[quote="Amclassic-fan"]Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat wij duursporters er ook baat bij hebben om sneller te herstellen. Er zijn enkel onderzoeken die bij zeer anaerobe een voordeel van compressie kousen tijdens het herstel laten zien, maar bij onderzoeken bij aerobe activiteit is nergens voordeel gebleken qua herstel.
Voor triathleten tijdens het hardlopen valt het wel te overwegen, daar is namelijk wel enig onderzoek dat uitwijst dat het de compressie kousen effect hebben.[/quote]
[quote="Jorisb"]Voor een 20 euro kun je al de sokken van x-bionic bestellen, leek mij ok om ook uit te proberen.
@Amclassic dus als ik het goed begrijp is dat als je een zeer intensieve training hebt gedaan, dus veel anaeroob, dan zou het iets kunnen helpen? Maar na een paar uur D1 training heeft het geen zin dus.
In dit geval lijkt me ook, baat het niet dan schaadt het niet...en het zit lekker warm in de winter

Hoewel...ze ventileren best goed heb ik laatst ondervonden.[/quote]
@AMCF; baat hebben bij een snel herstel hebben ronderenners zeker, of compressiemateriaal daar bij helpt is een tweede

. Vwb de evidentie heb je voor zover ik weet absoluut gelijk. Het vervelende met herstel is dat het vrij moeilijk meetbaar is zover ik weet. Zeker op het niveau van de TdF oid, vind maar eens een representatieve populatie. Daarbij telt het psychologische effect ook mee.
@ JorisB; dan kun je net zo goed een setje wintersokken kopen, veel goedkoper en nog lekker warm ook. X socks doen vrij weinig in de zin van compressie, tenzij je kuiten met twee keer omvang Greipl hebt.
Cesar