Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ultegra Di2 shifter ST-R8170 STI (L) defect

jackflash
Forum-lid

jackflash 21 jun 2025 09:27

Het probleem is opgelost. Met de shifter was dus niks aan de hand. Het ging om de aansluitingsnippel van de remleiding naar de shifter. Deze bleek van SRAM te zijn. De andere shifter had dezelfde aansluiting en is ook vervangen door originele Shimano onderdelen.
Gelukkig is wel de Shimano olie gebruikt en geen DOT. Totale kosten 120 euro. Uiteindelijk -na enig gekibbel- toch nog 50 euro terug gekregen van de fietswinkel waar ik de fiets gekocht heb ruim 2 jaar geleden. Hij heeft het niet toegegeven, maar de fout moet daar hebben plaatsgevonden bij het monteren van de fiets.

Hulde aan fietsenzaak Gelissen in Stein die correct onderzoek heeft gedaan waar het probleem precies zat en er niet zomaar van uit ging dat de shifter defect was. Hij prees me gelukkig dat ik zonder ongelukken

Eind goed al goed. Jammer dat er -zelfs door gerenommeerde fietsenzaken- nog veel prutswerk geleverd wordt.

zwemcoach1234
Forum-lid

zwemcoach1234 03 jul 2025 13:11

Wie is de FM waar je de fiets gekocht had, toch niet de beroemde FM uit Oosterhout

jackflash
Forum-lid

jackflash 05 jul 2025 13:41

Nee, die is het niet. Wel een gerenommeerde pinarello dealer. Ik vind het niet zo netjes om naam en toenaam te noemen. Ze hebben daar zitten prutsen, maar ze hebben een tegenmoetkoming van 50 euro gegeven, dus ik ga niet nog meer met modder gooien. Het is opgelost via een andere fm, maar zal er nooit meer terug gaan.

Plaats reactie