Hoe fiets veilig IN auto transporteren?
Ik gooi mijn fiets ook altijd plat achter in de auto met een dekentje.
Maar dit is gewoon leuk en netjes....georganiseerd.
Daar hou ik wel van.
Weleens bekeken of het voor een station haalbaar zou zijn iets dergelijks te maken met ondersteuning onder het bracket?
Dan kan het achterwiel er ook nog eens uit wat veel hoogte scheelt.
Nette klus hoor!
Maar dit is gewoon leuk en netjes....georganiseerd.
Daar hou ik wel van.
Weleens bekeken of het voor een station haalbaar zou zijn iets dergelijks te maken met ondersteuning onder het bracket?
Dan kan het achterwiel er ook nog eens uit wat veel hoogte scheelt.
Nette klus hoor!
- chassepatate
- Forum-lid
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55
Ik gebruik al jaren en fietstransporttas van Pro... wieltjes eruit en in de zijvakken plaatsen zadeltje eruit en je houd ruimte zat in de auto over om allerlei andere zooi mee te nemen en eventueel je fiets in de tas mee je hotelkamer in te nemen...
Daniel1975 schreef:Wat een klus voor niks. Al jaren 2 fietsen in de auto met paar dekens er tussen. Beetje voorzichtig en nadenken en er gebeurt helemaal niks.
Wat een flauwe opmerking zech...
Dit is toch gewoon een strakke oplossing?
fiets achterin kwakken met een dekentje kan iedereen, dit oogt gewoon een stuk netter en georganiseerder!
Kun je naast/voor/achter je fiets ook nog een rekje bidons kwijt
mijn Flickr
Willem_81 schreef:@ Anaszi2.0
Krap is het zeker niet, bijgevoegd en foto van de twee fietsen die er normaal zullen opkomen, koersfiets en MTB. Zelf voldoende ruimte tussen om wielen tussen te zetten.
[img=htxtp://i240.photobucket.com/albums/ff15/WillemD70s/Bikes/sized_DSC_0053.jpg]
Heb ineens ook even ontwerp met afmetingen erbijgezet, heb het zo uitgemeten dat aan de achterklep alles gelijkkomt met achterkan van de plaat zodat er niets tegen de klep terechtkomt. Afhankelijk van jou fiets zul je maten dan wel beetje moeten aanpassen...
[img=httpx://i240.photobucket.com/albums/ff15/WillemD70s/Bikes/sized_OpbouwFietssteun.jpg]
[img=httxp://i240.photobucket.com/albums/ff15/WillemD70s/Bikes/sized_OpbouwVoorvorksteun.jpg]
Mvg
Willem
Topper! Binnenkort eens klussen! (stuk makkelijker dan zelf creatief zijn haha)
Mooi gemaakt. Dit is idd een ideale oplossing als je een cady of busje hebt. Ik vervoer mijn frame altijd op de achterbank, met stuur en zadel naar benden. De wielen gaan dan in de kofferbak. Ik monteer wel altijd even zon dingetje, waarmee je ketting strak blijft staan.
Gr. Diederik
Gr. Diederik
jaapieo schreef:Daniel1975 schreef:Wat een klus voor niks. Al jaren 2 fietsen in de auto met paar dekens er tussen. Beetje voorzichtig en nadenken en er gebeurt helemaal niks.
Wat een flauwe opmerking zech...
Dit is toch gewoon een strakke oplossing?
fiets achterin kwakken met een dekentje kan iedereen, dit oogt gewoon een stuk netter en georganiseerder!
Kun je naast/voor/achter je fiets ook nog een rekje bidons kwijt
Vind die opmerking ook wat kort door de bocht. Ik vind het een mooi gemaakte oplossing!! Ik heb ze ook wel eens vergelijkbare oplossingen in een webshop ergens gezien, ze zijn dus ook te koop. Mijn Focus Station is te laag voor dit soort standaarden en ik leg twee fietsen op elkaar met dekens er tussen. Erg fijn voelt dat nooit, maar ik heb nog nooit krassen o.i.d. gehad. Wel ooit eens de derailleur per ongeluk onderop gelegd waardoor die wat slecht schakelde.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
Ziet er goed uit die constructie maar beetje gecompliceerd allemaal. Ik had in mijn Pug Partner gewoon twee Thule 593 adapters gemonteerd op de bodemplaat (ik had een houten bodemplaat maar je schroeft ze natuurlijk ook zo in eeen metalen plaat.
http://rose.nl/output/controller.aspx?c ... etail2=737
Let wel: de adapter is alleen het losse elementje waar je voorvork invalt, je krijgt die stang er niet bij.
http://rose.nl/output/controller.aspx?c ... etail2=737
Let wel: de adapter is alleen het losse elementje waar je voorvork invalt, je krijgt die stang er niet bij.
Je opties hangen natuurlijk af van het soort auto waarmee je wenst rond te rijden. Ik gebruik al anige tijd een Cyclemate-achtige constructie (gekocht bij Nashbar) in m'n Jeep Cherokee. Handig en minder omslachtig dan de contructie in de Citroen. M'n achterbank moet wel plat (gezien de lengte), maar ik gebruik de auto enkel voor mezelf dus dat is geen thema. De hoogte van de auto laat toe dat ik m'n zadel niet hoef te verwijderen of verlagen, maar als de hoogte ontoereikend zou zijn kan je nog altijd zadel en zadelpen vewijderen (iets omslachtiger maar toch doenbaar). Voor langer verplaatsingen met vrienden laad ik 4 fietsen op een Thule fietsdrager (type wwarbij de fiets op de drager staat en het frame niet geklemd wordt) ,achteraan op de trekhaak.
Zo, Vandaag Citroen Berlingo gaan ophalen en al direct eens geprobeerd of het past zoals ik gepland had. En inderdaad, zonder probleem en ruimte genoeg over voor bagage. Eventuele passagiers achteraan hebben net genoeg ruimte in de breedte...
Hierbij wat foto's...
[img=http://i240.photobucket.com/albums/ff15 ... C_0016.jpg]
[img=http://i240.photobucket.com/albums/ff15 ... C_0017.jpg]
[img=http://i240.photobucket.com/albums/ff15 ... C_0018.jpg]
[img=http://i240.photobucket.com/albums/ff15 ... C_0019.jpg]
Voor verdere vragen altijd welkom...
Hierbij wat foto's...
[img=http://i240.photobucket.com/albums/ff15 ... C_0016.jpg]
[img=http://i240.photobucket.com/albums/ff15 ... C_0017.jpg]
[img=http://i240.photobucket.com/albums/ff15 ... C_0018.jpg]
[img=http://i240.photobucket.com/albums/ff15 ... C_0019.jpg]
Voor verdere vragen altijd welkom...
