Solo op stap met anderen.
Ik begeleid dat soort reizen. De meesten schrijven met een kameraad in. Er zijn ook altijd mensen die alleen inschrijven. Het gaat eigenlijk altijd goed vanwege de grote gemene deler: de liefde voor de fiets en het fietsen.
Laatst gewijzigd door BertL op 28 jul 2025 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
hun fietsen.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Ik ben dan weer verschillende keren als solist met een dergelijke reis meegeweest. Nooit het idee gehad alleen te zijn.
Vaak zijn het juist de groepen die extra hun best doen het voor iedereen gezellig te maken.
Vaak zijn het juist de groepen die extra hun best doen het voor iedereen gezellig te maken.
-
Thierry le Brun
- Forum-lid
+1, en dat ervaar ik al vanaf 1990. (EnRoute, Cycletours, Hiroads).
In al die jaren 1x een reis gehad waarbij 1 groep van 4 man ook echt als groep van 4 bij elkaar moest zijn/blijven (vonden zij), tot aan het vrijhouden aan toe van een stoel bij het avondeten. Nou, dat hadden we als de rest snel in de gaten. Snel met zn allen strategisch als eerste aan tafel gaan zodat ze wel verplicht werden om tussen de rest in te gaan zitten.
Best mooi om zo te reizen. Ik vind het wel prijzig....voor een weekje ben je vlot €1500 verder. Als ik hotel en eten er vanaf tel, dan ben ik net iets verder dan halverwege dergelijke bedragen. De reis nog, en dan zit ik op tweederde van de prijs van de reis. Dan moet ik toch een behoorlijk aantal €€€ neerleggen voor de organisatie, backup en gezelschap. Ik twijfel of het dat nou echt waard is.
Dogma F
-
Patrick VB
- Forum-lid
Steek je licht eens op bij Kortweg (sinds enige tijd ook gekend als Golazo Travel).
https://www.kortweg.be/
Top organisatie met transport van je eigen fiets inbegrepen (of huurfiets). Begeleiding onderweg, was service, bevoorrading, ...
Prijssetting lijkt me correct.
https://www.kortweg.be/
Top organisatie met transport van je eigen fiets inbegrepen (of huurfiets). Begeleiding onderweg, was service, bevoorrading, ...
Prijssetting lijkt me correct.
Als je portefeuille heel diep is: Leblanq: https://www.leblanq.com/
Dat is de prijs die je betaalt voor het stuk 'georganiseerd' en 'niet alleen maar wel solo'.Ramon73 schreef: ↑27 jul 2025 22:12 Best mooi om zo te reizen. Ik vind het wel prijzig....voor een weekje ben je vlot €1500 verder. Als ik hotel en eten er vanaf tel, dan ben ik net iets verder dan halverwege dergelijke bedragen. De reis nog, en dan zit ik op tweederde van de prijs van de reis. Dan moet ik toch een behoorlijk aantal €€€ neerleggen voor de organisatie, backup en gezelschap. Ik twijfel of het dat nou echt waard is.
Niet iedereen wilt op solo-fietsvakantie. Al kan ik mij daar absoluut niéts bij voorstellen, het is zó fijn om alleen op pad te zijn met je fiets.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Maak je sommetje nog eens opnieuw svp. 7 x hotelovernachting, 7x ontbijt, 7x diner. Dat kan misschien voor 750,- euro buiten hoogseizoen, maar dan heb je een privéverblijf en moet je zelf koken, boodschappen doen.jwkeij schreef: ↑30 jul 2025 17:07Dat is de prijs die je betaalt voor het stuk 'georganiseerd' en 'niet alleen maar wel solo'.Ramon73 schreef: ↑27 jul 2025 22:12 Best mooi om zo te reizen. Ik vind het wel prijzig....voor een weekje ben je vlot €1500 verder. Als ik hotel en eten er vanaf tel, dan ben ik net iets verder dan halverwege dergelijke bedragen. De reis nog, en dan zit ik op tweederde van de prijs van de reis. Dan moet ik toch een behoorlijk aantal €€€ neerleggen voor de organisatie, backup en gezelschap. Ik twijfel of het dat nou echt waard is.
Niet iedereen wilt op solo-fietsvakantie. Al kan ik mij daar absoluut niéts bij voorstellen, het is zó fijn om alleen op pad te zijn met je fiets.
hun fietsen.
+ 2000km autorijden. Voor sommigen € 0,00, voor anderen € 0,30 per kilometer.BertL schreef: ↑30 jul 2025 17:17Maak je sommetje nog eens opnieuw svp. 7 x hotelovernachting, 7x ontbijt, 7x diner. Dat kan misschien voor 750,- euro buiten hoogseizoen, maar dan heb je een privéverblijf en moet je zelf koken, boodschappen doen.jwkeij schreef: ↑30 jul 2025 17:07Dat is de prijs die je betaalt voor het stuk 'georganiseerd' en 'niet alleen maar wel solo'.Ramon73 schreef: ↑27 jul 2025 22:12 Best mooi om zo te reizen. Ik vind het wel prijzig....voor een weekje ben je vlot €1500 verder. Als ik hotel en eten er vanaf tel, dan ben ik net iets verder dan halverwege dergelijke bedragen. De reis nog, en dan zit ik op tweederde van de prijs van de reis. Dan moet ik toch een behoorlijk aantal €€€ neerleggen voor de organisatie, backup en gezelschap. Ik twijfel of het dat nou echt waard is.
Niet zijken maar reiden !