Pagina 2 van 5
Geplaatst: 12 jan 2010 13:55
door ajhoff
De enige echte manier om zekerheid te hebben is doorlichten met röntgen, en zelfs dan is het nog heel moeilijk te constateren naar ik heb begrepen.
In deze lijkt mij het devies: in geval van twijfel niet doen.
Geplaatst: 12 jan 2010 13:59
door cervela
ah rontgen kannik idd niet echt zelf doen:D
maar wat zouden jullie doen, de fiets is nog geen jaar oud, kost nieuw net geen 5000 en nu nog 2500, volledig DA cervelo R3
en de persoon in kwestie doet hem weg omdat ze nieuwe ploegfietsen hebben gekregen
Geplaatst: 12 jan 2010 14:11
door Zorro
cervela schreef:ah rontgen kannik idd niet echt zelf doen:D
maar wat zouden jullie doen, de fiets is nog geen jaar oud, kost nieuw net geen 5000 en nu nog 2500, volledig DA cervelo R3
en de persoon in kwestie doet hem weg omdat ze nieuwe ploegfietsen hebben gekregen
Hoi,
Niemand kan hier een zinnig antwoord op geven. Ook al was die R3 slechts een week oud dan nog zou er (zwaar) mee gevallen kunnen zijn.
Ook het feit dat de fiets nieuw 5000Euro kost zegt niets zoals je weet.
Het is aan JOU alleen om het risico in te schatten. Persoonlijke mening (toch maar dan

). Via MP ........niet doen. Wellicht loop je een mooie koop mis OF er is toch iets met de fiets en loop JIJ risico met fietsen PLUS dat je dan die 2500 Euro ook nog eens als strop hebt.
De voordelen wegen niet op tegen de mogelijke nadelen.
My two cents.
Zorro
Geplaatst: 12 jan 2010 14:23
door cervela
ja je hebt een zeer goed punt maar toch de verleiding is wel zeeeeeeeer groot

toch allemaal bedankt voor de reacties, ik zal toch nog goed moeten nadenken en eens gaan kijken denki ik
maar feel free voor verdere tips/commentaren, alle hulp is welkom
Geplaatst: 12 jan 2010 14:24
door mackworkheimer
In de Fiets van januari staat een stuk over carbonreparatie. Hiern staat o.a. dat na een val scheuren kunnen ontstaan in de niet zichtbare carbon lagen onder de lak of dat de diverse lagen carbon van elkaar los kunnen komen.
In het artikel staat dat je dit kan controleren door met een speciaal koperen hamertje op het frame te tikken. Indien het geluid plots verandert dan kan er op die plaats een inwendige scheur / loslatend carbon zitten. Indien je niet zo'n hamertje hebt kan je een Euro muntstuk gebruiken.
Je zou er ook mee naar een carbonreparateur kunnen gaan om te vragen of die er naar wil kijken (evt tegen betaling).
Geplaatst: 12 jan 2010 14:57
door flores
Amclassic-fan schreef:
Als je eigenaar niet kent en niet zeker kan zijn van de geschiedenis zou ik niet licht gewicht spul 2e hands kopen. Een valpartij kan intern veel schade opleveren zonder dat er aan de buitenkant ook maar een schrammetje zit.
Maar voor 2500 zou ik een nieuwe fiets kopen en niet iets van Marktplaats af.
Mee eens. Als ik de eigenaar niet persoonlijk ken zou ik het ook niet aandurven. Hoe mooi sommige aanbiedingen ook (lijken te) zijn. Voor dat bedrag is er veel moois te koop én met garantie. Tevens kun je dan evt naar je eigen fm gaan.
Mijn tip; niet meer naar desbetreffende advertentie kijken;), maar kijken naar alle vele andere mooie fietsen...
Geplaatst: 12 jan 2010 15:10
door amclassic-fan
mackworkheimer schreef:In de Fiets van januari staat een stuk over carbonreparatie. Hiern staat o.a. dat na een val scheuren kunnen ontstaan in de niet zichtbare carbon lagen onder de lak of dat de diverse lagen carbon van elkaar los kunnen komen.
In het artikel staat dat je dit kan controleren door met een speciaal koperen hamertje op het frame te tikken. Indien het geluid plots verandert dan kan er op die plaats een inwendige scheur / loslatend carbon zitten. Indien je niet zo'n hamertje hebt kan je een Euro muntstuk gebruiken.
Je zou er ook mee naar een carbonreparateur kunnen gaan om te vragen of die er naar wil kijken (evt tegen betaling).
Een frame klinkt als 't nieuw is ook al heel verschillend op plaatsen net naast elkaar. Waarom denk je dat Canyon zoveel moeite doet om de frames van binnen te kunnen bekijken als het ook gewoon met kloppen zou kunnen? Als bijv de bovenbuis in het midden gedelamineerd is hoor je dat wel, maar bij de verbinding met de andere buizen is het echt niet te horen.
Geplaatst: 12 jan 2010 15:55
door gijs01
koudwatervrees leidt er echter ook vaak toe dat mensen moeilijk over de streep te trekken zijn hetgeen ook de lage prijs verklaart van de R3. Ik zou daarom altijd even gaan kijken voordat ik de optie uitsloot.
wat mij verbaast is dat de verkoper een teamfiets krijgt en dus wedstrijdrijder is. Maar is die R3 niet meer op de tourder gericht?
Geplaatst: 12 jan 2010 16:02
door cervela
de r3 is wel degelijk geschikt voor competitierijders hoor, de csc ploeg rijdt (reed) er toch ook parijs roubaix mee?
Geplaatst: 12 jan 2010 16:22
door gijs01
reden die niet op de S3? De man van
www.epbike.nl was deze mening wel toegedaan en ik heb hem hoog zitten. Heeft nu een mooie aanbieding staan:
- S2 2009 ultegra 6700 - 3T pro componenten - marchisio tension x100 wielen € 3399,--
Zeist (nabij Utrecht) is niet nabij vanuit Vlaanderen maar alla, dan neemt u toch de vrouw mee. Zij kan daar leuk shoppen en u koopt de fiets. Als u belt van te voren sluit ik niet uit dat de beste man de fiets ter plekke voor u zou kunnen afstellen en dat u deze direct mee kunt steken. U probeert deze daarna uit op het parcours van Utrechts Mooiste, de Giro gaat hier op 9 mei ook overheen. Echt het is een mooi parcours.
Daarna kunt u daar vlakbij ervaren dat men tegenwoordig ook in Holland uitstekend kan dineren. Tip? La Sensa in Den Dolder (
www.sensa.nl). Het is maar gekkigheid maar daar houd ik wel van. Ik kan het u als bewoner van de Provincie Utrecht zeer aanbevelen.
Geplaatst: 12 jan 2010 16:25
door eelcoz
Gijs, wat is jouw beroep? Tekstschrijver voor reisgidsen of toeristenfoldertjes?
Geplaatst: 12 jan 2010 17:05
door cervela
waw gijs, je moet echt voor toerisme gaan werken man:D
maar die s2 is me wel wat te duur hoor, kheb echt maar 2500 om te geven, jammer maar helaas:(