Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe Racefiets

kroon77
Forum-lid

kroon77 08 jan 2010 22:50

laat ik nu net 3 jaar op een Trek 1000 gereden hebben (model 2006, ziet er net zo uit als op de foto van marktplaats). Ik heb 'm in 2007 tweedehands gekocht voor 250 euro (de fiets was toen dus pas 1 jaar oud) en een fijne tijd mee gehad, maar toch:

enkele opmerkingen:
- enkel de achterderailleur is Tiagra, de rest is Sora (shifters enz...) en zelfs 2200. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar denk dus niet dat er een volledige Tiagra-groep op zit.
- de wielen zijn van mindere kwaliteit, daar heb ik vrij snel problemen mee gehad
(regelmatig losse spaken): ook de verkoper heeft dus al problemen gehad met z'n achterwiel, want het is voor zover ik kan zien op de foto inderdaad een andere velg. Misschien ben je dus al beter af met die nieuwe velg

als ie in goede staat is en je hem ook zo kan houden, kan het inderdaad een geschikte fiets zijn om kennis te maken met het fietsen,

als basis om te upgraden? tja, met het kader is niets mis denk ik, dus het kan wel maar ik zou het niet doen... upgraden kost ook geld en je blijft zitten met een erg 'basic' basis voor je fiets...

in alle geval moet er wat van de prijs af

joeriras
Forum-lid

joeriras 10 jan 2010 11:54

Bedankt allemaal,

Ik ga verder vandaag even bellen om over de prijs te onderhandelen,
De rest volgt later!
2010. Specialized Allez.
2011. Tweede Jaars Nieuweling.

Plaats reactie