Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Espada

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 15 okt 2009 19:20

Geert-TC schreef: Dus mss toch 'made in China'?

Uiteraard komen dit soort frames uit China.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 15 okt 2009 19:29

T spuitwerk heeft wel wat weg van Pina ja, maar de frames lijken me meer Prorace achtig en dan met name de onderste.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 15 okt 2009 19:32

TiesT schreef: Dat je een huismerk hebt oke, maar scoren met het design van een ander is wel heel gemakkelijk.

Doen wel meer merken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

peter30
Forum-lid

peter30 15 okt 2009 19:54

Het betreft hier inderdaad gewoon carbon frames uit azie. Deze zijn tot voor kort zeer veel in een noname uitvoering aangeboden geweest in de markt.

Moozes maakt voor de Typhoon ook gebruik van dit frame. Verder gewoon leuke frames.
Moet zeggen dat ik hun spuitwerk mooier vind dan dat van moozes.

-eric-
Forum-lid

-eric- 12 okt 2010 12:36

Gewoon even een oud topic omhoog trekken, mijn vrouw heeft afgelopen winter tijdens de 50% actie van Klamer (het is zijn eigen merk) een damesframe van Espada gekocht, Ze heeft er nu een seizoen op gereden en de fiets bevalt heel goed. Het is een mooi frame (alu, wishbone achtervork, carbon voorvork) en echte 'dameskleurtjes' zonder te schreeuwerig of druk te zijn, de damesfietsen van Rose vond mijn vrouw te poppig. Qua afmeting goed passend bij een kleiner postuur.
Dus zoek je dit najaar / winter een mooie damesfiets dan kun je volgens mij heel goed bij Klamer in Hoogezand terecht.
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

olleranip
Forum-lid

olleranip 12 okt 2010 23:59

Wanneer heeft ie weer zo'n 50% actie?

race-niek
Forum-lid

race-niek 13 okt 2010 00:13

meestal heeft hij zoon actie is december.
ik rij zelf op een espada mountainbike, prima fietsje!
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

frenk-o
Forum-lid

frenk-o 13 okt 2010 00:19

Zelf heb ik tijdens een 50% actie van klamer een Bianchi gekocht, er werd toen overigens gefluisterd dat dit naar alle waarschijnlijkheid de laatste actie van +/- de komende 5 jaar (!) zou wezen... Een kennis van me heeft ook een Espada en, is er zeer tevreden over! Meneer Klamer wou hem trouwens niet vertellen watvoor frames het nou waren.

race-niek
Forum-lid

race-niek 13 okt 2010 00:24

Frenk-o schreef:Zelf heb ik tijdens een 50% actie van klamer een Bianchi gekocht, er werd toen overigens gefluisterd dat dit naar alle waarschijnlijkheid de laatste actie van +/- de komende 5 jaar (!) zou wezen... Een kennis van me heeft ook een Espada en, is er zeer tevreden over! Meneer Klamer wou hem trouwens niet vertellen watvoor frames het nou waren.

denk ik persoonlijk zelf niet;)
eind dit jaar vast weer een actie :)
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

-eric-
Forum-lid

-eric- 13 okt 2010 02:20

Volgens mij vlak voor de kerst. Ik denk dat zijn voorraad bepaald of hij een actie houdt of niet. Ik denk dat hij elk jaar hoopt dat het de laatste keer is dat hij zo'n actie houdt.... ;)
Groet,
Eric

fizik
Forum-lid

fizik 13 okt 2010 09:30

-eric- schreef:Volgens mij vlak voor de kerst. Ik denk dat zijn voorraad bepaald of hij een actie houdt of niet. Ik denk dat hij elk jaar hoopt dat het de laatste keer is dat hij zo'n actie houdt.... ;)

Dat lijkt me ook. Zijn goede voornemen zal elk jaar zijn: dit jaar precies genoeg inkopen. Dat dat vaak mislukt lijkt me logisch. 50% is trouwens wel een prettige korting zeg. Dat zie je niet vaak. Hoeveel marge zit er eigenlijk op de gemiddelde fiets?

-eric-
Forum-lid

-eric- 13 okt 2010 11:19

De gemiddelde marge in een buitensportzaak waar ik gewerkt heb lag rond de 40%. En getuige de prijzen die sommige internetzaken kunnen hanteren verwacht ik dat in de fietsbranche dezelfde marge bij adviesprijzen gehanteerd worden.

Ik denk dat bij de zo'n eindejaarsverkoop ook niet meer zoveel 'verdiend' wordt, als wel voorraad omzetten in liquiditeit. Je hebt daarbij twee grote voordelen, je hebt meer financiële armslag om te bestellen, en de modellen van het afgelopen jaar staan je (prijstechnisch) niet meer in de weg bij de nieuwe modellen...
Kort gesteld, een fietsenmaker verkoopt in december denk ik liever een 2010 model voor de inkoopsprijs van een 2011 model, dan dat hij de fiets laat staan.
Groet,
Eric

Plaats reactie