Fietsplan
-
marcvmegroot
- Forum-lid
In ons ziekenhuis ga je naar de FM. Je kiest daar de fiets uit die je wilt hebben en met de rekening ga je naar personeelszaken. Daar vul je een formulier in waarop je aangeeft wat je voor die 749 wilt inzetten: vakantiedagen, brutoloon,vakantiegeld of eindejaarsuitkering. Brutoloon wordt afgeraden omdat die van invloed is op je pensioenpremie. De maand daarop staat het geld bij je salaris. Tegen die tijd staat je nieuwe fiets klaar, en kun je de FM gewoon betalen zonder dat je jezelf extra pijn doet in de portemonnee.
Enige restrictie is dat je maximaal 15 km van je werk mag afwonen. Ik woon 20 km van het werk af. Fiets dit iedere dag.
Omdat ik geen fiets kon nemen met het FP heb ik de fiscus gebeld. Op de vraag of hij iedere ochtend bij de poort komt kijken, of ik mijn km standen door moet geven werd geantwoord.
Als je baas ervoor tekent dan geloven wij het. Indien het niet klopt bij controle is hij zelf verantwoordelijk.
Dus je baas zal echt geen risico lopen.
Gewoon je eindejaars uitkering er tegenaan gooien en een nieuwe fiets kopen.
Enige restrictie is dat je maximaal 15 km van je werk mag afwonen. Ik woon 20 km van het werk af. Fiets dit iedere dag.
Omdat ik geen fiets kon nemen met het FP heb ik de fiscus gebeld. Op de vraag of hij iedere ochtend bij de poort komt kijken, of ik mijn km standen door moet geven werd geantwoord.
Als je baas ervoor tekent dan geloven wij het. Indien het niet klopt bij controle is hij zelf verantwoordelijk.
Dus je baas zal echt geen risico lopen.
Gewoon je eindejaars uitkering er tegenaan gooien en een nieuwe fiets kopen.
people are strange when you\'re a stranger
[quote="EM"]OK, duidelijk! Maar welke gemiddelde accountant weet dat "een Campagnolo Record" geen complete fiets is? Als de bon duidelijk is afgegeven door een FM maak ik me niet zo druk...[/quote]
ehhmmm, ik weet dat er een groep KPMG'ers is die jaarlijks gaan fietsen in de bergen. Voor het grootste deel op hele dure fietsjes met een hoog record of dura ace gehalte....
Ik zou het risico dus niet nemen
Oftewel accountants zijn ook mensen, dus eventueel ook gewoon wielrenners.
ehhmmm, ik weet dat er een groep KPMG'ers is die jaarlijks gaan fietsen in de bergen. Voor het grootste deel op hele dure fietsjes met een hoog record of dura ace gehalte....
Ik zou het risico dus niet nemen
Oftewel accountants zijn ook mensen, dus eventueel ook gewoon wielrenners.
"ja dat is een mooie fiets, en nee je mag hem niet uitbroberen. Ja zo\'n zadel zit toch best lekker en nee er zit geen bel op..."(diepe zucht)
Over die maximale afstand het volgende: op het regelement van NFP, bepaald door de belastingdienst, staat
inderdaad die genoemde maximale afstand in kilometers, maar ook dat dit deel mag uitmaken van de totale afstand.
Dus, ik mag iedere ochtend eerst 1000 km per vliegtuig afleggen, waarna ik mijn fietsje neem voor de laatste 15 kilometer.
Ikzelf woon op ruim 20 km. Mijn werkgever had dus bezwaar, totdat ik een verklaring bij hun neerlegde dat ik met mijn auto tot bij een collega reed en vandaar gezamenlijk de laatste 11 km zou fietsen. Collega bevestigde dit met zijn handtekening. Verder geen probleem.
Denk er in je berekening wel aan dat de 240 euro aan bonnen voorzien is van een jaartal en dat je dus meteen maar 80 euro kunt spenderen. Het tweede jaar weer 80, het derde jaar de laatste 80 euro.
inderdaad die genoemde maximale afstand in kilometers, maar ook dat dit deel mag uitmaken van de totale afstand.
Dus, ik mag iedere ochtend eerst 1000 km per vliegtuig afleggen, waarna ik mijn fietsje neem voor de laatste 15 kilometer.
Ikzelf woon op ruim 20 km. Mijn werkgever had dus bezwaar, totdat ik een verklaring bij hun neerlegde dat ik met mijn auto tot bij een collega reed en vandaar gezamenlijk de laatste 11 km zou fietsen. Collega bevestigde dit met zijn handtekening. Verder geen probleem.
Denk er in je berekening wel aan dat de 240 euro aan bonnen voorzien is van een jaartal en dat je dus meteen maar 80 euro kunt spenderen. Het tweede jaar weer 80, het derde jaar de laatste 80 euro.
[quote="Patrickh"]Ik kan via het werk meedoen aan het fietsplan .
Ik wil dit ook gaan doen maar weet niet precies hoe dit werkt .
Ik wil dit gaan doen met verlofdagen en dit gaat me dan +- 6 verlofdagen kosten .
En dat dit voor 749 euro is en gespreid over 3 jaar voor 250 euro aan accessoires en evt onderhoudsbeurten .
Maar hoe gaat dit dan te werk ?
Moet je dan eerst naar de Fm toe en moet je dan het aankoopbedrag zogezegd voorschieten ?
Of ga je naar de Fm toe en betaal je 'n x bedrag aan en ga je met de bon naar de werkgever toe ?
Klopt het ook dat je dan geen overjarige modellen mag kiezen ?
Dit moet hem dan worden waarschijnlijk worden .
De rest betaal ik dan natuurlijk zelf bij .
Trek
Weet iemand hoe dit precies werkt .
[/quote]
Mag ik vragen wie je werkgever is?
Mocht je bij DSM werken dan print je het bestelformulier van je intranetsite uit. Vult dit vervolgens samen met je FM in. Scant dit vervolgens is en verstuurt het per email naar HRM.
HRM stuurt dit vervolgens naar NFP. Je FM belt je dan op wanneer je je fiets kan komen halen. Bestelde of fiets uit eigen voorraad maakt niet uit,
Het bedrag boven de 749 euro zul je moeten bijlappen bij bestelling.
Ik wil dit ook gaan doen maar weet niet precies hoe dit werkt .
Ik wil dit gaan doen met verlofdagen en dit gaat me dan +- 6 verlofdagen kosten .
En dat dit voor 749 euro is en gespreid over 3 jaar voor 250 euro aan accessoires en evt onderhoudsbeurten .
Maar hoe gaat dit dan te werk ?
Moet je dan eerst naar de Fm toe en moet je dan het aankoopbedrag zogezegd voorschieten ?
Of ga je naar de Fm toe en betaal je 'n x bedrag aan en ga je met de bon naar de werkgever toe ?
Klopt het ook dat je dan geen overjarige modellen mag kiezen ?
Dit moet hem dan worden waarschijnlijk worden .
De rest betaal ik dan natuurlijk zelf bij .
Trek
Weet iemand hoe dit precies werkt .
[/quote]
Mag ik vragen wie je werkgever is?
Mocht je bij DSM werken dan print je het bestelformulier van je intranetsite uit. Vult dit vervolgens samen met je FM in. Scant dit vervolgens is en verstuurt het per email naar HRM.
HRM stuurt dit vervolgens naar NFP. Je FM belt je dan op wanneer je je fiets kan komen halen. Bestelde of fiets uit eigen voorraad maakt niet uit,
Het bedrag boven de 749 euro zul je moeten bijlappen bij bestelling.
Zit hier met verbazing te lezen hoe een voordelige regeling tot in het absurde wordt opgerekt en misbruikt om het onderste maar weer uit de kan te halen. Zonder enige scrupules.
Nederland op z'n smalst...
Nederland op z'n smalst...
You should see me go downhill...
- Supergrover
- Forum-lid HC
[quote="racertje"]Ik woon zelf 26 kilometer van mijn werk. Geloof het of niet maar na contact met de fiscus kreeg ik van de personeelsadministratie het verzoek een kopie van mijn NTFU kaart te geven voor in mijn dossier. Dit om aannemelijk te maken dat ik die 26km enkele reis regelmatig fiets...[/quote]
hmmm, ik heb geen NTFU kaart nodig voor woon-werk, ik rij over een vrij parcours....

hmmm, ik heb geen NTFU kaart nodig voor woon-werk, ik rij over een vrij parcours....
-
devoorzitter
- Forum-lid
over het al dan niet doorgaan van de fietsregeling wordt blijkbaar binnenkort beslistHerera wrote: jandoedel wrote: Deze regeling vervalt waarschijnlijk vanaf 2011. Ja, dit heb ik ook gehoord.. Jammer! Heb er 3 x dankbaar gebruik van gemaakt. Na de inperking van de spaarloonregeling enkele jaren geleden en het vervallen van onze bedrijfsspaarregeling (50/50) wordt ons nu alles afgenomen, en kunnen we al die extraatjes die we aan onze speeltjes uit willen geven wel vergeten. Het worden dus magere fietsjaren de komende tijd. Ik hoor juist dat het bedrag verhoogd zou worden naar 1350 euro, dit i.v.m. het aanschaffen van een electrische fiets, als volwaardig alternatief op een auto. Ik kan er weinig over vinden op internet, misschien iemand een contact bij de overheid?
klik
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
- Supergrover
- Forum-lid HC
[quote="Zweef"]Zit hier met verbazing te lezen hoe een voordelige regeling tot in het absurde wordt opgerekt en misbruikt om het onderste maar weer uit de kan te halen. Zonder enige scrupules.
Nederland op z'n smalst...[/quote]
Als je hiermee oa de forummers hier bedoeld, we nemen gewoon het voorbeeld over van de HH politici-ambtenaren etc die regels voor ons verzinnen. Die weten als geen ander hoe je hiermee om moet gaan.
bv de europarlementariers die s morgens even het boek tekenen en vervolgens de hele dag feestvieren, al dan niet met hun secretaresse, van ons blauwe enveloppengeld of een van hun goedbetaalde bijbaantjes uitoefenen.
Goede zaak dat steeds meer gemeente hun declaraties online zetten, transparantie !!
Enne, men wil toch dat we gezonder leven etc, dat er minder verzuim en ziektekosten zijn etc?
Nou dan komt die fiets daarbij wel goed van pas en dat ie dan niet (alleen) voor woon-werk gebruikt wordt.... tsja
Als je hiermee oa de forummers hier bedoeld, we nemen gewoon het voorbeeld over van de HH politici-ambtenaren etc die regels voor ons verzinnen. Die weten als geen ander hoe je hiermee om moet gaan.
bv de europarlementariers die s morgens even het boek tekenen en vervolgens de hele dag feestvieren, al dan niet met hun secretaresse, van ons blauwe enveloppengeld of een van hun goedbetaalde bijbaantjes uitoefenen.
Goede zaak dat steeds meer gemeente hun declaraties online zetten, transparantie !!
Enne, men wil toch dat we gezonder leven etc, dat er minder verzuim en ziektekosten zijn etc?
Nou dan komt die fiets daarbij wel goed van pas en dat ie dan niet (alleen) voor woon-werk gebruikt wordt.... tsja
[quote="Zweef"]Zit hier met verbazing te lezen hoe een voordelige regeling tot in het absurde wordt opgerekt en misbruikt om het onderste maar weer uit de kan te halen. Zonder enige scrupules.
We leven hier #$%! in een land waar de Minister van Binnenlandse Zaken een broodje haring heeft gedeclareerd met het bonnetje er bij, en de Minister van Financiën declareert een representatieve zonnebril die hij verloren heeft in diensttijd en die wij dus blijkbaar voor hem moeten betalen !
Het is letterlijk ongelooflijk en toch is het waar ! Ik vind het gek dat daar niet meer heisa over is gekomen. Als je dat doet dan deug je dus niet en vervul je in ieder geval geen voorbeeldfunctie. misschien dat jij hier nog iets aan doen kunt Zweef ?
Ik volg dus gewoon dat voorbeeld en declareer dus zonder gewetensbezwaren een uitgerekte fiets.
We leven hier #$%! in een land waar de Minister van Binnenlandse Zaken een broodje haring heeft gedeclareerd met het bonnetje er bij, en de Minister van Financiën declareert een representatieve zonnebril die hij verloren heeft in diensttijd en die wij dus blijkbaar voor hem moeten betalen !
Het is letterlijk ongelooflijk en toch is het waar ! Ik vind het gek dat daar niet meer heisa over is gekomen. Als je dat doet dan deug je dus niet en vervul je in ieder geval geen voorbeeldfunctie. misschien dat jij hier nog iets aan doen kunt Zweef ?
Ik volg dus gewoon dat voorbeeld en declareer dus zonder gewetensbezwaren een uitgerekte fiets.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
[quote="pipootje"]
Ik volg dus gewoon dat voorbeeld en declareer dus zonder gewetensbezwaren een uitgerekte fiets.[/quote]
Amen, Zweef wil waarschijnlijk graag genaaid worden, en als ie dan de kans krijgt om een heel klein beetje terug te naaien ziet ie daar van af.
Ik volg dus gewoon dat voorbeeld en declareer dus zonder gewetensbezwaren een uitgerekte fiets.[/quote]
Amen, Zweef wil waarschijnlijk graag genaaid worden, en als ie dan de kans krijgt om een heel klein beetje terug te naaien ziet ie daar van af.
VN Chinook - Canyon Ultimate CF - Specialized Langster
[quote="baca"]Zweef wil waarschijnlijk graag genaaid worden[/quote]
Kan best fijn zijn, ben daarbij wel behoorlijk kieskeurig
Maar alle gekheid op een stokje, het tegenargument is dus "Ja maar diedaar doen ut ook!"
Sterk hoor...
Kan best fijn zijn, ben daarbij wel behoorlijk kieskeurig
Maar alle gekheid op een stokje, het tegenargument is dus "Ja maar diedaar doen ut ook!"
Sterk hoor...
You should see me go downhill...
-
eelcoz
Ik ben het volkomen eens met Zweef.
Natuurlijk wordt er door politici op grote schaal misbruik gemaakt van declaratieregelingen en dat is schandalig. Daar moet absoluut iets aan gedaan worden, daar zul je mij niet over horen. Echter, om dat als argument te gebruiken om het dan ook maar te doen, vind ik wel erg gemakkelijk.
Natuurlijk wordt er door politici op grote schaal misbruik gemaakt van declaratieregelingen en dat is schandalig. Daar moet absoluut iets aan gedaan worden, daar zul je mij niet over horen. Echter, om dat als argument te gebruiken om het dan ook maar te doen, vind ik wel erg gemakkelijk.