Alles over vakanties op én met de fiets

Top 10 toertochten voor 2010

spook
Forum-lid

spook 22 okt 2009 21:05

- Ronde van Vlaanderen
- Amstel Gold (verplicht nummertje inmiddels)
- Limburgs Mooiste
- Dolomiten
- Luik-Bastenaken-Luik
- Charly Gaul (in de hoop tijd te verbeteren)
- Via Romana (charmant en vooral lekker dicht bij voor me)

En natuurlijk nog her en der wat tussendoor. Maar ik denk dat ik met bovenstaande een aardig programma heb. En ik kan vast weer gaan sparen voor de fotoboeven van Sportograf.de...
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

binkie4
Forum-lid

binkie4 22 okt 2009 21:50

- De IJsselmeerronde. Lekkere duurtraing van 280km
- Parijs-Roubaix
- Trois Ballons
- Waalse Pijl
- en Veendaal-Veendaal. Mooie tocht en lekker dichtbij huis.

raphael
Forum-lid

raphael 22 okt 2009 22:13

- RVV? dacht het niet, prachtige sfeer, maar mijn fiets en ik zijn gemaakt voor asfalt, niet voor kasseien (hier krijg ik vast hate mail over ;) )
- AGR: blijft leuk, zeker als je vroeg vertrekt
- SRC: wie weet dit jaar weer droog weer?
- SFC: mooie klimmetjes
- JJC: gelukkig is niet alles in Limburg
- Rondje IJsselmeer: wie weet ben ik nu eens een keer in het land en kan ik mee doen
- CC: prachtige seizoensafsluiter
- Dam tot Dam: vol gas door de IJ-tunnel!

De toertochtjes van DTC tel ik even niet mee.

En hopelijk nog een fietsvakantie, denk aan de Pyrenëen van kust tot kust met Cycletours of zo.

eelcoz

eelcoz 23 okt 2009 01:02

Sowieso wil ik de Friese elfstedentocht rijden. Puur voor de gezelligheid en omdat het een soort traditie is om dit ieder jaar te doen.

Daarnaast ben ik van plan om eens in Limburg en Belgie rond te kijken. Ik zit in ieder geval te denken aan de 140 km Ronde van Vlaanderen en een mooie tocht door de Limburgse heuvels. Ik heb echter nog nooit een fatsoenlijke kasseistrook gereden, en aangezien ik vrij licht ben zal dat ook wel flink afzien worden. Is het verstandig om dit eens te trainen, of heeft dat vrij weinig zin?

pinarello
Forum-lid

pinarello 23 okt 2009 01:11

[quote="eelcoz"]Sowieso wil ik de Friese elfstedentocht rijden. Puur voor de gezelligheid en omdat het een soort traditie is om dit ieder jaar te doen.

Daarnaast ben ik van plan om eens in Limburg en Belgie rond te kijken. Ik zit in ieder geval te denken aan de 140 km Ronde van Vlaanderen en een mooie tocht door de Limburgse heuvels. Ik heb echter nog nooit een fatsoenlijke kasseistrook gereden, en aangezien ik vrij licht ben zal dat ook wel flink afzien worden. Is het verstandig om dit eens te trainen, of heeft dat vrij weinig zin?[/quote]

Hoeft niet perse. Maar er zijn genoeg wegen in Fryslan waar je wel eens kunt proberen: Veenwoudsterwal, Jistrum, Eernewoude-Oudega. Weliswaar geen kasseien maar wel klinkerwegen. In Drenthe heb je wel kasseien.
Maar in de Ronde zitten niet zoveel km kasseistroken dus zonder oefening gaat dit ook wel lukken. Ik heb er geen problemen mee(66kg).

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 23 okt 2009 01:14

[quote="pinarello"][quote="eelcoz"]Sowieso wil ik de Friese elfstedentocht rijden. Puur voor de gezelligheid en omdat het een soort traditie is om dit ieder jaar te doen.

Daarnaast ben ik van plan om eens in Limburg en Belgie rond te kijken. Ik zit in ieder geval te denken aan de 140 km Ronde van Vlaanderen en een mooie tocht door de Limburgse heuvels. Ik heb echter nog nooit een fatsoenlijke kasseistrook gereden, en aangezien ik vrij licht ben zal dat ook wel flink afzien worden. Is het verstandig om dit eens te trainen, of heeft dat vrij weinig zin?[/quote]

Hoeft niet perse. Maar er zijn genoeg wegen in Fryslan waar je wel eens kunt proberen: Veenwoudsterwal, Jistrum, Eernewoude-Oudega. Weliswaar geen kasseien maar wel klinkerwegen. In Drenthe heb je wel kasseien.
Maar in de Ronde zitten niet zoveel km kasseistroken dus zonder oefening gaat dit ook wel lukken. Ik heb er geen problemen mee(66kg).[/quote]

In Broeksterwoude is een kasseistrook van een paar honderd meter.

Wil je precies weten waar (stuur pm) ;)

pinarello
Forum-lid

pinarello 23 okt 2009 01:43

[quote="mister_arby"][quote="pinarello"][quote="eelcoz"]Sowieso wil ik de Friese elfstedentocht rijden. Puur voor de gezelligheid en omdat het een soort traditie is om dit ieder jaar te doen.

Maar in de Ronde zitten niet zoveel km kasseistroken dus zonder oefening gaat dit ook wel lukken. Ik heb er geen problemen mee(66kg).[/quote]

In Broeksterwoude is een kasseistrook van een paar honderd meter.

Wil je precies weten waar (stuur pm) ;)[/quote]

Zeg het maar; ik ben benieuwd:p

perik
Forum-lid

perik 23 okt 2009 01:50

Sean Kelly Classic is ook erg leuk, ik ga hem zeker rijden komend jaar!

bingohome
Forum-lid

bingohome 23 okt 2009 02:01

In 2010 hoop ik te gaan rijden:

Steven Rooks Classic (uitdaging wat betreft het klimmen)
11-stedentocht (was afgelopen jaar mijn eerste tocht boven de 200km - fantastische sfeer)
Limburgs mooiste (mijn eerste 'klassieker') (volgens het klassiekerbrevet-regelement)
Jan Janssen Classic (geen commentaar)
IJsselmeerronde (uitdaging wat betreft de afstand)
Luik Bastenaken Luik (mijn tweede klassieker)

En nog wat kortere tochten in de buurt (Dam tot Dam / Boretti) en in de richting van de Veluwe voor wat hoogtemeters, want alleen het Kopje in Bloemendaal als klimtraining is wat eenzijdig...

Maar ik heb meer verstand van gitaren...

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 23 okt 2009 10:59

jean nelissen classic: 12 juni (lux - vianden)
marco pantani: 27 juni (ital - aprica)
of
3-landergiro (nauders - oostenr)
alpen brevet ( meiringen - zwits): 7 augustus
proberen van minstens 2 van de 4 te rijden. en daar bovenop enkele tourtochten in (mijn) vlaanderen
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 23 okt 2009 11:47

[quote="pinarello"] Zeg het maar; ik ben benieuwd:p [/quote]

Volgens mij is het de Patrimoniumweg in Broeksterwoude. Is al ruime tijd geleden dat ik er ben geweest. Het kan ook een straatje eerder of later zijn. Durf ook niet te zeggen hoelang de strook is, maar het gaat natuurlijk om het idee.

ps. laat wel even weten of je het gevonden hebt ;)

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 23 okt 2009 12:47

[quote="perik"]Sean Kelly Classic is ook erg leuk, ik ga hem zeker rijden komend jaar![/quote]

Yep, dat is zeker een aanrader. Wel aan de drukke kant maar ze hebben de organisatie prima voor elkaar waardoor je daar eigenlijk nauwelijks last van hebt. Kan hooguit zijn dat je bij de eerste bevoorrading in een lange rij terecht komt maar die sla ik dan gewoon over.

Overigens organiseert de Vlaamse wielrijdersbond iedere week wel een tocht. Naast deze is de superklassieker een grote. Maar er zijn ook tal van kleinere evenementen die je kunt terugvinden op hun site.

Plaats reactie