Nou ik laat mijn carbon fietsje in de schuur staan.
Ik denk dat ik mijn mountainbike (met slicks) of mijn cyclocrossfiets ga gebruiken.
En overnachten doen we natuurlijk gewoon op de camping. DAt maakt het leuker dan in en hotel vind ik. Tenzij het slecht weer is natuurlijk.
Fietsvakantie met aanhanger
-
specializedriver
- Forum-lid
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Ik denk dat Riherm1 hier wel een punt heeft.
Zelf heb ik ook heel wat km's met zo'n kinderaanhanger achter de fiets gemaakt, ik denk dat je dat niet echt kunt vergelijken. Om te beginnnen is de bevestiging is daar al anders van. Een kiddycar bevestig je meestal met een klembeugel aan je achterbrug. wat ik heb gezien van een Bob yak of een weber monoprter is dat je die aan twee kanten bevestigt aan de as. er bestaan ook goedkopere bagagekarren maar die hebben zo'n kinderkar bevestiging en dat zou ik dus echt niet aanraden, de puntbelasting op je frame word dan volgens mij dusdanig dat dat vragen om ellende is. evt. andere optie is nog een tweewielige aanhanger die je aan je zadelpen vastmaakt, maar die dingen zijn doorgaans dubbel zo zwaar in vergelijking met een monoporter of yak dat, dat alleen voor vakantie in eigen land een optie lijkt.
Zelf heb ik ook heel wat km's met zo'n kinderaanhanger achter de fiets gemaakt, ik denk dat je dat niet echt kunt vergelijken. Om te beginnnen is de bevestiging is daar al anders van. Een kiddycar bevestig je meestal met een klembeugel aan je achterbrug. wat ik heb gezien van een Bob yak of een weber monoprter is dat je die aan twee kanten bevestigt aan de as. er bestaan ook goedkopere bagagekarren maar die hebben zo'n kinderkar bevestiging en dat zou ik dus echt niet aanraden, de puntbelasting op je frame word dan volgens mij dusdanig dat dat vragen om ellende is. evt. andere optie is nog een tweewielige aanhanger die je aan je zadelpen vastmaakt, maar die dingen zijn doorgaans dubbel zo zwaar in vergelijking met een monoporter of yak dat, dat alleen voor vakantie in eigen land een optie lijkt.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Ik heb ook ervaring met een kinderkar. Ik had deze eerst achter de MTB, maar wilde hem graag ook achter de racer. Even een mailtje naar Bianchi aan gewaagd en die raadde het af ivm de carbon achtervork. Bij een geheel alu fiets voorzagen ze geen problemen.
Ik heb uiteindelijk een Stevens Gran Turismo gekocht, geen racefiets maar een soort randonneur. Wat bredere banden, spatborden en geschikt om nog eens wat tassen aan te hangen. Dit gaat prima met de kinderkar en je kan er nog een beetje mee doorfietsen ook.
Ik heb uiteindelijk een Stevens Gran Turismo gekocht, geen racefiets maar een soort randonneur. Wat bredere banden, spatborden en geschikt om nog eens wat tassen aan te hangen. Dit gaat prima met de kinderkar en je kan er nog een beetje mee doorfietsen ook.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco
Ben net terug van een fietsvakantie met aanhanger.
Deze heb ik gekocht bij vida XL.
Niet aan beginnen alleen maar nare ervaringen mee, goedkoop duurkoop.
Neemt niet weg dat het prima gaat met een degelijke b.v. Bob Yak.
Ik denk wel dat met tassen handiger is. B.v. met het nemen van obstakels, indeling van je spullen en qua weerstand.
Hiervoor moet je dan wel weer een geschikte fiets hebben
Deze heb ik gekocht bij vida XL.
Niet aan beginnen alleen maar nare ervaringen mee, goedkoop duurkoop.
Neemt niet weg dat het prima gaat met een degelijke b.v. Bob Yak.
Ik denk wel dat met tassen handiger is. B.v. met het nemen van obstakels, indeling van je spullen en qua weerstand.
Hiervoor moet je dan wel weer een geschikte fiets hebben
De tweewiel Radical Cyclone is een fijne kar. Laag gewicht, laag zwaartepunt, houdt zichzelf in balans. Als je heel hard de berg af wilt racen, dan is het risico op scharen bij remmen groter dan bij de eenwiel Bob Yak. En zoals al eerder vermeld is een Bob Yak handiger op single tracks, omdat het ene wiel van de kar in hetzelfde spoor loopt als je fiets. Met een cyclocrosser moet je met beide karren kunnen rijden. De Cyclone is handig met OV: in twee tel heb je wielen en trekstang afgekoppeld en dan is het een grote reisas geworden.
Ik zou ook door Frankrijk willen rijden, dan de Pyreneeën oversteken en vervolgens met de boot vanaf Santander of Bilbao naar Engeland en weer terug naar huis.
Ik zou ook door Frankrijk willen rijden, dan de Pyreneeën oversteken en vervolgens met de boot vanaf Santander of Bilbao naar Engeland en weer terug naar huis.