Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
ever
- Forum-lid
ever
23 dec 2009 14:52
[quote="pinarello"]
M'n 1e wintersport was in St Gallenkirch. Bestaat de Kuhstall nog? Ik kon het vorige zomer jaar niet zien toen ik er met Tirol West doorheen reed. Schruns was idd een mooi gebied met overwegend blauwe pistes.
[/quote]
Vorig jaar was de Kuhstall er nog. Maar onderaan de lift bij Garfrescha (ontzettend oud aftands stoeltjesliftje tussen St. Gallenkirch en Gaschurn in) zat ook een leuk klein tentje.
Dat is trouwens wel het nadeel van Schruns, veel te veel blauwe pistes, dus met "zwei Finger in die Nase"... Kun je wel eens een keer een tunnel (een echte!) door skieen.

-
mathijst
- Forum-lid
mathijst
23 dec 2009 15:30
Hoe is de apres-ski in wolkenstein?
Ben je beginner?: Een goede FM maakt je wielerfan
-
stampertje
- Forum-lid
stampertje
23 dec 2009 15:50
In februari ben ik in de Sierra Nevada (Spanje) gaan skien. Volwaardig skigebied, prima sneeuw en met een gevarieerde omgeving.
Op een middag zagen we vanuit het hotel (beneden in Granada) wielrenners langsrijden in korte mouwtjes (bij 20°C). M'n vriendin zag het meteen aan me: volgende keer moet de fiets mee.
-
dario
- Forum-lid
dario
23 dec 2009 16:37
Hm, lijkt me interessante combinatie: fietsen beneden, skiën boven, en cultuur in Granada - kan het nog volmaakter? Is dat daar een beetje groot skigebied eigenlijk?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
stampertje
- Forum-lid
stampertje
23 dec 2009 16:54
Voor mij was het gebied groot genoeg.
Kijk zelf maar eens:
pistekaart Sierra Nevada
We zijn ook nog een keer gaan lunchen aan het strand en we zijn nog een paar dagen gaan wandelen in de Alpujarras.
-
pinarello
- Forum-lid
pinarello
23 dec 2009 18:20
[quote="mathijst"]Hoe is de apres-ski in wolkenstein?[/quote]
Als het wat drukker is prima. Buiten de drukte wat minder. In het centrum zit een apres skikelder (volgens mij Luis-keller ) naast een cafe. Overigens vond ik dat cafe gezelliger.
Après-ski en uitgaan
48 restaurants 17 bars 17 cafés 1 tea room 1 wijnbar 3 pubs 1 disco concertzaal biblioteek .
De beste apres ski is Hotel Wolkenstein maar dat is bijna in St Christina dus tever weg vanuit Wolkenstein zelf.
-
mathijst
- Forum-lid
mathijst
23 dec 2009 22:02
[quote="pinarello"][quote="mathijst"]Hoe is de apres-ski in wolkenstein?[/quote]
Als het wat drukker is prima. Buiten de drukte wat minder. In het centrum zit een apres skikelder (volgens mij Luis-keller ) naast een cafe. Overigens vond ik dat cafe gezelliger.
Après-ski en uitgaan
48 restaurants 17 bars 17 cafés 1 tea room 1 wijnbar 3 pubs 1 disco concertzaal biblioteek .
De beste apres ski is Hotel Wolkenstein maar dat is bijna in St Christina dus tever weg vanuit Wolkenstein zelf.
[/quote]
Oke, bedankt voor de informatie.
Ik ben namelijk nog aan het overwegen waar ik heen ga.
Waarschijnlijk kirchberg(oostenrijk) of wolkenstein(italië)
Er zit wel prijsverschil tussen, dus ik moet het nog even zien.
-
pinarello
- Forum-lid
pinarello
23 dec 2009 22:04
[quote="mathijst"][quote="pinarello"][quote="mathijst"]Hoe is de apres-ski in wolkenstein?[/quote]
Après-ski en uitgaan
[/quote]
Er zit wel prijsverschil tussen, dus ik moet het nog even zien.[/quote]
Kirchberg heeft meer apres ski dan Wolkenstein maar Wolkenstein is veeeeeeel mooier. Kirchberg heeft oa The Londonder en Charly's Bar. Vraag me niet hoe ik dat weet
:p
-
mathijst
- Forum-lid
mathijst
04 jan 2010 21:44
[quote="pinarello"][quote="mathijst"][quote="pinarello"][quote="mathijst"]Hoe is de apres-ski in wolkenstein?[/quote]
Après-ski en uitgaan
[/quote]
Er zit wel prijsverschil tussen, dus ik moet het nog even zien.[/quote]
Kirchberg heeft meer apres ski dan Wolkenstein maar Wolkenstein is veeeeeeel mooier. Kirchberg heeft oa The Londonder en Charly's Bar. Vraag me niet hoe ik dat weet
:p[/quote]
Oke, toch is het allemaal niet gelukt, alles zat al vol.
Het wordt nu Zell am See.
Ook even kijken of ik al mooie wegen kan vinden voor de zomervakantie;)
-
tarzander
- Forum-lid
tarzander
05 jan 2010 00:37
Ik zit over 5 dagen aan de voet van de Croix de Fer, skigebied Les Sybelles. Eens kijken hoe Frankrijk gaat bevallen met wintersport. Ik bedoel vooral de aprés-ski, want boarden zal er wel prima gaan

.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper
-
dario
- Forum-lid
dario
05 jan 2010 10:23
Vandaag een eerste (en enige) dag op kantoor na de kerstvakantie, en morgen gaat het richting Vorarlberg; hopelijk krijg ik daar - naast een pak verse sneeuw - ook een beetje zon te zien!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
margriet
- Forum-lid
- Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
-
Contact
margriet
05 jan 2010 10:52
Wonen in Frankrijk heeft toch echt zijn voordelen
Sneeuwschoenwandelend het dorp uit en de bergen in, op 4 km van huis een leuk skigebiedje en op 5 km 3 geweldige langlaufgebieden... Wel 1 nadeel; echt gefietst wordt er pas weer in april.
Fietsgroet,
Margriet | Les Camélias