Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Nieuw(?) zadel via MP

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 25 feb 2010 22:03

is wel een heel flauw lijntje hoor...

;)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

franskem
Forum-lid

franskem 25 feb 2010 22:10

Het gaat er mij om dat er nieuw in de titel staat en ook in een mail die ik van hem heb gekregen.
En dus misleidend is in de advertentie en in zijn berichtgeving.
Als ik hem daar in een volgende mail op wijs, doet hij dit af als onzin.
Hierdoor krijg ik het idee dat de verkoper een zadel heeft gekocht daar mee gereden heeft een aantal maal, niet bevallen en willen verkopen als zijnde nieuw.
Dit bewust achterhouden lijkt op oplichting en is dus in strijd met verhandeling van goederen.

anaszi2.0
Forum-lid

anaszi2.0 25 feb 2010 22:25

Je heb natuurlijk helemaal gelijk, maar wat is er nou aan de hand behalve dat je je genaaid voelt?

Beetje viezigheid gaat er wel af, scheurtje lijkt niet door te zijn en als hij pas een aantal keer gebruikt is zal hij ook echt nog niet ingezeten zijn.

Ik snap je verontwaardiging 100%, maar is het de moeite waard om je er druk om te gaan lopen maken?

perik
Forum-lid

perik 25 feb 2010 22:44

Ik zie eerlijk gezegd helemaal geen scheur? Kan het niet zo zijn dat dit zadel een tijdje in een onderdelenbak of een schuur o.i.d. heeft gelegen en zo wat vies is geworden? Je neemt allerlei dingen aan over bewust achterhouden en misleiden, maar waarschijnlijk ziet de verkoper dit gewoon net wat anders. Ik zou me er niet al te druk over maken. Dat neemt niet weg dat je wel je ongenoegen even kunt laten blijken aan de verkoper. En als je er echt niet overheen komt kun je een poging doen de koop ongedaan te maken. Aangifte doen van oplichting is natuurlijk buiten alle proportie.

feddek
Forum-lid

feddek 26 feb 2010 10:52

het is zelfs maar de vraag of dit oplichting is. Een grote verantwoordelijkheid ligt ook bij de koper zelf, in het bijzonder als je er voor kiest om iets van een particulier te kopen en dat op te laten sturen. Juridisch gezien hoor je namelijk ook zelf enig 'onderzoek' te doen naar de staat van het product wat je gaat kopen bij een particulier en je mag daarbij niet volledig afgaan op wat de aanbieder vermeld. Als je iets laat op sturen kan je dat onderzoek niet doen en ben je toch echt overgeleverd aan de aanbieders interpretatie van nieuw. Had je er voor gekozen om een zadel via marktplaats te kopen op reisafstand, dan kan je er naar toe gaan en het zadel bekijken en zelf oordelen.
Aan de foto's te zien heeft hij de verkoper er waarschijnlijk 1 keer op gereden, na aankoop, toen bleek dat het hem niet beviel. De ''scheur' meen ik ook wel te zien, maar is geloof ik geen scheur, maar een klein 'schaafje' op het punt waar het leer de rails raakt door het gewicht wat er op leunt. Dat kan van die ene keer zijn... maargoed blijft gissen. Het is inderdaad niet netjes om het nieuw te noemen, maar je hebt er toch echt voor gekozen dit risico te lopen.
Om het toch even heel flauw samenvatten: Het succes van de oplichter hangt af van de mensen die bereid zijn er in te trappen. Niet helemaal op deze situatie van toepassing, maar je begrijpt wat ik bedoel...

franskem
Forum-lid

franskem 26 feb 2010 19:57

alle goede adviezen, inzichten, door gelezen. Blijft wel het gegeven dat in de kop van de advertentie staat dat het zadel nieuw is. Oké laat dat naïviteit zijn van mijn kant uit.
In een later mailcontact meldt de verkoper expliciet dat het zadel Nieuw is.
Laat hem er 1x op gereden hebben, geef dat dan door. Zet er desnoods nagenoeg nieuw boven.
Nieuw wekt de indruk dat het zadel ongebruikt is en dus nieuw is.
Laat me aannemen dat hij het zadel een keer gebruikt heeft en hij meldt dit niet, blijft hij in gebreke door de juiste informatie achter te houden.

In ieder geval ik heb contact gehad met de verkoper, en een deel van het bedrag wat ik betaald heb, wordt terug gestort.

feddek
Forum-lid

feddek 26 feb 2010 22:13

Nou dat klinkt dan toch niet verkeerd. Goed geregeld, complimenten!

franskem
Forum-lid

franskem 03 mar 2010 18:52

Even een Update

25 februari afgesproken dat dhr. Egelmeers een deel van het bedrag terug zou storten, maar hij is toch niet zo'n man zijn woord, want nog niets ontvangen.
Begin het toch onderhand wel beu te geraken met hem.
Maar weer eens een mail gestuurd.

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 15 jan 2011 13:25

Ik heb van de week een setje snelspanners naar hem opgestuurd, met het goede vertrouwen dat hij het geld ook wel a.s.a.p zou overmaken.

Nu beweerd hij dat de snelspanners nog niet zijn aangekomen en staat het geld nog niet op mijn rekenening.

Jammer, normaal gesproken heb ik altijd goede afhandelingen met mensen.

coppi
Forum-lid

coppi 15 jan 2011 13:42

Pas op met Roel Egelmeers ! Maat van mij had vorig jaar n zelfde verhaal als TS, maar nu met " nieuwe schoenen "
Bij aankomst bleken de schoenen gedragen en was zelfs de carbon zool door een valpartij helemaal afgeschaafd.
Na wat gedreig, (gelukkig was ook zn adres bekend ) zijn de schoenen terug genomen en is het geld terug gegeven...

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 15 jan 2011 13:56

Ik ben eigenlijk niet zo van het dreigen, maar mocht het nodig zijn: Oploo ligt gelukkig een beetje in de buurt.
Toch vind ik het vreemd, hij biedt op dit moment gewoon spullen aan en na wat zoek werk zie ik ook dat hij een redelijke wedstrijdrenner is/was, dan ga je toch niet onder je eigen naam regelmatig mensen belazeren?

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 15 jan 2011 15:40

Rufio schreef:Ik heb van de week een setje snelspanners naar hem opgestuurd, met het goede vertrouwen dat hij het geld ook wel a.s.a.p zou overmaken.

Nu beweerd hij dat de snelspanners nog niet zijn aangekomen en staat het geld nog niet op mijn rekenening.
Snelspanners blijken nu (na negatief mailtje) toch te zijn aangekomen, komt mij niet zo vaak voor dat een envelop er 3 dagen over duurt... Hij heeft nu bevestigd dat hij, nadat ik nu voor de derde keer mijn bankgegevens heb doorgegeven, het geld gewoon netjes overmaakt, terwijl hij dit volgens mij ook al twee dagen geleden had gedaan.

Maar goed, hopen maar dat het er maandag op staat.

Plaats reactie