Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

VR trainers....???

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 27 dec 2009 17:01

[quote="Gerardo"]Vraag: zijn er hometraiers/ergotrainers die ook soepel kunnen rond draaien zonder dat het direct in de kramp schiet bij een zwaardere stand? Ik heb geen behoefte aan allerlei dure computer gerelateerde systemen maar een goede basistrainer waar ik lekker een uurtje per avond op kan rossen.
Anders denk ik er over om toch de Tacx Antares te gaan kopen (zonder steun).[/quote]

Je kunt een Tacx Satori proberen. Is niet te duur en lijkt me beter dan een Swing. Een trainerband is altijd aan te raden. Wanneer je het te lastig vindt om de band telkens te wisselen dan kun je een apart achterwiel erbij kopen.

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 28 dec 2009 23:02

Thanks @jandoedel! Maar de Satori lijkt verdacht veel op de Swing? Hoe zit het met de 10 verschillende standen? Krijg je de trappers nog wel rond bij stand 5 (van de 10)?
Ik zie wel dat de profs deze gebruiken voor het inrijden, dus mogelijk kan je er ook wel op souplese trainen?

Maar zou een Satori beter zijn dan een rollerbank?
Gerardo

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 29 dec 2009 15:53

Van de site van Tacx:
Er kwamen echter ook fiets- en ergotrainers op de markt waarmee de rollenbank op de achtergrond verdween. Met deze trainers train je op zwaar vermogen. Maar de rollenbank op zichzelf heeft trainingsvoordelen die niet te evenaren zijn door welke trainer dan ook. Denk hierbij aan het verbeteren van de pedaaltred, het gevoel voor evenwicht, souplesse en stuurconcentratie.

Wanneer je op de site van Tacx naar de rollenbank kijkt dan zie je dat daar voornamelijk baanrenners aan het woord komen. Het lijkt er dus op dat de rollenbank en de fiets-/ergotrainer verschillende doelgroepen heeft.

Plaats reactie