Turbo-dijen
-
- Forum-lid HC
Nee frank, dat hebben we al een paar keer gezienSpieromvang zegt niet zoveel over spierkracht.

Nou heb ik ook geen dunne benen maar naast Stillekracht wel.
Maar idd, krachttraining doen eerst even een a twee maanden wennen en dan heel veel gewicht en weinig herhalingen houd de beweging ook even "vast"
[quote="FLAMINA"]Voor dikke spieren zou je bijvoorbeeld krachttraining kunnen doen, wat hier al gezegd is legpress, squats, lunges.[/quote]
Bedenk hierbij ook even dat deze oefeningen zeer nuttig zijn voor wielrenners, los van alleen maar dikkere spieren. Vooral het feit dat je je onderrug meetraint is gunstig en voorts de stabiliteit, soepelheid, spiercoordinatie van alle spiergroepen die getraind worden. Squats en lunges kun je met haltertjes (dumbbels) thuis doen. Legpress daarentegen is al weer iets veeleisender. Ik denk niet dat je op veel fitnessapparatuur zit te wachten...
Bedenk hierbij ook even dat deze oefeningen zeer nuttig zijn voor wielrenners, los van alleen maar dikkere spieren. Vooral het feit dat je je onderrug meetraint is gunstig en voorts de stabiliteit, soepelheid, spiercoordinatie van alle spiergroepen die getraind worden. Squats en lunges kun je met haltertjes (dumbbels) thuis doen. Legpress daarentegen is al weer iets veeleisender. Ik denk niet dat je op veel fitnessapparatuur zit te wachten...
-
- Forum-lid HC
Squats met dumbels? ik weet niet wat voo dumbels jij thuis hebt, maar die til ik niet zo even op los van elkaar.
Ik heb dus van die Turbo dijen en kan een behoorlijk sprintje trekken en lang hard fietsen. Alleen als het op echt klimwerk aankomt leg ik het af tegen de spillepootjes. Ik zou graag wat dunnere benen hebben en wat lekkerder een berg op kachelen.......
eigenwijs is ook wijs...
@Forza: men zegt wel dat het gras bij de buren groener is...
Ik heb ook spillepoten (vinden anderen). Ik heb maar daar maar bij neer gelegd. Ik geniet van wat ik er wel mee kan in plaats van te klagen over wat ik er allemaal niet me kan. Is veel productiever.
Ik heb ook spillepoten (vinden anderen). Ik heb maar daar maar bij neer gelegd. Ik geniet van wat ik er wel mee kan in plaats van te klagen over wat ik er allemaal niet me kan. Is veel productiever.