Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Bulls vs Focus vs Sensa

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 01 feb 2010 20:40

miltonvv schreef:Dus de Focus Variado zou ook jouw voorkeur zijn?

Ik was inderdaad aan het denken over een tripple. Ook omdat ik met een van mijn broers die in Limburg woont ook daar eens wil gaan fietsen.

Misschien kan je nog ergens een focus variado expert krijgen van vorig jaar, dan zit je helemaal lekker.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

fish
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jul 2009 16:53

fish 01 feb 2010 20:42

superrose schreef: [...] Het voordeel van een nieuwe fiets boven een oude lijkt me wel dat als het fietsen je toch niet bevalt je m goed kan verkopen. Ik had eerst een mountainbike en na een half jaar heb ik die verkocht want het was niets voor mijj en ik kreeg er nog een goed bedrag voor.


Ben ik het niet helemaal mee eens. Van de nieuwprijs gaat namelijk direct een hoop af zodra je de winkel uit loopt is mijn ervaring.
Koop je een goede, niet te oude, 2dehands en verkoop je die een jaar later weer dan zal de waardevermindering in verhouding een stuk minder zijn.
Tegelwijsheid van Harry Nota, fietsenmaker:

\'Als er iets rammelt, is het meestal je pompje\'

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 01 feb 2010 20:48

Idd, de waarde van een fiets die je koopt is al weer 30 procent gezakt eens je de winkel uit bent.

miltonvv
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2010 21:59

miltonvv 01 feb 2010 23:20

Tja, ik vind het probleem bij een occasion kopen dat ik er weinig verstand van heb. Je zou me van alles kunnen aansmeren, alleen over het frame en waarmee het afgemonteerd is weet ik het e.e.a. Maar als je begint over velgen/wielen/zadels/e.d. weet ik echt niks.
Ik zou dus ook geen inschatting kunnen maken of iets goed onderhouden is en of het een redelijke prijs is.

jell-ee
Forum-lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 jun 2009 21:14

jell-ee 01 feb 2010 23:23

Die focus is een hele mooie degelijke fiets! Maar dan moet je er waarschijnlijk wel gang achter zetten want bij veel shops zijn de meeste 2009 modellen er al uit.

Tiagra is gewoon prima, je ketting en cassette( als eerste versleten) kan je altijd nog upgraden tot 105 of ultegra.

Maar ik zo ook eens ff gaan kijken is een winkel waar beide fietsen staan. Kan je ze toch even naast elkaar houden enzo. Liefst een winkel met beide modellen omdat ze je anders de ene zullen proberen te verkopen, met 2 zullen ze onafhankelijker advies geven.

search500
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 mar 2010 12:53

search500 15 mei 2010 10:24

Als ik je eerst bericht lees dan lijkt het mij of je al een beslissing gemaakt. Je vind de sensa niet mooi en over de bulls heb je je twijfels. Je moet gewoon kiezen wat je mooi vind. Er zijn zoveel fietsen als mensen. Het gaat om je eigen smaak. Er staat in het forum te koop een Bulls 105.
Succes met je keus en welkom bij de wielrenners
Pijn is een emotie en emoties kun je uitschakelen

jwlb
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 jan 2010 21:20

jwlb 15 mei 2010 16:12

Zelf ook een fietser met niet heel veel verstand. MAar ik heb begrepen dat de Tiagra groep niet samen kan werken met 105/Ultegra/Dura Ace onderdelen. Dus dan kan je problemen ondervinden met het upgraden van de onderdelen.

Kan iemand niet ontkrachten of bevestigen?
Bulls Desert Falcon 1 - Shimano Ultegra
Xtrail MUD 5.0 - Shimano XT

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 15 mei 2010 20:34

Je kan idd die tiagra groep niet zomaar upgraden naar een nieuwe ultegra of zo, waar je een 105 wel kunt upgraden.
Ik denk wel dat je je niet alleen blind moet staren op de groep, neem bijvoorbeeld een Cannondale Caad9 afgemonteerd met shimano 105 en een focus variado afgemonteerd met shimano 105, de Cannondale is duurder, dat is dan om een reden. De getalen alleen zeggen het niet. Een goede fietsenwinkel zal je niet zomaar een pulp fiets verkopen, als er een mooie 2e hands staat zal een goede zaak je niet neppen.

Terug on topic, de focus is een degelijke fiets, focus is een wat zwaarder merk en het is zodanig stijf dat het soms wat minder comfortabel is, ik ga dat vooral merken na een paar uur in een dorpje met een slecht wegdek.

Van de drie fietsen zou ik voor de focus gaan, het is een leuke fiets om op te beginnen. Beter kan altijd nog.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

boud
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2009 16:18

boud 15 mei 2010 20:55

Weet je slechte fietsen bestaan niet meer. Sensa, Focus, Bulls verkopen geen van allen rommel. Joh, verwen jezelf gewoon lekker en koop een mooie nieuwe fiets met garantie. Als je begint rijdt namelijk elke fiets lekker en weet je niet wat je overkomt. Kijk het een paar jaar aan en beslis dan wat je verder wil. Er zijn zoveel goedwillende beginners die veel te veel geld uitgeven aan een nieuwe fiets en het uiteindelijk niet leuk vinden, of beter, het afzien niet kunnen opbrengen. Ik zie zo vaak fietsen van echt duizenden euro's om me heen met een berijder, die nog niet over een verkeersdrempel komt. Dus volg je hart, welke vind je het mooist. Ga er lekker op rijden en kijk dan over een paar jaar verder. Mijn eerste fiets (25 jaar geleden) was een "simpele" Gaint Peloton Superlite". Vreselijk veel lol op gehad, heel veel grote tochten mee gedaan en ik heb me pas vorig jaar verwend met een full-carbon fiets. Blijkbaar vind ik het na al die tijd nog steeds leuk en dan mag ik mezelf ook eens verwennen. Misschine toch een tip. Kijk even welke je het lekkerst vind "zitten" en " passen" . Daar zit wel een groot verschil tussen, maar dat is met auto's en vrouwen ook.
Boud

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 15 mei 2010 21:52

Dat is waar. Mijn fiets is MIJN fiets en ik rijd soms met mensen die op de duurste fietsen rijden, maar met de mijne ben ik blij en idd als een beginner voel je het verschil nieteens, daarbij als je eerste auto meteen een bmw was dan had je nooit geweten hoe goed ie eigenlijk was doordat je nooit in minder hebt gereden :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie