scottwilko schreef:Even offtopic ter aanvulling van voorgaande posts
Een forum is voor en door heel veel personen. Veel personen zullen dezelfde vraag hebben. Toch zullen al die personen (aangezien ze individuele personen zijn) de vraag net weer persoonlijk willen stellen. Indien mogelijk zal ik die personen dan ook persoonlijk antwoord geven. Echter wel op een openbaar forum, waar dat antwoord misschien al tig keer langs is gekomen.
Andere stelling. Indien ieder persoon goed met google om weet te gaan kan minstens de helft van alle websites uit de lucht. Zeker wat nieuws betreft zijn er vele websites die allemaal exact hetzelfde melden. Om maar niet te spreken over roddel en mokkel sites.
Eh?
Het bestaande topic sluit helemaal aan bij wat de TS hier vraagt. Een nieuw topic is dan geheel zinloos en onwenselijk lijkt mij. Informatie word op deze manier verspreid terwijl het beter is die informatie geconcentreerd te houden daar het over exact hetzelfde onderwerp gaat. Handig voor mensen die hierna gelijksoortige informatie zoeken. Wildgroei in topics die hetzelfde beschrijven zou tegengegaan moeten worden. Dat komt de functionaliteit van dit forum ten goede, en dat is hier hard nodig. . . .
- Een goed forumgebruik is om eerst de
zoekfunctie te gebruiken alvorens een vraag te deponeren. Het gaat hier niet om googlen maar om de zoekfunctie op het forum alhier. (De zoekfunctie is een onderdeel van de werkbalk aan top van elke pagina hier op het forum)
- Ten tweede vind ik het persoonlijk ernstig bedenkelijk dat personen die hier aan het begin van dit topic lezen dat er al een topic bestaat (inclusief link) vervolgens vrolijk verder hier voortborduren en hetzelfde gaan schrijven wat al in dat andere topic uitgebreid aan bod is gekomen.
- Ten derde ligt dat aan het mismanagement van dit forum. Dat is niet direct een beschuldigende vinger naar de moderators maar het probleem ligt dieper nl dat dit forum is gebouwd op een verouderd platform, niet meer van deze tijd. Een platform wat zowel voor gebruikers als de mensen die het forum onderhouden ontoereikend is. (verdere inzage in deze materie bespaar ik je even)
De chaos die op dit forum heerst en een belemmering is in zowel forumbeleving als functionaliteit is dus een probleem van meervoudige aard.