Over de wielersport en zijn beoefenaars.

BK en NK op tv?

frenkie
Forum-lid

frenkie 10 jan 2010 17:04

16:03Lars Boom nederlands Kampioen
Lars Boom wint NK
16:02Sven Nys Belgisch kampioen
Klik op bovenstaande link
16:02Volle finale
De manne zijn het Hellegat uit en komen richting de finish
16:01De Knegt sterk
Thijs Al op kop met Gerben de Knegt in zijn wiel. Boom op plek drie. Van Amerongen lost
16:01Thijs Al blijft leiden
Thijs Al doet er alles aan om de rest van zich af te schudden. Wordt het een sprint met de snelle Lars Boom of weet iemand zich nog los te weken?
16:00Van Gils nadert
De vier koplopers mogen niet stilvallen want van Gils nadert
15:59Finale Belgie
Klaas Vantornhout is weggereden bij de achtervolgers en heeft nog slechts drie tellen achterstand op Nys.
15:59Thijs Al op kop
Bij de materiaalpost rijdt Thijs Al op kop, de Knegt volgt met Lars Boom in zijn wiel. Tijs van Amerongen vierde. Wilant van Gils op 12 seconden als vijfde voor Bram Schmitz
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

soilworker
Forum-lid

soilworker 10 jan 2010 17:06

Lars Boom Nederlands kampioen....wat moet ik daar van vinden!?
Rijd nagenoeg geen crossen en dan even het NK winnen. Moet zuur zijn voor de Knegt en Al.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 10 jan 2010 17:07

Strakke race van nijs. Na pech, flikt ie het weer in de laatste 2 ronden. Albert weggevallen door val.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

soilworker
Forum-lid

soilworker 10 jan 2010 17:09

paulusR3 schreef:Strakke race van nijs. Na pech, flikt ie het weer in de laatste 2 ronden. Albert weggevallen door val.

Die val heb ik niet meegekregen maar ik hoorde ook dat het niet zijn rondje zou zijn zo met dat ijs en sneeuw...in Tabor zou hij hetzelfde kunnen verwachten.

misternochain
Forum-lid

misternochain 10 jan 2010 17:11

paulusR3 schreef:Strakke race van nijs. Na pech, flikt ie het weer in de laatste 2 ronden. Albert weggevallen door val.

Het was Albert zijn dada ook helemaal niet, anders komt je niet binnen op meer dan anderhalve minuut natuurlijk. Nys is ook op zijn buik het parcours gaan verkennen :)
Stevens SLC Team Ultegra SL

soilworker
Forum-lid

soilworker 10 jan 2010 17:20

Mister No Chain schreef:

Het was Albert zijn dada ook helemaal niet, anders komt je niet binnen op meer dan anderhalve minuut natuurlijk. Nys is ook op zijn buik het parcours gaan verkennen :)

Hoe bedoel je? Omdat hij slechte benen had/ziek was of omdat er sneeuw en ijs lag?

kaj1500
Forum-lid

kaj1500 10 jan 2010 17:23

Soilworker schreef:Lars Boom Nederlands kampioen....wat moet ik daar van vinden!?
Rijd nagenoeg geen crossen en dan even het NK winnen. Moet zuur zijn voor de Knegt en Al.

Ach, zuur dat Boom wint valt wel mee volgens mij.

Er stond een leuk stukje over in AD Sportwereld. De Knegt zegt dat hij een beetje moe werd van al die vragen over Boom.
En Thijs Al typeert het heel treffend: "Wij hebben eigenlijk alleen iets te verliezen. Als Lars niet wint, zegt iedereen 'logisch, hij heeft geen ritme'. Maar als hij wel wint, stelt het Nederlandse veldrijden weer niets voor."

Eigenlijk zit dat zure dus in de rol van de media, die de CX een stuk interessanter vinden als Boom meedoet. En jammer voor de volgers, dat er geen rood-wit-blauw in het veld te zien zal zijn.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

misternochain
Forum-lid

misternochain 10 jan 2010 17:26

Soilworker schreef:
Mister No Chain schreef:

Hoe bedoel je? Omdat hij slechte benen had/ziek was of omdat er sneeuw en ijs lag?

Hij gleed alle kanten op, dat zag je al van ronde 1. Hij kon in de groep zelfs het wiel niet houden van enkele renners die hij normaal met huid en haar opvreet.
Blijkbaar is Albert van zijn fiets getrokken door een Nys-supporters, aldus Albert. Te gek voor woorden ...
Stevens SLC Team Ultegra SL

soilworker
Forum-lid

soilworker 10 jan 2010 17:31

Vooral dat er dus geen rood wit blauw te zien valt vindt ik erg jammer ja. Ik gun het hem wel hoor maar had het liever bij de Knegt om de schouders gezien.

En Albert van de fiets getrokken?? Tjonge jonge...zou er niet raar van staan te kijken als het echt zo was. Je weet wel he, bier en Belgische supporters gaan niet samen ;-)

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 10 jan 2010 17:46

Ik heb het belgisch kampioenschap gekeken. Was wel een aardige rit om te bekijken met het gladde parcours. Nys in het begin toch aardig achterop geraakt maar eenmaal op stoom stond er geen maat meer op. Als het WK inderdaad op een enigzins vergelijkbaar parcours zal worden gereden is hij denk ik favoriet nummer 1. Al zal Stybar in eigen land natuurlijk ook sterk zijn.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 10 jan 2010 18:01

Hier een verslag van het Belgisch kampioenschap

Nys pakt zevende Belgische titel

Op een ijzig en besneeuwd parcours heeft Sven Nys zich na een knappe remonte tot Belgisch kampioen veldrijden gekroond. Nys eindigde voor Klaas Vantornout en Tom Meeusen. Niels Albert kwam niet in het stuk voor.

Sven Nys (Landbouwkrediet) is in Oostmalle voor de zevende keer in zijn carrière Belgisch kampioen veldrijden geworden.

De Kannibaal van Baal, die al vroeg in de wedstrijd op achtervolgen aangewezen was, ontbond op twee ronden van het einde zijn duivels. Aan de aankomst had hij een kleine voorsprong op Klaas Vantornout (Sunweb-Revor). Tom Meeusen (Fidea) klopte ploegmaat Rob Peeters in de sprint om het brons. Topfavoriet Nys volgt op de erelijst zichzelf op. Op zijn palmares staan nu al zeven nationale titels bij de eliterenners. Eerder won de Balenaar het BK ook al in 2000, 2003, 2005, 2006, 2008 en 2009.

Albert: "Fan van Nys trok me van mijn fiets"
Wereldkampioen Niels Albert (BKCP-Powerplus), die in Oostmalle op zoek ging naar zijn eerste Belgische titel bij de eliterenners, werd teleurstellend negende, schaduwfavoriet Kevin Pauwels strandde op de tiende stek. De titel bij de eliterenners zonder contract ging naar Geert Wellens.

Aan Sporza-radio vertelde Albert hoe het kwam dat hij niet in het stuk voorkwam. "In de buurt van een scherpe gevaarlijke bocht richting materiaalpost, trok er plots een fan van Sven Nys me van mijn fiets af", aldus Niels Albert. "Iedereen begon te juichen, gewoon onbegrijpelijk. Boegeroep, met bier gooien, tot daar toe, maar van de mensen moet je gewoon afblijven", gaf een teleurgestelde Albert mee, die voorts geen excuses zocht in het incident voor zijn verlies. "Sven reeds vandaag een dikke koers, chapeau voor hem."

Bron: Sportwereld.be

Wat is dat toch met dat publiek bij veldrijden. Ik mag zelf bijzonder graag in Vlaanderen fietsen, deels omdat de liefde voor de sport daar zo groot is. Dit soort gedrag past daar absoluut niet bij. En het ergste is nog dat het niet eens een incident is.

Plaats reactie