Pagina 2 van 2

Geplaatst: 11 mei 2010 11:41
door flores
iron2man schreef:Het verschil tussen aluminium en carbon is tcoh vrij groot en ik spreek uit mijn ervaring
Jaren heb ik op een P 3 aluminium tijdritfiets gereden en na 6 seizoenen is deze in januari 2009 vervangen door een P 3 carbon
Zelfde ontwerp zelfde framemaat alleen deze is nu van carbon, stuur en wielen zijn van de oude P 3 afgehaald
Fietsen zijn exact hetzelfde afgesteld maar toen ik voor het eerst op de P 3 carbon reed merkte ik al meteen op dat de bracketstijfheid vele malen beter is dan die van de aluminum P 3 verder is de demping van trillingen een stuk beter bij de P 3 carbon
Het carbonframe is ook nog een stuk llichter en de afwerking is subliem
Er zijn top frames gemaakt van aluminium maar de topframes van carbon scoren in alle waarden toch een stuk beter
Topframes van carbon zijn wel een stuk duurder en dat is een nadeel t.o.v alumunium

jasperr schreef:Je vergelijkt hier alleen het merk Cervélo. Cervélo's zijn over het algemeen niet knalhard en niet zeer stijf.


En daarbij praat je over tijdritframes wat in mijn ogen denk ik een hele andere insteek is wbt keuze voor TS.

Geplaatst: 11 mei 2010 14:03
door sorcees
Al eens aan Titanium gedacht, best of both worlds, niet het allerlichtste, maar ik wil niet meer anders.

Geplaatst: 11 mei 2010 14:17
door forza
Ik heb een Scandium en een Carbon Racer, Wat mij opvalt is dat de Carbonversie wat nerveuzer koerst. Maar dit zal hoofdzakelijk komen omdat het een sloping frame is. Verder ben ik meer gechameerd van een mooie afwerking qua wielen en afmontage. Succes

Geplaatst: 11 mei 2010 14:17
door foosho
Wat is het budget eigenlijk?