Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

dameszadel versus heupbreedte

fitseflitser
Forum-lid

fitseflitser 03 mei 2010 21:14

jaja, ik heb al goeie voornemens om morgen naar een paar fietsemakers te gaan. Woensdag wordt het redelijk weer dus dan hoop ik een proefrondje te maken.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 03 mei 2010 21:24

SMP is een fijn zadel, ik heb er ook een half jaartje mee gereden. Alleen als je veel hobbelige/kasseien rijdt vond ik het weer niets. Bij mij kreeg "ut zakie" dan weer teveel ruimte met die SMP.

Smalle heupen zegt trouwens niets over de stand van je zitbotjes. Ik ken mensen met een reet als een vliegdekschip die met een smal zadel het fijnste rijden.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 03 mei 2010 21:29

[quote="andromeda"] Ik ken mensen met een reet als een vliegdekschip die met een smal zadel het fijnste rijden.[/quote]

LOL. Mijn manier ook om te overdrijven. Ik zei ooit eens tegen een vriendin dat ze een reet had waardoor de Oosterscheldekering niet gebouwd had hoeven worden :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 03 mei 2010 22:16

[quote="fitseflitser"]jaja, ik heb al goeie voornemens om morgen naar een paar fietsemakers te gaan. Woensdag wordt het redelijk weer dus dan hoop ik een proefrondje te maken.[/quote]

Vraag of je zo'n zadel een week kan proberen, zodat je echt verschillen merkt, pak een rit van een paar uur met zo'n zadel. Het is zo zuur als je geld uitgeeft an een zadel en na een maand merkt dat het niet werkt.
Ik mocht het testzadel een tijdje gebruiken

en vooral ook een paar verschillende.... laat je horen wat het wordt?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 03 mei 2010 22:30

[quote="ZorroI"][quote="andromeda"] Ik ken mensen met een reet als een vliegdekschip die met een smal zadel het fijnste rijden.[/quote]

LOL. Mijn manier ook om te overdrijven. Ik zei ooit eens tegen een vriendin dat ze een reet had waardoor de Oosterscheldekering niet gebouwd had hoeven worden :D

[/quote]

En toen: blauw oog en vriendin minder?
~live fast, die young ~

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 03 mei 2010 22:34

Adromeda wel ja :D

Nee hoor. Ze kon de humor wel waarderen aangezien het ZO over de top was.

Ik hou wel van enigszins 'harde' humor waarbij toch duidelijk is dat je niet ECHT serieus bent.

Mvg, Zorro

We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 03 mei 2010 22:39

[quote="ZorroI"]Adromeda wel ja :D

Nee hoor. Ze kon de humor wel waarderen aangezien het ZO over de top was.

Ik hou wel van enigszins 'harde' humor waarbij toch duidelijk is dat je niet ECHT serieus bent.

Mvg, Zorro
[/quote]
ooh, en ik maar denken dat ze gewoon echt een dikke reet heeft :D (dan had je dus wel een klap kunnen krijgen lijkt me ;) )
~live fast, die young ~

spin
Forum-lid

Gebruikersavatar spin 03 mei 2010 23:33

[quote="andromeda"]Smalle heupen zegt trouwens niets over de stand van je zitbotjes. Ik ken mensen met een reet als een vliegdekschip die met een smal zadel het fijnste rijden.[/quote]

Ik weet sinds de laatste bike motion dat je dat heel mooi kunt testen met behulp van een stukje golfkarton. Op gaan zitten, naar voor, achter, links en rechts bewegen en tadaaaaa! Prachtige afdruk van je zitbotjes! Dwars door je broek en je blubberbillen heen :) Ik was echt zwaar onder de indruk.

fitseflitser
Forum-lid

fitseflitser 04 mei 2010 12:08

Iemand ervaring met het meetsysteem van Bontrager? Bij deze zaak kun je geen zadel lenen, maar krijg je geld terug als het niet bevalt (door slechte leen-ervaringen uit het verleden). Bij andere winkels kon ik alleen of de Selle Italia Lady sport of de diva proberen. Meer hadden ze ook niet.

fitseflitser
Forum-lid

fitseflitser 05 mei 2010 18:38

Ik heb de Bontrager Inform RL gekocht. Vandaag 90 km gefietst en dat ging goed. Ik merk wel dat mijn hele lijf er aan moet wennen, het is toch weer een andere manier van zitten. Hopelijk blijft het goed gaan.

spin
Forum-lid

Gebruikersavatar spin 06 mei 2010 13:21

Ow, ben benieuwd hoe hij je bevalt, das zo'n ding met zo'n deuk erin, of niet? Hou ons op de hoogte.

Plaats reactie