Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

3t ergosum of ergonova

perik
Forum-lid

perik 14 jan 2010 00:23

Who cares waar het vandaan komt, non-discussie. Ik heb zo'n Ergosum stuurtje. Prima stuur, niks mis mee als het de vorm is die je zoekt.

chassepatate
Forum-lid

Gebruikersavatar chassepatate 14 jan 2010 00:28

perik schreef:Who cares waar het vandaan komt, non-discussie. Ik heb zo'n Ergosum stuurtje. Prima stuur, niks mis mee als het de vorm is die je zoekt.
Ook wel beetje non-antwoord...

alstro
Forum-lid

Gebruikersavatar alstro 14 jan 2010 00:34

bikkeltje schreef:Ik denk erover na om mijn Deda Newton stuur te vervangen door een compact stuur. Heeft iemand ervaring met een van deze twee sturen?

Ik begrijp dat de Ergosum anders van vorm is en een iets andere reach/drop heeft.
Wat zouden voor- en nadelen kunnen zijn van elk van deze sturen?

Is 3T trouwens betrouwbaar?

Het is een merk dat snel in opkomst is (het heeft wel een historie).

vergeet niet om ook een 3-T stuurpen erbij te kopen, erg mooie combi
Vorig jaar gekocht bij Rose. Bevalt prima, kan veel beter bij de remmen als ik in de beugel zit.

bikkeltje
Forum-lid

bikkeltje 14 jan 2010 08:49

alstro schreef:
bikkeltje schreef:Ik denk erover na om mijn Deda Newton stuur te vervangen door een compact stuur. Heeft iemand ervaring met een van deze twee sturen?

Ik begrijp dat de Ergosum anders van vorm is en een iets andere reach/drop heeft.
Wat zouden voor- en nadelen kunnen zijn van elk van deze sturen?

Is 3T trouwens betrouwbaar?

Het is een merk dat snel in opkomst is (het heeft wel een historie).

vergeet niet om ook een 3-T stuurpen erbij te kopen, erg mooie combi
Vorig jaar gekocht bij Rose. Bevalt prima, kan veel beter bij de remmen als ik in de beugel zit.

Dat was ik nou niet van plan. In het verleden veel problemen gehad met Deda Newton stuurpen. Na15 keer vastzetten (met momentsleutel etc) kwamen de uiteinden dichter bij elkaar (daar waar de bouten zitten), zodanig dat deze een inkeping gaven in de carbon vorkbuis. Ik let dus goed op de constructie van een stuurpen. Wat mij vertrouwen geeft is bijv Ritchey WCS.

De 3T struurpennen hebben een open gedeelte, ik begrijp niet waar dat goed voor is. Er komen m.i. veel krachten op een stuurpen. Waarom dan experimenteren met open stukken in een stuurpen die op de voorvork bevestigd is. Ik vind de constructie van voorvork en stuurpen sowieso ''werktuigbouwtechnisch'' gezien beroerd.

omer
Forum-lid

Gebruikersavatar omer 10 mei 2010 21:26

is het normaal dat bij de ergonova stuur de bovenkant niet volledig horizontaal staat?

rickyb
Forum-lid

rickyb 10 mei 2010 21:41

Stuur is inderdaad licht ovaal.
Ik dacht eerst ook dat het een echte platte bovenkant zou hebben.
Maar het blijft een fijn stuurtje en mooi om te zien.
Dat was ik nou niet van plan. In het verleden veel problemen gehad met Deda Newton stuurpen. Na15 keer vastzetten (met momentsleutel etc) kwamen de uiteinden dichter bij elkaar (daar waar de bouten zitten), zodanig dat deze een inkeping gaven in de carbon vorkbuis. Ik let dus goed op de constructie van een stuurpen.Wat mij vertrouwen geeft is bijv Ritchey WCS .
Is die anders qua bevestiging? Heeft die geen opening bij de vorkbuis? Of gaat het om het materiaal?

omer
Forum-lid

Gebruikersavatar omer 10 mei 2010 21:45

Rickyb schreef:Stuur is inderdaad licht ovaal.
Ik dacht eerst ook dat het een echte platte bovenkant zou hebben.
Maar het blijft een fijn stuurtje en mooi om te zien.

heb je een dun stuurlint?Staat je stuur gekanteld zodat hij toch wat plat staat?

rickyb
Forum-lid

rickyb 10 mei 2010 21:46

Ik zal es een fotootje maken, ben zo terug....

omer
Forum-lid

Gebruikersavatar omer 10 mei 2010 21:50

ik heb er nu een pro stuurlint op staan.Deze is echter veel te dik.Zeker nu met de ovale bovenkant bij de ergonova.Welk stuurlint is dun en goed?

rickyb
Forum-lid

rickyb 10 mei 2010 22:04

Ik denk dat je de ergonova pro niet echt plat krijgt. de bovenkant is daarvoor net iets te ovaal. Ik heb een tijdje met een BBB carbonlook stuurlint gereden; Was erg dun en niet zo comfortabel/functioneel (te glad)
Ik heb nu het PRO stuurlint van 3t
Afbeelding

omer
Forum-lid

Gebruikersavatar omer 10 mei 2010 22:21

Rickyb schreef:Ik denk dat je de ergonova pro niet echt plat krijgt. de bovenkant is daarvoor net iets te ovaal. Ik heb een tijdje met een BBB carbonlook stuurlint gereden; Was erg dun en niet zo comfortabel/functioneel (te glad)
Ik heb nu het PRO stuurlint van 3t
Afbeelding

Is je stuur een beetje gekanteld?

omer
Forum-lid

Gebruikersavatar omer 10 mei 2010 22:22

Zal ook eens een foto maken.
de stuurpen moet ik nog veranderen?

Plaats reactie