Zelf rij ik met Fulcrum 7 onder mijn Koga Miyata, en zeer tevreden erover.
Maar als je max €300,-- wil uitgeven zou ik kijken naar Fulcrum 5 of zelfs Fulcrum 3.
Welke betaalbare wielen?
-
- Forum-lid HC
gaisdergerman schreef:ja, je gaat vooruit maar niet al te veel.
Bij een fulcrum 3 set ga je een heel stuk vooruit. Bij hopmans is de set in de aanbieding voor 295,-. Ik zou het wel weten.
+1.
Ik heb de velgen gekocht in November/December vorig jaar, omdat het een leuke aanbieding was bij Salden (Vandaar dat de foto ook zo slecht is in de bijkeuken). Heb de velgen er nu sinds een weekje of 2 onder geschroefd (i.v.m. pekel de winter niet gebruikt) en het is echt een immense vooruitgang! Strak, comfortabel (Mede dankzij een nieuwe set GP4000s banden), een leuk geluidje en heel soepele naven!
Ik denk dat als je zoekt naar een 'grote' vooruitgang, je voorbij de R5 wielen moet kijken. De R5 wielen zijn een verbetering t.o.v. de RS10 wielen. Maar met de R3 of R1 maak je echt sprongen vooruit. Ik kan niet in jou portemonnee kijken, maar ik denk dat R3 wielen de investering waard zijn. 295,- klinkt in ieder geval helemaal niet gek!
Trek(er) schreef:Als de wielen gewoon recht moeten blijven laat je gewoon een setje mavic open pro 36 spaaks velgen opspaken. Afhankelijk van je budget kun je dan kiezen wat voor naaf erin gaat. Reken in ieder geval op een bedrag van rond de 400 euro. veel succes.
Goeie tip, maar 400 euro is echt te duur hoor. Een open pro met Ultegra of Centaur naaf moet zeker te vinden zijn voor 250 euro of minder (Zelf heb ik ooit eens bij Zoran een setje met CXP33 velgen en overjarige Ultegra naven gekocht voor ik meen 180 euro)
Wil je liever systeemwielen, dan raad ik Zonda's aan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Bedankt voor alle reacties,...
Ik denk dat ik inderdaad ga kijken voor de Fulcrum racing 3.
Ik vind ze mooi uit zien en hebben veel positieve reacties op het www.
Het verschil van 120 euro (folder salden) tussen de R3 en R5
is nu niet echt een erg groot verschil.
En, zoals ik begrijp uit jullie reacties is deze 120 euro het echt wel waard.
Grtz,....Björn
Ik denk dat ik inderdaad ga kijken voor de Fulcrum racing 3.
Ik vind ze mooi uit zien en hebben veel positieve reacties op het www.
Het verschil van 120 euro (folder salden) tussen de R3 en R5
is nu niet echt een erg groot verschil.
En, zoals ik begrijp uit jullie reacties is deze 120 euro het echt wel waard.
Grtz,....Björn
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. Voor iets minder (229 euro bij Salden) heb je de Shimano Ultegra WH-6700, prima wielen voor het geld (geen probleem met mijn 92 kg) en stukken beter dan de WH-RS10, ook de naven zijn stukken beter.
Ik heb er nu ruim 500 km op gereden zonder enig probleem.
Ik heb er nu ruim 500 km op gereden zonder enig probleem.