Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Limburgs Mooiste 2024

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27696
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mei 2024 08:08

Mooi verhaal derxx, en chapeau voor je doorzettingsvermogen.

P.S. Wist je dat er tegenwoordig een heel handig bandensysteem is waarmee je zelden nog lek rijdt, het heet tubeless :D

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 26 mei 2024 08:13

Wat een lekkebandenfestival :shock:
Zijn de egels in Limburg al in de rui?
Boerke van buut'n

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38299
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mei 2024 08:19

Wat een verhaal!
Denk dat ik het niet meer leuk had gevonden. Respect voor je doorzettingsvermogen.
Less is bore

Boslim
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 18 jul 2015 13:40

Boslim 26 mei 2024 09:08

Goed doorgezet! Chapeau! Ik reed gister ook een rit door mn achtertuin en kwam hordes LM deelnemers tegen. De meesten hebben bike handling skills en rijden verantwoord, maar de aantallen asociale, onkundige idioten die denken dat heel Limburg is afgezet omdat zij een tourtje rijden blijft extreem hoog. Paar keer bijna aanrijding omdat ze bijna recht tegen je aan rijden op mijn weghelft....en dan ook nog een grote bek :lol: Wel blijft het genieten met mn cheap fiets gasten in te halen op 10K bikes :--)

pino
Forum-lid
Berichten: 3593
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 26 mei 2024 09:16

Die aflevering vergeet je niet!
Niet zijken maar reiden !

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 26 mei 2024 11:09

Ik heb hem gisteren ook gedaan. Dit keer op de gravelbike.
Route was goed te doen, ondanks een aantal stroken waar ook de mtb route overheen ging. Stukjes singletrack die dan goed kapot erbij lagen. Ik had conti terratrail erop liggen en die hadden niks meer over. Moet echt in het zadel blijven om grip te houden (bergop)
Al met al veel me de regen mee. Vertrok om 8u en heb alleen wat mieselregen onderweg gehad.

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 26 mei 2024 11:52

Gisteren de 110km rood gereden. Ik ben om half tien gestart en toen was het redelijk droog. En volgens mij waren er meer die dezelfde gedachte hadden want het was stervensdruk voor en vlak na de start. Onderweg veel pechvogels gezien met een lekke band, maar gelukkig ben ik daarvan gespaard gebleven. Dat ik vorige week nieuwe bandjes erop heb gegooid zal wel mee hebben geholpen.
Bij de pauzeplekken was het zo druk dat ik bij de eerste maar door ben gereden en bij de tweede alleen een gevulde koek heb gepakt. Uiteindelijk 4 uur en 3 kwartier rijtijd en daar ben ik best tevreden mee aangezien ik halverwege vorig jaar het fietsen na meer dan 10 jaar weer heb opgepakt. En het pilsje aan het einde smaakte me goed.
Grootste minpunt vond ik de clowns die het nodig vonden om een paar (wel leuke overigens) meiden na te fluiten toen ze op de Bronkberg naar boven fietsten.

derxx
Forum-lid
Berichten: 834
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 26 mei 2024 12:10

havana schreef: 26 mei 2024 08:08 Mooi verhaal derxx, en chapeau voor je doorzettingsvermogen.

P.S. Wist je dat er tegenwoordig een heel handig bandensysteem is waarmee je zelden nog lek rijdt, het heet tubeless :D
Ja dat weet ik, alleen deze waren al met tpu, en ik over een week of 2-3 zijn de wielen van Philippos klaar. Wilde niet speciaal voor nu nieuwe banden, ventielen, en tape kopen. Daarbij heb ik met deze setup op de gravel fiets al een paar keer lichte gravel stroken gepakt zonder problemen. Gisteren was gewoon extreem. Achteraf gezien had ik natuurlijk tubeless moeten rijden, mja.

Moet wel eerlijk zeggen dat tijdens het gedoe met m'n 2e lek ik wel momenten heb gehad dat ik niet veel zin meer had, maar ben blij dat ik doorgezet heb.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 26 mei 2024 22:15

Chapeau Derxx!

Gister ook meegedaan - de oranje 190km lus.
07:35 gestart, eerste uur veel nat op de weg en regen, maar daarna bleef het eigenlijk best wel droog de rest van de dag. Laatste paar uren zelfs veel zon gehad en armstukken uit kunnen doen. Hele dag gelukkig niet koud gehad.

Met de drukte vond ik het ook erg meevallen, maar dat kan dus zijn omdat mensen liever wat later startten ivm het weer.
Verder erg veel lekke banden gezien, ik denk elke minuut wel eentje voor de eerste twee uur. Zelf in een groepje van 4 pers maar 1 lekke band, dus dat is een prima score ;)

Al met al weer een heerlijke dag op de fiets en na 9 edities toch telkens nog stukjes waar ik (voor mn gevoel) niet geweest ben ;)
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4709
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 26 mei 2024 23:02

nijkie schreef: 26 mei 2024 07:07 Vriend van mij stond op 1 van de service punten en vertelde dat ze minimaal 700 biba’s verkocht hadden.Op Vrijdag nog half Limburg afgegaan voor exstra banden.
Jaartje of 10 geleden ook zo’n natte editie, echt bizar hoeveel lekke banden.

derxx
Forum-lid
Berichten: 834
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 27 mei 2024 00:26

Desertstorm schreef: 26 mei 2024 22:15 Chapeau Derxx!

Gister ook meegedaan - de oranje 190km lus.
07:35 gestart, eerste uur veel nat op de weg en regen, maar daarna bleef het eigenlijk best wel droog de rest van de dag. Laatste paar uren zelfs veel zon gehad en armstukken uit kunnen doen. Hele dag gelukkig niet koud gehad.

Met de drukte vond ik het ook erg meevallen, maar dat kan dus zijn omdat mensen liever wat later startten ivm het weer.
Verder erg veel lekke banden gezien, ik denk elke minuut wel eentje voor de eerste twee uur. Zelf in een groepje van 4 pers maar 1 lekke band, dus dat is een prima score ;)

Al met al weer een heerlijke dag op de fiets en na 9 edities toch telkens nog stukjes waar ik (voor mn gevoel) niet geweest ben ;)
Dikke kans dat we dan tegelijk gestart zijn. Ik zat nl. bij de start achter een redelijke groep met rijders die allemaal de Oranje route pakten, en na een km of 2 rechtdoor gingen over de snelweg, waar ik op de Gele route rechtsaf ging.
Afbeelding

Rtw2001
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2013 23:13

Rtw2001 28 mei 2024 23:03

Misschien iets te laat, maar toch ook mijn ervaringen tijdens Limburgs mooiste.

Na mijn auto om 6:20 geparkeerd te hebben merkte ik al tijdens het rijden naar de start dat het 'n natte editie zou worden. Niet door de regen die viel, maar vooral door de regen die al gevallen was. Ongelooflijk hoeveel water er al lag.

Na mijn startbewijs opgehaald te hebben naar de startboog gegaan om daar rustig te wachten tot het 7 uur werd om aan de 220km route te beginnen. Dat werd uiteindelijk 7:05 omdat 'n graafmachine nog 'n extra geul aan het graven was om water weg te krijgen van 't parcours.

Na het vertrek rustig weggereden en in klein groepje naar het drielandenpunt. Vlak onder de berg moesten we nog wel even van de fiets af omdat een beek het fietspad had overgenomen.

Bij eerste rustpunt (prima verzorgd overigens) niet te lang gewacht om te voorkomen dat ik het koud zou krijgen.

Inmiddels was het wel opvallend hoeveel lekke banden er waren. Echt om de paar honderd meter stonden er mensen banden te wisselen.

Na een lus door België werd het weer steeds iets beter. Vervolgens o.a. Keutenberg en Cauberg beklommen. Hier kwamen de andere routes erbij en werd 't drukker. Op de keutenberg moesten er al behoorlijk wat mensen van de fiets af en op de Cauberg was 't echt druk met soms 4 fietsers naast elkaar.

Inmiddels was 't al wel droog geworden en dat maakte het fietsen al 'n stuk aangenamer.

Daarna nog wel door 'n ondergelopen tunnel heen moeten fietsen maar daarna brak zowaar de zon door. Bij Noorbeek is nog 'n klimmetje uit de route genomen, omdat het asfalt weggespoeld is. Maar dit mocht de pret niet drukken.

De routes waren goed aangegeven, maar door het draaien en keren heb je geen idee meer waar je bent. Op 'n gegeven moment is mijn garmin ook de weg kwijt en moet ik met de website erbij op mijn telefoon uitvogelen waar ik zit. Na 5 minuten door allerlei apps heen lopen weet ik het weer en rij ik verder naar de finish. En in dat laatste stuk komen nog 'n paar venijnige klimmetjes voor. Eigenlijk nog redelijk fit kom ik na bijna 210 km aan bij mijn auto.

In 't zonnetje leg ik mijn onder de modder zittende fiets in mijn auto. Het was een mooie fietsdag.

Plaats reactie