Garmin Connect+
Uiteindelijk lijkt het erop dat Connect+ vooral een AI gedoe is met extra trainings features en wat dashboards. Als je dat interessant vindt vind ik het niet gek dat ze daar geld voor vragen. Join kost ook geld, extra features op Strava ook, TP kost geld, etc.
Zover ik het kan zien is dit (op dit moment) niet meer dan een uitbreiding op de bestaande features waar je voor betaald. De features die in GC zaten en gratis waren zijn nog steeds gratis.
Persoonlijk gebruik ik het niet veel, buiten om wat GPX-en naar m'n 1040 of 955 te sturen en als een extra data archief. Voor de rest gebruik ik intervals.icu.
Zover ik het kan zien is dit (op dit moment) niet meer dan een uitbreiding op de bestaande features waar je voor betaald. De features die in GC zaten en gratis waren zijn nog steeds gratis.
Persoonlijk gebruik ik het niet veel, buiten om wat GPX-en naar m'n 1040 of 955 te sturen en als een extra data archief. Voor de rest gebruik ik intervals.icu.
-
- Forum-lid HC
Ik gebruik het ook voor mijn horloge. Ze geven aan dat de extra, voornamelijk AI functie's betaald worden.
En er geen functies uit de huidige connect worden gehaald. De vraag is echter hoe lang ze dat volhouden.
Het goede van AI is dat er vast iemand het straks in een paar uur nabouwd. Kijk naar intervals.icu Dat vind ik een fijne tool.
twee seizoenen van join geleerd en nu kan ik het zelf wel met intervals
Hier willen de fabrikanten heen, vast inkomsten per maand. En ik gok zomaar dat er al duizenden een betaald connect+ hebben.
Tel je abonnementen eens op....... het gros geeft spotify, netflix en nog een andere dienst. Internet en TV. Er zijn heel veel gezinnen die gewoon op 200 euro per maand zitten. Tipje elke twee jaar je provider bellen scheelt mij vaak weer 2 jaar lang 15 a 20 euro per maand. Altijd een vaste klant aanbieding
En er geen functies uit de huidige connect worden gehaald. De vraag is echter hoe lang ze dat volhouden.
Het goede van AI is dat er vast iemand het straks in een paar uur nabouwd. Kijk naar intervals.icu Dat vind ik een fijne tool.
twee seizoenen van join geleerd en nu kan ik het zelf wel met intervals
Hier willen de fabrikanten heen, vast inkomsten per maand. En ik gok zomaar dat er al duizenden een betaald connect+ hebben.
Tel je abonnementen eens op....... het gros geeft spotify, netflix en nog een andere dienst. Internet en TV. Er zijn heel veel gezinnen die gewoon op 200 euro per maand zitten. Tipje elke twee jaar je provider bellen scheelt mij vaak weer 2 jaar lang 15 a 20 euro per maand. Altijd een vaste klant aanbieding
Hier had ik met de betaalde versie van strava al moeite mee. Maar dit ga ik echt niet doen.
Haal daar te weinig uit.
Haal daar te weinig uit.
-
- Forum-lid
- Goudhaantje
- Forum-lid
- Goudhaantje
- Forum-lid
Overigens snap ik persoonlijk nooit zo die enorm negatieve reacties als er ergens voor betaald moet worden. Als je iets heel graag gebruikt en iets heeft meerwaarde voor je, waarom wil je er dan niet voor betalen? Je werkt zelf toch ook niet gratis? Maar meestal heb je bij dit soort websites/apps een keuze tussen de gratis versie en de betaalde versie. En dan maak je zelf de keuze of de betaalde versie iets toevoegt. Bij Garmin blijft het meest gebruikte (vooralsnog) gratis, dus ik snap de tumult niet. Komoot heeft laatst ook een premium versie op de markt gebracht. Die had niks extra's voor mij en dus bleef ik bij de gratis versie. Betalen voor Strava doe ik dan weer met alle liefde. Hetzelfde geldt voor Trainingpeaks.
De nuance hier is dat Garmin Connect totnogtoe een soort van verworven recht was wanneer je een Garmin toestel kocht. De andere apps die jij noemt staan los van je fietscomputer/sporthorloge en zijn in dit geval de bron van inkomsten bij de consument van die app.
Voor mezelf maakt het verder ook niks uit hoor, ik ben vooral benieuwd naar de effecten op omzetten/marges/marktaandeel.
Voor mezelf maakt het verder ook niks uit hoor, ik ben vooral benieuwd naar de effecten op omzetten/marges/marktaandeel.

Principekwestie valt in dit geval denk ook wel mee. Tot op heden verlies je niets wat je nu al gebruikt.
De enige misdaad is de meerwaarde die ze rekenen voor de extra's.
De enige misdaad is de meerwaarde die ze rekenen voor de extra's.