Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Beste prijs/kwaliteit fiets math salden

glenn_janssens
Forum-lid

glenn_janssens 02 dec 2009 18:37

Nieuweling schreef: bij mijn fietsenmaker kan ik een stevens aspin met ultegra krijgen voor 1260 euro. Maar ik vind de fietsjes van Salden toch net wat goedkoper, je hebt er meer voor hetzelfde geld.

Ik ga toch liever bij mijn FM...ook al is de aankoop iets duurder.
Daar kun je altijd terecht voor onderhoud en of herstelling mocht dat nodig zijn.
Natuurlijk als je dat allemaal zélf kunt, dan is dat iets anders.

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 02 dec 2009 18:39

Glenn_Janssens schreef:
Nieuweling schreef: bij mijn fietsenmaker kan ik een stevens aspin met ultegra krijgen voor 1260 euro. Maar ik vind de fietsjes van Salden toch net wat goedkoper, je hebt er meer voor hetzelfde geld.

Ik ga toch liever bij mijn FM...ook al is de aankoop iets duurder.
Daar kun je altijd terecht voor onderhoud en of herstelling mocht dat nodig zijn.
Natuurlijk als je dat allemaal zélf kunt, dan is dat iets anders.

ik heb nog een andere fietsenmaker waar ik met elke fiets terecht kan ;)

glenn_janssens
Forum-lid

glenn_janssens 02 dec 2009 18:42

Nieuweling schreef:
ik heb nog een andere fietsenmaker waar ik met elke fiets terecht kan ;)

Das tegenwoordig een luxe.
Want de meesten doen dat niet vrees ik.

:)

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 02 dec 2009 19:07

Nieuweling schreef:
adroit schreef:Ik zou ook nog even naar de Duitse merken gaan kijken (Cube, Stevens), deze koop je vaak "overjarig" voor een zeer scherpe prijs, daar heb je dan Salden niet voor nodig.

bij mijn fietsenmaker kan ik een stevens aspin met ultegra krijgen voor 1260 euro. Maar ik vind de fietsjes van Salden toch net wat goedkoper, je hebt er meer voor hetzelfde geld.

Jell-ee schreef:Math salden is leuk er zijn in nederland veel meer winkels die fietsen met goede kortingen aanbieden, vaak nog met betere service ook. Dus even google vind je gewoon in nederland en duitsland

Math Salden is helemaal NIET leuk !
De aanbiedingen zien er op 't eerste oog zeker aantrekkelijk uit, maar op t moment dat je er aanklopt voor garantie heb je bijzonder grote kans achter het net te vissen, dus geen garantie te hebben.

Eén van de redenen dat zij 'goedkoop' kunnen leveren is: zij kopen niet altijd in bij de Benelux importeurs / verdelers.
Zij betrekken d'r fietsen dus ook van andere partijen.
Op 't moment dat jij dus aan komt kloppen voor garantie, en je hebt de pech dat jou fiets dan toch bij de Benelux verdeler terechtkomt, dan nemen zij dat niet in behandeling en ben je dus de *&^%$#.

Mijn advies, koop zeker iets wat helemaal naar je zin, maar zeker NIET bij Salden.
Betaal desnoods (iets) meer bij je locale FM, wellicht een overjarig model.
Maar kijk vooral ook bij de Duitse aanbieders zoals Cube, Canyon, RedBull etc (zoek daarbij ook in de outlet-zone).
Veel suc6 met zoeken en vooral veel plezier met je uiteindelijke keuze.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

gijs01
Forum-lid

gijs01 02 dec 2009 21:17

Hoi Nieuweling,

Alle aanbiedingen ten spijt. Voor €1300,- kun je overal slagen. Wat veel belangrijker is, is dat je goed wordt opgemeten door een professionele fietsenmaker. Daar ontbreekt het nogal eens aan bij dozenschuivers zoals salden en vos. Je wordt er niet genaaid hoor maar een goede zitpositie is zeer cruciaal. Het verschil tussen Shimano 105 en Ultegra is niet zo groot. Een goede afgemeten fiets maakt een wereld van verschil!

Voor 1300 POP zijn er zoveel mooie fietsen te halen. Ga naar een vakman in de buurt en sla je slag. Ennuh: een fotootje vinden we altijd leuk!
Camerig is prachtig!

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 02 dec 2009 22:48

Als ik het zo hoor kan ik idd mss maar best gewoon naar de fietsenmaker in de buurt gaan die me een stevens aspin probeert te verkopen.

Een stevens aspin met easton vista sl en shimano ultegra voor 1260 is geen slechte prijs zeker he ?

Al heb ik wel m'n twijfels over de vista sl wielen .

wenum
Forum-lid

wenum 02 dec 2009 23:15

Easton vista sl zijn prima wielen, daar hoef je niet aan te twijfelen.

lucnoa
Forum-lid

lucnoa 02 dec 2009 23:18

Als je met wielrennen gaat beginnen als nieuweling sluit je u best aan bij een club !
Als je het een beetje uitziet kan je bij een club gaan die grote korting krijgt bij een fietswinkel of zelf bij de fabrikant !
Op deze mannier heb je dezelfde fiets als je clubmakkers en veel voordeliger dan eender waar !

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 03 dec 2009 18:48

http://cyclesports.nl/Aanbiedingen

de Stevens SLR Carbon Aero Grijs 2009 maat 56 Shimano Ultegra Triple , zou dat een mooi koopje zijn ? Lijkt mij alleszins superinteressant ..

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 03 dec 2009 19:24

Nieuweling schreef:http://cyclesports.nl/Aanbiedingen

de Stevens SLR Carbon Aero Grijs 2009 maat 56 Shimano Ultegra Triple , zou dat een mooi koopje zijn ? Lijkt mij alleszins superinteressant ..

Een mooi koopje is mooi meegenomen, maar het lijkt mij belangrijker dat je een fiets hebt die je goed past en naar je smaak is, dan dat je een mooi koopje hebt gedaan. Op de één kun je jarenlang met veel plezier fietsen, van de ander kun je na twee weken spijt hebben.
Eenvoud kenmerkt het ware.

t-kops
Forum-lid

t-kops 04 dec 2009 10:48

als je wedstrijden gaat rijden, koop je het beste een fiets dichtbij huis, het liefst ook nog bij een race- en atb speciaalzaak. als je dan panne hebt kun je snel geholpen worden. zo'n speciaalzaak snapt dat vaak heel goed en zal dus zorgen dat je snel weer op de fiets kunt zitten. dan betaal je misschien iets meer voor de fiets, maar daar ga je zeker profijt van hebben als wedstrijdrijder.
bij mij was een tijdje geleden mijn frame gescheurd, twee of drie dagen later zat ik alweer op de fiets omdat de fm even goed zijn best had gedaan voor mij om snel een frame binnen te hebben en de boel om te bouwen. top! was overigens Azzuri wielersport in aalst-waalre
ik weet niet waar jij woont, maar onafhankelijk van dat zul je zo'n service niet krijgen en moet je weer wachten, kun je weer niet trainen en nog erger, geen wedstrijd rijden.

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 04 dec 2009 18:58

okeej, kent er iemand misschien nog een goede fietsenmaker tussen leuven , diest en heist o/d berg, die goedkoop fietsjes laat gaan? :D Ben zelf van Aarschot

Plaats reactie