Wellicht dat het achteraf allemaal meevalt, maar mede omdat ik de regio rond Houfflaize niet ken speel ik op safe door te kiezen voor een beetje meer grip dan de WP speed/ race set die er op lag.
Zodoende een wolfpack cross erbij gekocht en de race naar achteren verhuisd.
Ik heb er van de week wat mee rondgereden. Kwa grip geeft het in ieder geval voldoende vertrouwen en het blijft toch wel een goed bollend setje banden.
Bandenkeuze ardennen
Geen idee wat voor trails je gaat rijden, maar wolfpack banden hebben een vrij zwakke casing (jr kreeg het voor elkaar om binnen de kortste keren de wang van een enduro te scheuren). Ik zou iets meer op safe spelen geloof ik, zowel qua casing, als qua noppen vooraan (trail/cross wordt hier thuis als binnenlands setje gebruikt)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
T/C als Nederland-setje is natuurlijk ook overdreven 
Met Cross/Race kun je in Nl hele jaar uit de voeten imho.

Met Cross/Race kun je in Nl hele jaar uit de voeten imho.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- CampaYolo
- Forum-lid
Morgen staat de roc 'd ardenne op het programma, voor zover ik heb begrepen niet de meest technische (halve) marathon. Ik laat wel weten hoe de bandjes zich hebben gehouden53x11 schreef: ↑02 mei 2025 08:39 Geen idee wat voor trails je gaat rijden, maar wolfpack banden hebben een vrij zwakke casing (jr kreeg het voor elkaar om binnen de kortste keren de wang van een enduro te scheuren). Ik zou iets meer op safe spelen geloof ik, zowel qua casing, als qua noppen vooraan (trail/cross wordt hier thuis als binnenlands setje gebruikt)

Maar ik zal je tip zeker in het achterhoofd houden voor wat toekomstige plannen die ik nog heb in het buitenland.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Komt vast goed dan! 
Veel plezier!
@daniel: zal best. Met trail/cross kun je harder de bocht door

Veel plezier!
@daniel: zal best. Met trail/cross kun je harder de bocht door

baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- CampaYolo
- Forum-lid
Het was een prima bandenkeuze voor mij. Het was natuurlijk kurk droog op wat poeltjes na.
Met de WP speed als achterband had ik waarschijnlijk toch wat weinig grip gehad.
Alleen door de opmerking van 53X11 dacht ik wel bij elk hobbeltje "oei, daar gaan m'n banden"

Met de WP speed als achterband had ik waarschijnlijk toch wat weinig grip gehad.
Alleen door de opmerking van 53X11 dacht ik wel bij elk hobbeltje "oei, daar gaan m'n banden"

Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Oeps, sorry! 
Geef voortaan ff aan tot wanneer je iets met advies kan, dan hou ik na dat tijdstip mijn grote mond

Geef voortaan ff aan tot wanneer je iets met advies kan, dan hou ik na dat tijdstip mijn grote mond

baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat 53x11 en 53x11 Jr doen met banden doe jij waarschijnlijk niet 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Keep the rubber side down is voor iedereen een goed advies!
(alhoewel jr in zijn hoofd heeft dat hij backflips wil gaan doen..)
Enneh, hele extreme dingen doe ik niet hoor, maar ik was afgelopen week in Finale Ligure wel blij met mijn Gravity casing. Liever iets steviger dan bij elke ongelukkig gekozen lijn of slecht getimede landing moeten vrezen voor mijn band.
(alhoewel jr in zijn hoofd heeft dat hij backflips wil gaan doen..)
Enneh, hele extreme dingen doe ik niet hoor, maar ik was afgelopen week in Finale Ligure wel blij met mijn Gravity casing. Liever iets steviger dan bij elke ongelukkig gekozen lijn of slecht getimede landing moeten vrezen voor mijn band.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?