Vergane wedstrijden
De Ronde van Weesp, de Ronde van het Damrak, de Ronde van Purmerend, de Ronde van Ilpendam en ga zo maar door. Je kon er op de fiets heen om je daar dan in een uur plus 5 rondes helemaal aan gort te rijden.
Verder de reeds genoemde monumenten, zoals Bordeaux-Parijs, Trofeo Baracchi en de GP des Nations.
Verder de reeds genoemde monumenten, zoals Bordeaux-Parijs, Trofeo Baracchi en de GP des Nations.
hun fietsen.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Wow! Die gaten in de dichte voorwielen
Waar is die technologie geëindigd?!
Adversity is the Catalyst of Change
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
In de kliko vermoedelijk.Dubbeldekker schreef: ↑01 okt 2025 20:08Wow! Die gaten in de dichte voorwielen![]()
Waar is die technologie geëindigd?!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Uiteraard, anders hadden we er wel meer van gezien.
Ben vooral benieuwd wat het idee er achter is.
Het dichte voorwiel is al enige tijd in de ban. Maar deze variant kende ik nog niet.
Rechtdoor zal het wel lekker rijden maar met een paar bochten wordt het een drama vermoed ik.
Ben vooral benieuwd wat het idee er achter is.
Het dichte voorwiel is al enige tijd in de ban. Maar deze variant kende ik nog niet.
Rechtdoor zal het wel lekker rijden maar met een paar bochten wordt het een drama vermoed ik.
Adversity is the Catalyst of Change
-
Patrick VB
- Forum-lid
Mijn kopvrouw heeft de GP des Nations nog gereden aan Lac de Madines. Was een heel mooie organisatie met live tv.
Nu heb je in Les Herbiers de Chrono des Nations.
Nu heb je in Les Herbiers de Chrono des Nations.
[/u]
In de kelderklasse, waarin ikzelf opereerde, kon je voor m’n gevoel ook elk weekend wel één of twee koersen rijden. Dat werd op een gegeven moment wel een stuk minder. Inmiddels is die ontwikkeling wel gekenterd, met veel laagdrempelige koersen volgens het ready2race principe.
Geldt ook voor heel veel criteriums, omlopen en klassiekers in de drie noordelijke provincies. Toen ik zo’n 15 jaar geleden begon met koersen ging ik ook vaak bij elitekoersen kijken. Heb het idee dat dat nu veel minder leeft.Thierry le Brun schreef: ↑01 okt 2025 17:37 Zo'n beetje alle amateurcriteriums tussen Amersfoort, Apeldoorn en Zwolle....
Destijds had elk dorp zn koers, nu nog een stuk of 3-4, max.
In de kelderklasse, waarin ikzelf opereerde, kon je voor m’n gevoel ook elk weekend wel één of twee koersen rijden. Dat werd op een gegeven moment wel een stuk minder. Inmiddels is die ontwikkeling wel gekenterd, met veel laagdrempelige koersen volgens het ready2race principe.
-
Tussendoor
- Forum-lid
Best wat koersen verdwijnen idd. Volgens mij ook recent, vanwege het debacle rondom politieondersteuning. Ronde van Drenthe, Parel van de Veluwe, Circuit de la Sarthe. ChatGPT geeft ook nog wel een lijstje met meer onbekende namen, meest hilarische is de Tour de Trump. Blijkbaar een meerdaagse rittenkoers in de VS die voor het laatst in 96 werd gereden. En jawel, gesponsord door De Donald.
Bij ons in de regio is de Arno Wallaard Memorial van het voorjaar naar afgelopen weekend verhuisd omdat er dan wel politiebegeleiding was.
Bij ons in de regio is de Arno Wallaard Memorial van het voorjaar naar afgelopen weekend verhuisd omdat er dan wel politiebegeleiding was.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
-
Thierry le Brun
- Forum-lid
ronde van Groningen, omloop vd Veenkolonien, ronde van Zuid West Friesland, dorpenomloop Drenthe. PWZ Toer, Woudenomloop Friesland, ronde van MIdden Nederland, Gelders Eiland, Groeistad, Kerspelen, Burgum, Zand en Veen, ronde van Gelderland
zomaar wat roemruchte Nederlandse (soms club- )'klassiekers' die om wat voor reden dan ook het loodje gelegd hebben.
zomaar wat roemruchte Nederlandse (soms club- )'klassiekers' die om wat voor reden dan ook het loodje gelegd hebben.