Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

raar gedrag polar hartslagmeter

nagyru80

nagyru80 03 mei 2011 14:35

Ik zou heel voorzichtig zijn met het opschuren van de contacten. Meestal is dit een heel dun nikkel laagje dat je er zo afschuurt. Het gevolg is dat corrosie veel sneller gaat en storingen veel vaker optreden.
Ik heb ondertussen de batterij vervangen en nu functioneert het geheel veel beter.
Wat ik ook altijd doe is na het fietsen de band mee onder de douche nemen, zender eraf en goed met water en zeep wassen en spoelen

superm
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 sep 2010 11:11

superm 03 mei 2011 18:15

Er zijn waarschijnlijk heel veel mensen die problemen hebben met hun polar, ikzelf ook.
Rij ondertussen 1,5 jaar met garmin en tot op heden geen problemen.
Een ander probleem van polar is dat het geheel opgestuurt moet worden en je het dan een aantal dagen soms weken kwijt ben, niet fijn als je elke dag fietst.
tot het gaatje

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 03 mei 2011 18:40

[quote="superm"]Er zijn waarschijnlijk heel veel mensen die problemen hebben met hun polar, ikzelf ook.
Rij ondertussen 1,5 jaar met garmin en tot op heden geen problemen.
Een ander probleem van polar is dat het geheel opgestuurt moet worden en je het dan een aantal dagen soms weken kwijt ben, niet fijn als je elke dag fietst.[/quote]

dus wat jij zegt komt neer op dat ik moet gaan sparen voor een garmin? ;)

Ik heb inmiddels een nieuwe batterij in de computer gedaan, wd40 moet ik er nog even opsmeren (schuren wacht ik nog even mee)
ik heb er nog niet mee gefietst, dus ben benieuwd!
accepteren kun je leren!

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 03 mei 2011 19:00

Moet je eens Googelen op Garmin+problem, koop je helemaal niks meer :D

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 03 mei 2011 20:33

Horloge/hartslagmeter van de Lidl: probleemloos!!!

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5962
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 mei 2011 20:51

[quote="Alliance_0"]Horloge/hartslagmeter van de Lidl: probleemloos!!![/quote]

Heeft die een prettig-aan-huid-stoffen-hartslag-band?
Of zo'n irritant plastic geval?
Live fast; die young. mijn blog

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3581
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 mei 2011 21:09

[quote="ajhoff"]Moet je eens Googelen op Garmin+problem, koop je helemaal niks meer :D[/quote]

Ben sinds kort over op de Garmin. Die meet mijn hartslag tenminste. Mijn polar van veul te veul euri deed het vanaf de eerste dag al waardeloos. En die is meerdere malen terug geweest naar polar en zelfs de polsunit is een keer vervangen. En dat hielp zelfs ook niet. Wat een meuk. Had voor mijn polar een 2-tientjes-ding die ik weggegeven heb (ik had een polar tenslotte). Diegene aan wie ik m gaf loopt nog steeds met dat ding.....

En sorry hoor, een hartslagmeter die niet werkt door een klapperend shirt? Dan is het het geen hartslagmeter maar een hoe-erg-klappert-mijn-sjurt-meter.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 04 mei 2011 13:55

[quote="Rikkert"]Ben sinds kort over op de Garmin. Die meet mijn hartslag tenminste. Mijn polar van veul te veul euri deed het vanaf de eerste dag al waardeloos.[/quote]
Ook Garmin heeft zo z'n problemen , net als Suunto en de rest. Mogelijk had je een slecht exemplaar. Mijn Polar RS800CX doet het al twee jaar zonder problemen. Die gebruikt trouwens wel een gecodeerd signaal. Dat maakt denk ik erg veel uit.

[quote="Rikkert"]En sorry hoor, een hartslagmeter die niet werkt door een klapperend shirt? Dan is het het geen hartslagmeter maar een hoe-erg-klappert-mijn-sjurt-meter.[/quote]
Jammer voor je, maar dat geldt voor alle merken. Ligt aan de manier waarop de hartslag wordt gemeten. Zolang er simpele elektroden gebruikt worden kan er storing ontstaan.

Gebruikersavatar
carel
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 06 apr 2010 01:33
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar carel 04 mei 2011 14:32

@TS: Grote kans dat door je krachtinspanning (ook van het bovenlichaam) de band niet strak genoeg meer tegen de huid getrokken wordt. Heel vaak ligt daar de oorzaak van slechte metingen. Ik heb dezelfde ervaringen met zo'n hoge meting. Zonder verwisseling van batterijen, maar strakker trekken van de elastiekenband verdwijnen de foutmetingen.

Het is een contactvlak probleem. Probeer anders wat contactgel tussen band en huid. Sportscholen hebben vaak flessen staan.

eelcoz

eelcoz 04 mei 2011 14:36

[quote="ajhoff"]
[quote="Rikkert"]En sorry hoor, een hartslagmeter die niet werkt door een klapperend shirt? Dan is het het geen hartslagmeter maar een hoe-erg-klappert-mijn-sjurt-meter.[/quote]
Jammer voor je, maar dat geldt voor alle merken. Ligt aan de manier waarop de hartslag wordt gemeten. Zolang er simpele elektroden gebruikt worden kan er storing ontstaan.

[/quote]

Hmmm, met mijn Edge 705 geen centje pijn. Nog nooit enige storing gehad (in anderhalf jaar).

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27650
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 mei 2011 14:38

Ervaring met Polar: gemiddeld 1x per jaar terug vanwege storing. Meestal omdat ie helemaal niks meer deed of een veel te hoge hartslag aangaf. Had niks te maken met klapperen, want probleem deed zich ook voor als ik stil ging staan.

Ervaring met Garmin: eerste ritje direct problemen met klapperend shirt. Band een tikkie lager gemonteerd: nergens meer last van.

Ervaring met Sigma: rampenplan, vaak geen signaal.

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 04 mei 2011 15:21

[quote="eelcoz"]Hmmm, met mijn Edge 705 geen centje pijn. Nog nooit enige storing gehad (in anderhalf jaar). [/quote]
Strak shirt? Ik heb zelf ook nooit problemen gehad, maar weet dat het bij alle merken voor kan komen.

Overigens is het niet zo dat ik Polar heilig verklaar. Verre van dat, er zijn meer dan genoeg nadelen te verzinnen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat de meeste problemen (1x defect, zeer snel opgelost) die ik heb ervaren, aan mijzelf te wijten waren omdat ik niet goed omging met de apparatuur. Ook met Garmin of Suunto had ik die problemen gehad. Het is nu eenmaal complex spul waar we veel van verwachten.

Plaats reactie