Pagina 2 van 2
Geplaatst: 14 jan 2010 21:32
door foosho
Daarop doelde ik niet

. Het was een algemene vergelijking van dat carbon frame (and the like) tov een high-end alu frame.
Ik ben niet heel bekend met het frame, maar ik denk niet dat ik het Sensa Umbria frame als high-end alu zal beschouwen

(qua gewicht vooral denk ik).
Om op je laatste stukje terug te komen, als hij bevalt zou je hem best kunnen houden en er een compact op zetten, een Shimano Ultegra compact kost ~130 euro bij bijv. Salden, dus hoe je bij minimaal 250 euro komt zou ik niet weten

Geplaatst: 14 jan 2010 21:47
door japiecarbon
Gewoon kopen. Zeker als je er gek op bent, en het kan betalen. Dat geld ben je na een week vergeten. Anders denk je iedere keer als je op je huidige fiets zit"had ik hem toch maar gekocht" voor sommige dingen hoef je geen goede reden te hebben om m te kopen.
Ik vind carbon fijner rijden dan alu.
Geplaatst: 14 jan 2010 22:46
door japiecarbon
Zadel op 77cmen bovenbuis 56 tot 57.
Hoezo?
Geplaatst: 14 jan 2010 23:42
door japiecarbon
Waarom zou JIJ voor mij moeten kijken??????????????????????
Geplaatst: 14 jan 2010 23:43
door jaapieo
Gijs, Jij was toch diegene die een fiets zocht?

Geplaatst: 14 jan 2010 23:53
door superrose
Foosho schreef:
Comfort: Da's de grote onbekende, high-end, slimgevezelde carbon frames dempen goed trillingen, maar als ze het wat anders en/of dikker vezelen kan het zo hard als een plank zijn.. Maar, normaal gesproken gaat het comfort voordeel wel naar carbon toe.
Nu snap ik de tegenovergestelde verhalen die ik hoor, iemand vertelde me dat hij ervaarde dat zijn carbon fiets helemaal niet dempt en weer iemand anders vertelde me van wel. Dus als het van die fijne carbon vakjes zijn dempt het veel en grote vakjes dempen minder?
Nu zie je weleens frames met alu en carbon, haalt dat nu wat uit?
Ik heb een voorvork met van dat groffere carbon en ook eentje met dat fijnere, dus kan ik die zeker het beste op de fiets zetten waar ik het meeste mee rijd?
Geplaatst: 14 jan 2010 23:57
door zapperdeflap
"Gijs01" wordt verwisseld met "Gert-J0"

Geplaatst: 14 jan 2010 23:58
door kurvenmeister
@ Superrose: nee, die vakjes die je ziet zijn slechts de afwerking van het carbon. Carbon is gewoon saai zwart. Waar Foosho op doelt is gewoon de structuur van het carbon. Goedkopere carbon frames zijn meestal wat eenvoudiger en zitten daardoor, qua comfort, vaak dichter bij een alu frame.
Alu/carbonframes: ik heb er zelf nog eentje (een Jan Janssen Vector): ik merk geen verschil.
Geplaatst: 15 jan 2010 09:08
door japiecarbon
Hoezo zijn die vakjes slechts afwerking? Niet alle frame's zijn van ud carbon gemaakt. Soms zijn ze weldegelijk van keperweefsel gemaakt.
Geplaatst: 15 jan 2010 09:28
door amclassic-fan
Frames die niet van UD gemaakt zijn kan je bij voorbaat niet serieus nemen en met dat soort frames kunnen de voordelen van carbon ook niet of nauwlijks benut worden. Ik vraag me af welke frames niet voor 't grootste deel van UD gemaakt zijn. Al die goedkope Chineze frames die je voor een paar honderd Euro in huis haalt zijn er wel van gemaakt.
Geplaatst: 15 jan 2010 11:05
door superrose
Kurvenmeister schreef:@ Superrose: nee, die vakjes die je ziet zijn slechts de afwerking van het carbon. Carbon is gewoon saai zwart. Waar Foosho op doelt is gewoon de structuur van het carbon. Goedkopere carbon frames zijn meestal wat eenvoudiger en zitten daardoor, qua comfort, vaak dichter bij een alu frame.
Alu/carbonframes: ik heb er zelf nog eentje (een Jan Janssen Vector): ik merk geen verschil.
oooh dat had iemand me verteld, wat lullen mensen toch veel heh
Geplaatst: 15 jan 2010 15:14
door foosho
Je kunt het idd niet aan de buitenkant zien, enkel door tests/ervaring kan het comfort bepaald worden. Ik heb wel es een mooi plaatje gezien waar je het krachtenspel in een frame mooi kunt zien, maar zou niet weten waar die stond..
Een carbonachtervork is voor zover ik weet vooral een marketing-gimmick, dus daar zou ik geen centjes/aandacht aan besteden
