hoe lang moet een buitenband meegaan
-
hendrikjan
- Forum-lid
Zou het ook met je remtechniek te maken kunnen hebben? Als je telkens je wiel blokkeert en dan slipt, dan slijt je ban volgens mij ook als een malle...
-
studentje21
- Forum-lid
Een paar duizend kilometer moet een band toch wel meegaan denk ik.
Hoeveel je banden slijten heeft vooral te maken met je gewicht (Rolweerstand = (dynamische)weerstandcoefficient X normaalkracht (eigen gewicht + gewicht van de fiets)).
Ik weeg zelf niet zo bijster veel, dus mijn banden zullen niet snel slijten.
Toch vervang ik wel elke lente m'n banden, kost ongeveer 50 euro om er weer pro3's om te leggen.
Waarschijnlijk kan ik langer doen met m'n bandjes maar ik heb in 5 jaar nog nooit lek gereden, dus vind het wel prima zo.
Hoeveel je banden slijten heeft vooral te maken met je gewicht (Rolweerstand = (dynamische)weerstandcoefficient X normaalkracht (eigen gewicht + gewicht van de fiets)).
Ik weeg zelf niet zo bijster veel, dus mijn banden zullen niet snel slijten.
Toch vervang ik wel elke lente m'n banden, kost ongeveer 50 euro om er weer pro3's om te leggen.
Waarschijnlijk kan ik langer doen met m'n bandjes maar ik heb in 5 jaar nog nooit lek gereden, dus vind het wel prima zo.
Als je niet af en toe je voor en achterband omdraaid, zoals ik, hangt de levensduur ook hier vanaf. Mijn ervaring is dat een voorband 2 tot 3 keer het aantal kilometers haalt van een achterband. Verder van gebruik in de winter (slecht weer) of in de zomer.
Zelf rijd ik Conti 4000S en ik ben hier echt heel, heel tevreden over, weinig lek en rijd prima. Met een achterband doe ik tegen de 4000 km en met een voorband weet ik het eigenlijk niet, deze gaat meestal na zo'n 6 á 7000 km naar de winterfiets waar ik er ook nog 2000 km als achterband mee kan rijden.
Overigens doe ik er voor vakanties altijd wel nieuwe banden op. De oude rijd ik dan later wel op.
Zelf rijd ik Conti 4000S en ik ben hier echt heel, heel tevreden over, weinig lek en rijd prima. Met een achterband doe ik tegen de 4000 km en met een voorband weet ik het eigenlijk niet, deze gaat meestal na zo'n 6 á 7000 km naar de winterfiets waar ik er ook nog 2000 km als achterband mee kan rijden.
Overigens doe ik er voor vakanties altijd wel nieuwe banden op. De oude rijd ik dan later wel op.
Hoi,
Reden voor overmatige slijtage komt zowat enkel van het feit dat je je de banden te zacht oppompt.
Neen. Eerder het omgekeerde is waar.
Conti krijgt overal goede commentaren omdat Conti een gigantisch groot befrijf is.
Ook al zitten er enkele goede elementen in, zo goed zijn Conti banden echt niet.
Ciao,
Mister No Chain schreef:Ik rij inmiddels zo'n 2000km lekvrij met mijn Continental buitenbanden, zijn grand prix's maar daar zit niet zoveel verschil op. Reden voor overmatige slijtage komt zowat enkel van het feit dat je je de banden te zacht oppompt. Conti krijgt zowat overal goede commentaren.
Als je 3 keer op een week lekrijd heb je wrs je buitenband niet goed nagekeken of is het dringende tijd om er een andere op te zetten.
Reden voor overmatige slijtage komt zowat enkel van het feit dat je je de banden te zacht oppompt.
Neen. Eerder het omgekeerde is waar.
Conti krijgt overal goede commentaren omdat Conti een gigantisch groot befrijf is.
Ook al zitten er enkele goede elementen in, zo goed zijn Conti banden echt niet.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
fdegrove schreef:Ook al zitten er enkele goede elementen in, zo goed zijn Conti banden echt niet.
Jij rijdt toch met tubes en niet met bandjes
Arjan schreef:Niet om vervelend te doen, maar zou dit onderwerp niet eigenlijk onder het deel "wielen" van het forum thuishoren?
Een band is wat anders dan een wiel. De twee kunnen wel slecht zonder elkaar maar toch.
Ik zou hem hier laten:)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
H&H schreef:Arjan schreef:Niet om vervelend te doen, maar zou dit onderwerp niet eigenlijk onder het deel "wielen" van het forum thuishoren?
Een band is wat anders dan een wiel. De twee kunnen wel slecht zonder elkaar maar toch.
Ik zou hem hier laten:)
In dat geval zouden tientallen bandentopics uit 'wielen' naar dit subforum moeten worden overgeplaatst.
Verder wordt 'wielen' omschreven als 'een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante.' dus ik zie geen reden waarom dit topic dan ineens in onderdelen thuishoort.