Passo Mortirolo!
Ik vond nog een reisverslag van mijn MP tocht 2 jaar geleden
http://www.ftc-marknesse.nl/files/mp2008.pdf
http://www.ftc-marknesse.nl/files/mp2008.pdf
Amclassic-fan schreef:De steilste stukken zijn gemiddeld 14%, is wel steil, maar met 't juiste verzet en wat doorzettingsvermogen is het nog prima te doen (mits je kunt klimmen).
Ik heb ooit een niet onverdienstelijk renner horen zeggen:
"It's a terrible climb. It's perfect for a mountain bike. On the hardest parts I was riding 39x27 and I was hurting, really hurting. It is the hardest climb I've ever ridden".
dat was Lance Armstrong ergens in 2004 op trainingskamp in Italie. Ben benieuwd wat jij daar hebt gereden op die steile stukken AMClassic...
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
eelcoz
Een beetje klimmer doet zo'n klimmetje op het buitenblad. Kom op zeg, waar hebben we het over...
mrcoffee schreef:Amclassic-fan schreef:De steilste stukken zijn gemiddeld 14%, is wel steil, maar met 't juiste verzet en wat doorzettingsvermogen is het nog prima te doen (mits je kunt klimmen).
Ik heb ooit een niet onverdienstelijk renner horen zeggen:
"It's a terrible climb. It's perfect for a mountain bike. On the hardest parts I was riding 39x27 and I was hurting, really hurting. It is the hardest climb I've ever ridden".
dat was Lance Armstrong ergens in 2004 op trainingskamp in Italie. Ben benieuwd wat jij daar hebt gereden op die steile stukken AMClassic...
Hij zegt toch ook met het juiste verzet;) Die 34 is niet voor niks uitgevonden:)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
En het ligt er ook nog al aan hoe je zo'n klim rijdt. Als je het in koers moet doen en er wordt in de vallei al vol gereden en je komt compleet geparkeerd te staan als je ontploft. Op een minder steile klim kan je dan nog wel snelheid houden, terwijl je op zo'n steil kreng gewoon stil komt te staan.
Als je je erop instelt dat 't stoempen wordt (of een klein genoeg verzet monteerd) en gewoon je hartslag niet boven omslagpunt laat komen dan heb ik nog nooit gehad dat ik echt problemen had om boven te komen. Ook met 39-25 op steilere klimmen. Lekker fietsen is anders, maar boven komen lukt echt wel.
Als je je erop instelt dat 't stoempen wordt (of een klein genoeg verzet monteerd) en gewoon je hartslag niet boven omslagpunt laat komen dan heb ik nog nooit gehad dat ik echt problemen had om boven te komen. Ook met 39-25 op steilere klimmen. Lekker fietsen is anders, maar boven komen lukt echt wel.
-
bottecchia
- Forum-lid
Ik heb de Mortirolo gedaan in een rondje vanuit Bormio met als toetje de Gavia. Hier zit ik net voor het Pantani monument dus handjes bij de remmen om niet uit de bocht te vliegen...
[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/mortirolo3.JPG]
Net als sommige andere hier had ik destijds ook de ervaring dat ik eigenlijk op de Gavia pas merkte hoe zwaar dat klereding eigenlijk was. Niet mijn type klim in ieder geval maar wel leuk om 'm op het lijstje te hebben staan.
Het eerbetoon aan Pantani was destijds overigens vrij indrukwekkend. Veel spandoeken en een grote foto. Het was op de donderdag of vrijdag voor de GF Marco Pantani. Zelf heb ik dat weekend de Dreiländergiro gereden.
[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/mortirolo3.JPG]
Net als sommige andere hier had ik destijds ook de ervaring dat ik eigenlijk op de Gavia pas merkte hoe zwaar dat klereding eigenlijk was. Niet mijn type klim in ieder geval maar wel leuk om 'm op het lijstje te hebben staan.
Het eerbetoon aan Pantani was destijds overigens vrij indrukwekkend. Veel spandoeken en een grote foto. Het was op de donderdag of vrijdag voor de GF Marco Pantani. Zelf heb ik dat weekend de Dreiländergiro gereden.
zito schreef:Wie van jullie heeft ooit de Passo Mortirolo
2 keer.
foto verslag hier.
http://forum.fiets.nl/topic.asp?quickvi ... &tid=23855
Heb 'm afgelopen zomer gedaan tijdens de GF Pantani (lungo corso) Dus eerst de Gavia en daarna nog de Santa Cristina.
De Mortirolo is zwaar maar inderdaad met het juiste verzet beter te doen dan ik had verwacht (deed hem dan ook met 34x29 :rolleye: ).
Het is mi geen mooie klim, zeker niet na de geweldige Gavia. Niet veel mooie uitzichten en de top is inderdaad niet bijzonder.
Als je wel een echte afdaling wilt na de beklimming van de zware kant moet je gewoon na de top rechtdoor rijden. Ga je rechtsaf, dan kom je inderdaad in het "ardennenlandschap".
Wat me opviel is dat er best wel een aantal rijders was die gewoon letterlijk omvielen: dan hoor je gekletter achter je en moet je je inhouden om achterom te kijken want je hebt al je aandacht nodig om je voorwiel aan de grond te houden.
De Mortirolo is zwaar maar inderdaad met het juiste verzet beter te doen dan ik had verwacht (deed hem dan ook met 34x29 :rolleye: ).
Het is mi geen mooie klim, zeker niet na de geweldige Gavia. Niet veel mooie uitzichten en de top is inderdaad niet bijzonder.
Als je wel een echte afdaling wilt na de beklimming van de zware kant moet je gewoon na de top rechtdoor rijden. Ga je rechtsaf, dan kom je inderdaad in het "ardennenlandschap".
Wat me opviel is dat er best wel een aantal rijders was die gewoon letterlijk omvielen: dan hoor je gekletter achter je en moet je je inhouden om achterom te kijken want je hebt al je aandacht nodig om je voorwiel aan de grond te houden.