Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
26 apr 2010 11:14
martijn78 schreef:...
volgens mij is de kwaliteit vh frame ook een stuk minder als een fiets in de zelfde prijsklasse met een mindere afmontage.
...
Kan je dan ook zeggen waarom je dat vindt? In wat uit zich dat?
-
martijn78
- Forum-lid
martijn78
26 apr 2010 20:37
Heb op de bulls wel eens proefrit gemaakt, vondt dat het heel anders voelden o.a. in de bochten. op een specialized uit dezelfde prijsklasse maar met een iets mindere groep had ik veel meer gevoel met de fiets, veel wendbaarder
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
26 apr 2010 21:45
Wel ik heb zelf zo'n fietsje (met ultegra) en kan niets negatief zeggen over de wendbaarheid, (heb ook al met trek 1.5 en een Giant gereden). Wel is de sturing van mijn Bulls er minder direct op geworden na het plaatsen van een langere stuurpen (na een prof. fiets -opmeting -en afstelling), het geeft nu ook een rustiger gevoel wat bij me past als tourrijder. Ik veronderstel dat wendbaarheid een gevolg is van geometrie (die je bij Bulls op de site kan raadplegen), ik weet niet of wendbaarheid een objectief gegeven is of een voorkeur, maar ik kan me inbeelden dat zo'n fiets nu niet meteen gemaakt is om races mee te rijden. Toch denk ik niet dat (als het al zo is) een mindere wendbaarheid het gevolg is van een 'kwalitatief minder frame'.
Voor mezelf vind ik een goedwerkende groep belangrijk, hoeft geen ultegra te zijn hoor.
Mijn vrouw rijdt met een Scott met een 105 derop en die schakelt alvast even vlot als de mijne vind ik. Met een tiagra merk ik toch duidelijk een verschil.
-
harry1969
- Forum-lid
harry1969
27 apr 2010 12:53
Hallo Sevensins. Ben zelf een trotse bezitter van een Bulls Desert Falcon 2010. Ik heb nu ruim 1000 km gefietst sinds februari. Er is niks mis met deze fiets zelfs de velgen voldoen nog steeds (1.89 - +-/ 90 kilo).
Zelf ben ik in het begin van het jaar op zoek geweest naar een Desert Falcon 2009 die je toen mooi in de uitverkoop kon halen.
Helaas niet meer in maat te krijgen. De afmontering van het 2009 model is nog iets beter dan het 2010 model. Ultegra crankstel (2009) en dat heeft de 2010 helaas niet meer. Wel de 6700 ultegra groep tov de oude ultegra groep op de 2009 (kabels buiten langs - stuur). Andere velgen kan je altijd nog bij de fiets kopen. Zit immers voorlopig garantie op.
Ik zou zeggen gewoon halen die Bulls. Goeie kwaliteit voor een mooie prijs. Zeker voor een beginner (zoals jij en ik).
Laat nog maar even weten wat je gekocht hebt. Ben benieuwd.
Cube Ltc Comp (\'08)
Bulls Desert Falcon 1 (\'10)
Doelen dit jaar: Ventoux, Tecklenburger Rundfahrt, Fietsen in de Ardeche
-
trannel
- Forum-lid
trannel
27 apr 2010 20:35
Ik rijd een Desert Falcon+(2008) en een vriend een Desert Falcon(2009). Mijne heeft wat beter wielen maar verder zijn ze hetzelfde. Al met al ben ik heel tevreden over de fiets, maar ik ben nu toch aan het kijken naar een ander frame. En niet eens omdat ik ontevreden ben, maar gewoon omdat als wielrennen eenmaal je ding is, je nog mooier, beter en sneller wilt. Maar achteraf zou ik denk ik niet met een duurdere fiets begonnen zijn. Het is gewoon écht een fijne no-nonsense fiets, waar je echt heel luxe op kan beginnen.
Wel heb ik het gevoel dat je door de geometrie van de fiets, relatief rechtop zit. Dit kan je als comfortabel ervaren, maar ook als 'minder racy'. Dit is denk ik wel op te vangen door een maatje kleiner te nemen en het zadel wat hoger te zetten.
-
stinus
- Forum-lid
stinus
28 apr 2010 13:05
Ik ben zelf van een Bulls harrier overgestapt op een carbon Koga, en man wat een verschil dat! Ik vond die Bulls altijd al erg hard, dat je tegels echt alle kanten op stuitert, niet echt fijn rijden tenzij je overal asfalt hebt, dan maakt dat niet zoveel uit.
Ik heb even op de site van die bikeshop in amersfoort zitten kijken, als dat je lokale FM is zou ik kijken of je niet een cube attempt oid kan kopen, die heeft 105 en fulcrum 7, wat prima is om te beginnen!
Ik denk dat je eerder zelf iets anders wil hebben dan dat je 105 versleten hebt! de echte beginners groepen zijn sora en tiagra, met 105 kan je echt prima uit de voeten en dan kan je hem gewoon bij je FM laten onderhouden en en heb je een goed adres voor je service en afstelling, want andere lengte stuurpen enzo zal je gewoon moeten betalen bij je lokale FM als je daar je fiets niet koopt.
-
sevensins
- Forum-lid
sevensins
28 apr 2010 15:53
Bedankt voor de reacties één en allen!
Ik heb inderdaad wat verder gezocht dan mijn neus lang is en erachter gekomen dat de Bikeshop Amersfoort toch een dealer is van Bulls fietsen, alleen adverteren ze er nergens mee.
Hun prijs is ook de adviesprijs van de site van Bulls, iets wat ik niet wist. (Dacht dat Bulls alleen bij Morsink te halen was, godzijdank dankzij jullie toch verder gekeken, inderdaad geen pretje als er iets aan mankeert en ik moet vanuit Amersfoort naar Goor toe

)
Morgen gaan ze mij opmeten en daarna laat ik een bestelling plaatsen voor "een" Bulls fiets, kan nog niet zeggen welke.
Hartstikke bedankt allemaal!
-
bash
- Forum-lid
bash
28 apr 2010 17:02
Als advies kan ik je nog wel meegeven dat het zinvol is om net iets meer uit te geven. De standaard Harrier van 800 euro heeft een aluminium voorvork, voor 100 euro meer heb je er een van carbon. Dat scheelt aanzienlijk in rijcomfort. Als je dan nog 100 euro extra uitgeeft, heb je een fiets die grotendeels met Ultegra ipv 105 is uitgerust, ook een upgrade die de moeite waard is. Ik ken je budget niet, maar als je dan toch geld uitgeeft, kan het zinvol zijn om net iets meer te betalen voor een fiets waar je aanzienlijk langer plezier van hebt.