MetriGear/Vector info update
-
ericpeters
- Forum-lid HC
NP, IF, TSS en intervalpagina op de Edge 800? Heb ik wat gemist of moet dat nog komen?

Zal wel beschikbaar komen met een firmware update. Hopelijk ook voor de 705 dus. Heb garmin inmiddels ook die vraag gesteld. Als er antwoord komt plaats ik dat hier.ericpeters schreef:NP, IF, TSS en intervalpagina op de Edge 800? Heb ik wat gemist of moet dat nog komen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Geen concurrerende prijs. Een Powertap kan hetzelfde en is stukken goedkoper (en werkt ook met ANT+).
-
gaisdergerman
- Forum-lid
Produkten zijn niet echt vergelijkbaar naar mijn idee. De garmin lijkt me wel leuk maar aan een powertap kleven naar mijn idee te veel nadelen. Je kan alleen met je powertap achterwiel rijden wat ook nog eens veel weegt. De garmin spreekt mij wat meer aan.havana schreef:Geen concurrerende prijs. Een Powertap kan hetzelfde en is stukken goedkoper (en werkt ook met ANT+).
Echter ben ik het met je eens dat de prijs belachelijk hoog is. Naar mijn idee kan het een stuk goedkoper. Even afwachten tot dat Bryton er een kopie van maakt
Kan zeker meer dan de powertap. Bijvoorbeeld links-rechts verschillen in kracht/moment meten. Bovendien is de positiemeting volgens mij continue (ipv elke omwenteling zoals bij powertap of SRM), zodat de bepaling van vermogen nauwkeuriger is. De powertap heeft daarbij als extra nadeel dat hij niet "weet" hoe veel de crank rondgedraaid, en zich dus noodgedwongen moet baseren op omwentelingen van het achterwiel. Gevolg is dat vermogen uitgerekend wordt over een niet geheel aantal crankomwentelingen. Omdat het instantane vermogen op de crank niet constant is, is het resultaat fluctuaties in de vermogens output van de powertap. Volgens mij hebben gebruikers hier ook klachten over (ik baseer me op een paar postings ergens op dit forum in het verleden).gaisdergerman schreef:Produkten zijn niet echt vergelijkbaar naar mijn idee. De garmin lijkt me wel leuk maar aan een powertap kleven naar mijn idee te veel nadelen. Je kan alleen met je powertap achterwiel rijden wat ook nog eens veel weegt. De garmin spreekt mij wat meer aan.havana schreef:Geen concurrerende prijs. Een Powertap kan hetzelfde en is stukken goedkoper (en werkt ook met ANT+).
Echter ben ik het met je eens dat de prijs belachelijk hoog is. Naar mijn idee kan het een stuk goedkoper. Even afwachten tot dat Bryton er een kopie van maakt
Beetje technisch verhaal allemaal dus, daarnaast is er het grote nadeel van de powertap dat gaisdergerman al noemt. Ik als eenvoudige fietstoerist heb al 3 wielsetjes die ik regelmatig gebruik, namelijk voor klimmen, koersjes en trainen. Voor alledrie die situaties is het nuttig (en vooral leuk!) om info over geleverd mechanisch vermogen te hebben.
Overigens vind ik 1000E een heel schappelijke prijs (als het systeem valide genoeg is!). De instrumentmakerij bij ons op de uni zou dit bijvoorbeeld ook kunnen maken, maar dan zouden de kosten (man-uren meegeteld) op zijn minst naar de 10kE gaan (50kE inclusief R&D is veel waarschijnlijker) en dan is het ook nog minder gebruikersvriendelijk en zwaarder waarschijnlijk
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Gezien de (advies)prijzen voor de Edge 800 $449 vs € 399 zijn.
Zou de prijs voor de vector op € 1335 uitkomen er vanuit gaande dat ze dezelfde "omrekenkoers hanteren"
Dit zou dan de adviesprijs kunnen worden, maar daar kan dan nog wel wat vanaf bij de betere internet shops
Zou de prijs voor de vector op € 1335 uitkomen er vanuit gaande dat ze dezelfde "omrekenkoers hanteren"
Dit zou dan de adviesprijs kunnen worden, maar daar kan dan nog wel wat vanaf bij de betere internet shops
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Powertap heeft onlangs ook nog eens zijn prijzen flink verlaagd en heeft daarnaast een nieuwe superlichte powernaaf (heel duur) en een HR gebaseerde powermeter (twijfelachtig) met 5% nauwkeurigheid op de markt gebracht.

Die claim van 5% nauwkeurigheid bij mechanisch vermogen bepalen mbv hartslag gaan ze bij powertap natuurlijk nooit waarmaken. Rond de 1350E voor de vector pedalen is al een stuk duurder natuurlijk, maar via een omweg rechtstreeks in de USA kopen is ook nog een optie natuurlijk
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Eric, heb je een linkje naar dat product van CycleOps? Vind het niet terug op hun website namelijk. Ook ik ben sceptisch t.a.v. die 5%. Polar deed in het verleden ook vaak zulke uitspraken, maar dat systeem waarbij power werd gemeten m.b.v. kettingspanning werd desondanks toch een grote flop.
http://www.bikeradar.com/news/article/c ... els-30747/
linkje naar "bikeradar" over het nieuwe product van cyclops, genaamd powercal wat dmv HR zou werken (scrollen naar 2e deel)
Als het werkt interessant...
linkje naar "bikeradar" over het nieuwe product van cyclops, genaamd powercal wat dmv HR zou werken (scrollen naar 2e deel)
Als het werkt interessant...
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Ik had het van de Dcrainmaker site, ik las ook ergens dat je wel een een power profile calibratie meting moest doen.
http://www.dcrainmaker.com/2011/06/firs ... e-and.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dcrainmaker.com/2011/06/firs ... e-and.html" onclick="window.open(this.href);return false;