Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
fjd
- Forum-lid
fjd
07 mar 2010 21:05
Dat vermoeden kreeg ik al een beetje ja

Ik had natuurlijk al flink wat vooronderzoek gedaan en daarna zie je dat de verschillen niet meer enorm groot zijn. Koop ik een Koga dan ben ik volgende maand Koga-fan, koop ik een Cube dan ben ik volgende maand Cube-fan. Hoe dan ook, het is een forse stap vooruit tov m'n Bulls Harrier
Ik begrijp dat ze van Red Bull ook een winkel hebben maar dat is me te ver. Voor klein service zal ik sowieso wel naar de lokale FM hier gaan maar ik voel me toch prettiger met een dealer die ik aan kan kijken als er iets mis is.
Enige objectieve punt is nog van Stinus mbt bovenlichaam. Zal eens kijken waar ik me goed op kan laten meten. Ik heb vandaag de Koga in het echt gezien naast de Cube (weliswaar de Race en dus niet in blauw) en de Koga begint toch een beetje voor te lopen in mijn gedachten.
Hoe harder je fietst, hoe eerder je thuis bent.
-
stinus
- Forum-lid
stinus
08 mar 2010 00:52
waar woon je ergens?
-
rinke
- Forum-lid
rinke
08 mar 2010 09:23
heb vrijdag de Cube in voor het eerst gezien bij de fietsenmaker en........... I'm in love!!!!!!!
Wat een schitterende fiets en de goedkoopste (deels Ultegra) afgemonteerde GTC is er al voor 1699 euro, relatief een zachte prijs voor zo'n fiets...
Zelf heb ik besloten om te sparen voor een Cube!
-
IBAN
- Forum-lid
IBAN
08 mar 2010 09:30
Optisch: de Focus
qua afmontaqe: de Koga.
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master
-
fjd
- Forum-lid
fjd
08 mar 2010 10:42
@Stinus; Rotterdam
@IBAN; Vind de Focus er ook erg mooi uitzien. Dinsdag nog maar eens naar de Focus en de Cube gaan kijken. Na gisteren begint het wielerbloed toch weer te kriebelen
Gisteren naar Den Haag gefietst en daar even bij de Koga staan kijken en die kar straalt toch wel een bak klasse uit hoor. Toevallig stond de Cube Race er ook dus kon ik ze prima vergelijken. Conclusie is dat ik het nog steeds niet weet

Zijn alletwee op zichzelf erg mooie bakkies.
-
stinus
- Forum-lid
stinus
08 mar 2010 12:15
Ik kom ook uit rotterdam dus als je een keertje een 63 koga wil bekijken, wel met 105 maar het prachtige frame is hetzelfde....
Ik heb hem bij een FM in Maassluis gekocht en die meet je echt helemaal top op en ik mocht dus bepaalde merken niet kopen van hem omdat de geometrie gewoon niet geschikt was...
-
fjd
- Forum-lid
fjd
08 mar 2010 14:42
Lijkt me geen slecht idee Stinus. Zal vanmiddag eens bellen om een afspraak hiervoor te maken bij de beste man in Maassluis. Wie weet valt er dan weer een optie (of beter nog twee opties) af.
Bedankt ook voor het kijk aanbod maar ik heb gisteren dezelfde fiets zien staan dus qua looks weet ik wel dat het goed zit. Misschien dat ik je nog wel een keer tegenkom op de Brienenoord
-edit-
Voor zaterdag een afspraak gemaakt. Ben benieuwd of er dan direct wat uit komt en deze meneer ook een leuk prijsje weet te maken

-
stinus
- Forum-lid
stinus
08 mar 2010 23:40
Nou ik denk dat je er wel uit moet komen, en ze leveren echt goede service. Ben benieuwd naar je bevindingen en doe ze de groeten

-
steeple71
- Forum-lid
steeple71
09 mar 2010 17:32
Ik ben zelf aan het kijken naar de Focus Izalco team replica 2010. Prachtfiets, mooie afwerking, mooie SRAM-groep, en met een beetje korting ook rond 2000,00. Je gaf al aan dat het de bovengrens nadert, maar kijk toch eventjes...
fietst, maar loopt harder
-
charite
- Forum-lid
charite
09 mar 2010 22:58
Even nog wachten, binnenkort komt "Fiets" met een lezerstest. Ik kan je verzekeren er komen verassende uitslagen. Ik weet niet of je erop kan wachten. Wat ik wel kan adviseren, rij zoveel verschillende fietsen als je kunt. Na deze testweek in Toscane vraag ik me af waarom ik op een Prince rij van + 6000 euro. Totaal onnodig heb ik geleerd
Groet,
Peter Charite
-
fjd
- Forum-lid
fjd
10 mar 2010 14:09
Ik weet niet wat binnenkort is? Ik ben nogal ongeduldig aangelegd namelijk

Had wel al zoiets gelezen in de Koopgids ja. Ben benieuwd iig

Ik ga zaterdag voor de meting dus op zich kan ik nog wel ietsjes langer wachten, het gaat toch om een redelijke investering.
-edit-
Fiets van begin april dan? Wordt een pijnlijke bedoening maar goed laat ik me maar niet teveel leiden door emotie met dit soort budgetten. Ik wacht nog wel even af *zucht*
-
fjd
- Forum-lid
fjd
13 mar 2010 20:38
Goed, het lijstje is weer verder uitgedund en er is een extra optie bijgekomen. De meting leverde weinig spectaculairs op, ik ben een gemiddeld persoon. Goede binnenkomer zullen we maar denken...
Op dit moment nog drie serieuze opties over;
Jan Janssen Sonic op Fullcrum 5 voor 1975,-
Koga Team edition voor 1875,-
Sensa Lombardia Special voor 1875,-
De eerste twee opties zijn officieel iets duurder maar de rekening van t meten wordt er nog afgetrokken dus vandaar
Alle fietsen zijn volledig carbon en volledig ultegra dus daar geen verschil. De Koga is wat langer waardoor bochten iets lastiger worden maar comfort hoger. Ik ben toch al een laffe haas in bochten dus geen echt minpunt wmb.
Iemand nog goede argumenten of wordt t nu een gevoelskwestie?