Ik sluit me helemaal aan bij jell-ee. Ik denk dat die fiets maat 60 al veel te groot voor jou is! Ik ben zoizo nooit echt fan van lokale FM die je op een fiets zetten, want hun smeren je vaak te grote fietsen aan. Grote frames geven wel veel comfort, maar dat is niet direct de bedoeling als je in een wedstrijd zit. Je fiets word minder wendbaar en dat is in het peloton van groot belang. Voor een toerfietser is dit natuurlijk minder erg en die zouden gerust op het (eigenlijk te grote) frame blijven rijden.
Ik zou je adviseren je een op te laten meten door een meetcentrum, maar een 60 frame is voor een wedstrijdrijder met jou maten veel te groot! Ik denk dat je op een 56 zou moeten uitkomen, maar ik weet ook niet hoe lenig je bent en dat is ook erg van belang bij het kiezen naar de juiste fiets.
Overigens zou ik de Izalco Expert met Fullcrum 3 wielen nemen. Dit kun je later nog laten upgraden, maar is zeker als nieuweling totaal niet nodig.
Focus Izalco Team Replica
Misschien begrijp ik je niet helemaal goed Laurens, heb jij al een BMC en zoek je wat anders of ben je net aan het fietsen?
Ik begrijp dat je tegen de 2000 euro wil gaan uitgeven aan een fiets die of nu niet goed past of misschien over twee jaar niet past? Sowieso gaan voor de fiets waar je nu lekker op zit, dat groeien zal wel gebeuren, maar je weet het nooit.
Wat een andere optie is, is nu genoegen nemen met bijv een canyon van pak hem beet 1000 euro, die andere 1000 op de bank zetten en een bijbaantje nemen zodat als je bent uitgegroeid over een paar jaar dat je dan gelijk je droom fiets kan kopen, dat lijkt mij de meest rationele oplossing....
Al gaat fietsen kopen maar tot op zekere hoogte op ratio en veel meer op emotie!
Ik begrijp dat je tegen de 2000 euro wil gaan uitgeven aan een fiets die of nu niet goed past of misschien over twee jaar niet past? Sowieso gaan voor de fiets waar je nu lekker op zit, dat groeien zal wel gebeuren, maar je weet het nooit.
Wat een andere optie is, is nu genoegen nemen met bijv een canyon van pak hem beet 1000 euro, die andere 1000 op de bank zetten en een bijbaantje nemen zodat als je bent uitgegroeid over een paar jaar dat je dan gelijk je droom fiets kan kopen, dat lijkt mij de meest rationele oplossing....
Al gaat fietsen kopen maar tot op zekere hoogte op ratio en veel meer op emotie!