Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BikeMotion 2009 - Foto\'s en ervaringen

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 31 okt 2009 09:44

Mijn bescheiden verslagje staat hier.

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 31 okt 2009 09:56

Bedankt Tinn,

mooie impressie,
Grt. Zapp

gerrit-1963
Forum-lid

gerrit-1963 31 okt 2009 10:20

BianchiSL3 schreef:Mijn bescheiden verslagje staat hier.

Leuke foto's Bianchi

em
Forum-lid

em 31 okt 2009 12:04

Een hoop mooie foto's gezien, maar helaas niets van Parlee. Heeft Parlee wel een stand staan op de beurs?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 okt 2009 12:21

Ik vond de BM een beetje tegenvallen eerlijk gezegd, maar dat zal mijn smaak wel zijn.
De meeste kleurenschema's vond ik veel te druk en niet kloppend.
Twee willekeurig voorbeeldjes:
Afbeelding

Afbeelding

En zoals ik al eerder las hier op FF; de stand van Pinarello was zeer slecht doordacht. Er smal en tijdens een drukke periode dus volledig onbereikbaar. Wat ons ook opviel was dat vrijwel alle merken duidelijk een damesmodel lieten zien en dat die bij Pina ontbraken.

Wat ik wel mooi vond was bijvoorbeeld Basso en Trek. Ik was altijd redelijk anti-Trek, maar eerlijk gebied mij te zeggen dat ze de laatste 2 jaar zeer goed aan de weg timmeren.

Alles bij elkaar wel een leuk middagje over de beurs geslenterd, maar heb niet het gevoel dat ik iets gemist zou hebben als ik niet was gegaan.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 31 okt 2009 12:23

Tsja, kleuren schema's is al een paar jaar een drama in mijn optiek. Daarom val ik zelf toch weer terug op zwart of Ti.
What makes the boat go faster?

michelvd
Forum-lid

michelvd 31 okt 2009 13:50

Livio Livius schreef:Tsja, kleuren schema's is al een paar jaar een drama in mijn optiek. Daarom val ik zelf toch weer terug op zwart of Ti.

Het zal wel aan mij liggen, maar welke kleur is Ti?

Ik ben het wel met jullie eens hoor, kleurenschema's zijn de laatste jaren wel erg een soort kermis geworden. Aan de andere kant zijn sommige andere merken, neem Cervelo, juist weer erg saai aan het worden. Ik vindt met name Cervelo juist erg tegenvallen dit jaar.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 31 okt 2009 13:53

michelvd schreef: Het zal wel aan mij liggen, maar welke kleur is Ti?

Titanium

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 31 okt 2009 13:55

mijn beursbezoek (nu in het juiste topic!)

Een aantal van mijn bevindingen (voor zover je het interesseert):

- Cannondale: prachtig die SuperSix! Echter de meeste aandacht ging uit naar de ATB van Cannondale: de Flash! En terecht, een erg mooi frame!

- Trek: leuk Project One maar ongemerkt wordt de Madone wel erg duur.
Jammer dat de 5.2 pro met vaste zadelpen niet in Nederland te koop is.

- Specialized: tja, de Tarmac modelllen. Ik vind het frame nog steeds niet echt mooi. De ronding van de bovenbuis is mij te hoog doorgevoerd en kan dit niet echt mooi vinden. Weinig nieuws behalve nwe spuitschema's en bestickering kunnen ontdekken.

- Pinarello: Tja, ik vind de glitter, bling-bling wel leuk! Geweldig! Gelukkig verschillen smaken. Erg gecharmeerd ben ik van de FP7. Prachtige kleuren en designs. Wie weet...

- De Rosa: hiervoor was ik eigenlijk naar de beurs gekomen om eens goed naar de Corum te gaan kijken. Prachtig frame maar het spuitwerk en het sticker/decalswerk: neeeh! Wat slecht. Nee, voor mij geen De Rosa.

- Canyon: Ook voor dit merk was ik naar de beurs gekomen. Om met name naar het nwe SLX frame in teamdesign te gaan kijken. Goed gesprek gehad daar met een van de medewerkers en eerlijk: top! En zeer betaalbaar. Alleen de levertijden?!

- Cube: positief verrast!! Prachtige HPC racefietsen die goed afgemonteerd en betaal zijn. Alleen heb ik zelf helemaal niets met dit merk, een Cube zal het dus waarschijnlijk niet worden.

- Koga: de nwe Kemera (of hoe heet dat ding). In team Skil design vind ik 'm wel aardig. Jammer dat het scandiumframe eruitgegooid hebben. (krijgen ze misschien wel spijt van)
- Veltec: de BMC racemaster 2010. Wat een fiets!! Geweldig mooi frame. Helaas kon ik niemand bereiken die mij ee prijs kon vertellen. Dus als iemand deze weet...
Cervelo, erg mooi maar als eerder gezegd, erg duur geworden. Ik vraag me af of dit ze geen omzet gaat kosten.

- Colnago: waarom niet een mooie stand neer gezet?!! Zonde en in mijn ogen een gemiste kans. Ook hier niet echt vernieuwing, leuk de CX1 in mat carbon.
- Bianchi: mooi teamframe!! Ik heb er al een foto van voorbij zien komen. Prachtig.

Leuke beurs, ben met een tas vol folders en brochures naar huis gegaan en die ga ik vandaag en morgen eens lekker uitpluizen!
Niets is wat het lijkt..

michelvd
Forum-lid

michelvd 31 okt 2009 13:55

Aahh, natuurlijk, stom van mij.

IBAN
Forum-lid

Gebruikersavatar IBAN 31 okt 2009 15:10

Wat ik opvallend vond waren de kermis kleuren! heel veel velle kleurtje maar weinig tot geen stijlvolle designs.

vooral die TT fiets van Corratec deed pijn aan mijn ogen.

positieve uitzonderingen,

1 De Rosa King..........er kan maar 1 King zijn onder de fietsen en dat is toch echt deze
2 Topmodel van Van Nicholas...............wauw, lag ook aan de afmontage
3 Focus Cayo. wat een beauty voor nog geen 2 mille.

De litespeed Archon was ook prachtig maar die prijs....................

Tegenvalles,
1 BH bikes niet aanwezig, staan wel vermeld
2 Felt.............wat een foeilelijke frames
3 Orbea Orca, design vorig type was veel mooier.

Hoe dan ook leuk om te zien, beetje het jongetje snoepwinkel verhaal.
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master

zweef
Forum-lid

zweef 31 okt 2009 15:16

maurice schreef:- Koga: de nwe Kemera (of hoe heet dat ding). In team Skil design vind ik 'm wel aardig. Jammer dat het scandiumframe eruitgegooid hebben. (krijgen ze misschien wel spijt van)

Zullen we Scandium maar weer gewoon Aluminium noemen?
You should see me go downhill...

Plaats reactie