Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
20 feb 2010 22:35
buddo schreef:Amclassic-fan schreef:
De Deda zadelpen heeft set-back, de 3T niet. Op 1 van beide zadelpennen pas je dus niet.
Volgens mij is dat niet juist. De Doric Team heeft geen setback, maar de Dorico Team wel, althans, voor zover mijn info juist is...
Ow dat is die zadelpen die al 2 jaar aangekondigd is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’

-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
20 feb 2010 22:38
DJ schreef:....dat opgegeven gewichtsverschil is maar liefst 18 g! Dat is een slok uit je bidon...daar zou ik dus niet al teveel op letten. Gewoon kijken wat je past en indien dat niets uitmaakt, wat mooi staat. Gezien de moderne look van de Kuota zou wat mij betreft 3T een logische keuze zijn.
Die zadelpennen zijn maar 44 gram meer dan Deda claimt, slechts 25% te veel dus... Deda spul is gewoon ronduit zwaar en het lijkt misschien in 1e instantie om niets te gaan. Maar die 3 componenten tezamen zijn bijna 100 gram zwaarder dan Deda claimt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’

-
fish
- Forum-lid
fish
20 feb 2010 23:01
Ik heb het ergonova stuur. Deze heeft geen kabelgoot. Desondanks dat zitten de kabels niet echt lelijk/ of onprettig onder de handen vind ik. Al heb ik weinig verschillende sturen in handen gehad moet ik daarbij zeggen. Weet dus niet of ik kritisch genoeg ben. Wellicht kun je ze ergens live bekijken?
@paulusR3: Ga je nu beweren dat jij het ultieme Nederlandse stukje vlees er niet appetijtelijk uit vindt zien?

Tegelwijsheid van Harry Nota, fietsenmaker:
\'Als er iets rammelt, is het meestal je pompje\'
-
buddo
- Forum-lid
buddo
21 feb 2010 10:15
Tjesis schreef:De Deda stuurpen heeft een hoek van -8 graden.
De 3T stuurpen een hoek van -6 graden.
Met de Deda zou je dus iets dieper/lager komen te zitten.
Een klein verschil maar wellicht wel iets om mee te nemen in je afwegingen.
Thanks, dat was mij nog niet opgevallen. Nu kan ik nog wel wat dieper, dus dat is geem probleem, maar goed dat je het meld, dan wacht ik nog even met wat spacers weghalen tot ik mijn keus heb gemaakt.
-
tjesis
- Forum-lid
tjesis
21 feb 2010 11:22
buddo schreef:Tjesis schreef:De Deda stuurpen heeft een hoek van -8 graden.
De 3T stuurpen een hoek van -6 graden.
Met de Deda zou je dus iets dieper/lager komen te zitten.
Een klein verschil maar wellicht wel iets om mee te nemen in je afwegingen.
Thanks, dat was mij nog niet opgevallen. Nu kan ik nog wel wat dieper, dus dat is geem probleem, maar goed dat je het meld, dan wacht ik nog even met wat spacers weghalen tot ik mijn keus heb gemaakt.
Afhankelijk van je stuurpen lengte scheelt het uiteindelijk maar een halve centimeter schat ik (verschil 6 en 8 graden)
ITM en MoST stuurpennen hebben geloof ik standaard -10 graden, dan wordt het verschil wel merkbaar denk ik.
In een ander draadje kwam ooit onderstaande website voorbij, leuk linkje, kan je het verschil per stuurpen visueel maken.
Linkje naar website
Bianchi 928 C2C, Chorus 11s, Kuiper 50mm
-
buddo
- Forum-lid
buddo
22 feb 2010 14:09
De keuze is nog niet gemaakt... er is er één afgevallen en één bij gekomen.
Afgevallen is 3T ivm de tegenvallende looks en de lange levertijd van de stuurpen. Maar, er bij gekomen is Modolo (zie
hier).
Stuur: Modolo KX Carbon (210 gram)
Stuurpen: Modolo Kali Zwart (145 gram)
Zadelpen: Modolo KX Carbon (175 gram)
Ben er nog niet uit....
-
buddo
- Forum-lid
buddo
14 mar 2010 18:40
Het heeft even geduurd en er is veel bekeken... de combi is bekend.
Stuur: ITM Pathom
Stuurpen: ITM Pathom
Zadelpen: Modolo KX Carbon
Zadel: Prologo C.One30
Zadelpen en zadel zijn al binnen en gemonteerd. Als de stuurpen en het stuur er ook zijn zal ik eens een foto'tje plaatsen.
-
foosho
- Forum-lid
foosho
30 mar 2010 18:21
Ik vind de zadelpen niet zo mooi, maar smaken verschillen. Zadel staat goed bij de fiets.
-
Le Grimpeur
- Forum-lid
Le Grimpeur
30 mar 2010 22:17
Zelf zou ik het niet kiezen (kwestie van smaak;)), maar bij je fiets vind ik het een prima keuze, staat er super bij (vind ik). Veel plezier er mee!
60 x Ventoux