar gelukkig kosten 4 (ze worden door Campa per 4 verkocht) van die veertjes slechts een paar Euro en gaan ze normaliter 10 duizenden km's mee.

Ik krijg toch stellig de indruk dat je het gewoonweg niet snapt of niet goed leest.

Laat ik het zo stellen: ik test een setje wielen, en als die na drie weken al problemen geven, is dat voor mij de kwalificatie: slecht. Of dat nou merk X, Y of Z is. Dat jij dat "afkraken" noemt is geheel voor jou rekening, en de loze opmerking "dat zo'n veertje maar een paar centen kost" is totaal naast deze discussie.

Mijn Shimano Dura-ace naven uit 1991 (!), bolden in de afgelopen 3Ballons en Marmotte nog steeds als een trein, enige onderhoud in al die jaren?
Een beetje vet in de lagers. Dat noem ik dus kwaliteit, immers daar ga ik voor, mij interesseert het niet wat voor stickertje er in verweggistan is opgeplakt.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 sep 2009 13:58

Appels met peren vergelijken? Je vergelijkt de duurste product (qua naven dan) van een merk met het goedkoopste van een ander merk...

Maar goed als je na 1 mindere ervaring ergens mee meteen niets meer van dat merk wilt hebben wordt 't maken van keuzes bij een nieuwe fiets wel een stuk makkelijker. Breek eens een keer een Shimano ketting, hoef je daarna niets meer van Shimano te hebben. Enz :rolleye: Je hebt gewoon pech gehad met 't veertje dat brak, zet er een nieuwe in en fiets lekker verder.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

surplomb
Forum-lid

surplomb 03 sep 2009 20:23

Amclassic-fan schreef:Appels met peren vergelijken? Je vergelijkt de duurste product (qua naven dan) van een merk met het goedkoopste van een ander merk...

Maar goed als je na 1 mindere ervaring ergens mee meteen niets meer van dat merk wilt hebben wordt 't maken van keuzes bij een nieuwe fiets wel een stuk makkelijker. Breek eens een keer een Shimano ketting, hoef je daarna niets meer van Shimano te hebben. Enz :rolleye: Je hebt gewoon pech gehad met 't veertje dat brak, zet er een nieuwe in en fiets lekker verder.

Ongelofelijk wat ben jij een domme boer zeg.
Begrijp nu ook wat de kwalificaties zijn om forum moderator te worden, kruip maar weer terug in je grot, mij zie je hier niet meer.

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 03 sep 2009 20:35

Tegen mijn gewoonte en natuur in deze keer: Doeeeiiii!!!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 03 sep 2009 20:35

kom jongens, even voor de goede vrede: mond wassen met zeep en voor wielsets á la fulcrum 7 en shimano RS 30 maken we geen ruzie meer, die zijn voor het gepeupel ;)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

michael2757
Forum-lid

michael2757 04 sep 2009 14:05

..goede morgen zeg!..heren,heren toch,beheers uw emoties,want u dwaalt van het onderwerp af!
Maar goed,ik begrijp dus dat er een veertje bij de fulcrums kan losspringen,mijn vraag is dus,heeft dat met de campbody te maken? of gebeurt het ook bij shimanobody,s? of begrijp ik het verkeert en in zit het in de as van de wielen zelf?
Heb gisteren eens wat rondgeneust her en der,en moet zeggen dat ik die fulcrums er fraai vind uitzien,maar goed dat is optisch.(beiden, de 5 en de 7).
De Shimano,s zien er ook goed uit,...alleen die 20/16 spaken,maken me wat terughoudend!
Maar goed ben geen zwaargewicht,dus op zich zouden ze het moeten houden.
Ga toch fietsen...

Plaats reactie