Pagina 2 van 2

Re: Sram Force AXS

Geplaatst: 24 dec 2023 15:24
door Kornuit
walter- schreef: ↑24 dec 2023 15:23 Voor mij de 43t/30t vooraan en 10t/33t achteraan om overal boven te komen....
Volgens mij ben jij niet de Topicstarter :lol:

Re: Sram Force AXS

Geplaatst: 24 dec 2023 15:25
door walter-
Eigen schuld; je vroeg naar hoe wij hier mee om gaan ;-).

Re: Sram Force AXS

Geplaatst: 24 dec 2023 15:44
door Philippos
Lcsmet schreef: ↑24 dec 2023 15:04 43 T voor en een 10 T achter is ongeveer hetzelfde als 50-12 en daar wordt je echt niet mee uit de wielen gereden. :)
Gek. Ik wel ðŸĪŠ

Re: Sram Force AXS

Geplaatst: 25 dec 2023 01:14
door patrickvb
Ik fiets sinds afgelopen zomer met de Sram Force 48/35 en 10-28.
Was vooraf zeer sceptisch over deze combinatie. Mijn andere en voorgaande fietsen heeft/hadden steeds 52(53)/39 kettingbladen met cassette 12-25 of 12-28.
Tot mijn eigen verbazing ook op het vlakke goed bruikbaar.
Wel meer rijden op het buitenblad dan vroeger.
Heb er ook al wat ervaring mee in de Ardennen. Ook daar goed inzetbaar, maar dat zal niet voor iedereen het geval zijn.
Voor de cols zou ik er ook een cassette tot 33 bij kopen.

Re: Sram Force AXS

Geplaatst: 25 dec 2023 10:15
door wasbeer2006
Ja en die 10/26 voegt niets toe. Want je mist nogsteeds de 18. Die loopt alleen na de 21 anders en de ervaring leert dat het dan weinig uitmaakt of het 23/26 wordt of 24/28.

Ik zou ook een 10/28 houden en een 10/33 voor in de bergen.

De keuzes van sram zijn juist voor de amateur heel erg logisch. Zei het dat de meeste van ons in een compleet vlakke polder wonen in tegenstelling tot de rest van de wereld en wij nog wel eens de 18 missen. Maar voor de rest is een 48/35 wel iedeaal. 46/33 is ook wel een aardige, dan rijd je al het vlakke op je 46.

Re: Sram Force AXS

Geplaatst: 25 dec 2023 10:50
door nijkie
wasbeer2006 schreef: ↑25 dec 2023 10:15 Ja en die 10/26 voegt niets toe. Want je mist nogsteeds de 18. Die loopt alleen na de 21 anders en de ervaring leert dat het dan weinig uitmaakt of het 23/26 wordt of 24/28.

Ik zou ook een 10/28 houden en een 10/33 voor in de bergen.

De keuzes van sram zijn juist voor de amateur heel erg logisch. Zei het dat de meeste van ons in een compleet vlakke polder wonen in tegenstelling tot de rest van de wereld en wij nog wel eens de 18 missen. Maar voor de rest is een 48/35 wel iedeaal. 46/33 is ook wel een aardige, dan rijd je al het vlakke op je 46.
48/18 of 50/19 is niet veel verschil.

Re: Sram Force AXS

Geplaatst: 25 dec 2023 10:57
door daniel1975
48-35 heb ik altijd als prettig ervaren. Maar je mist de 18, want 17-19 is net een vervelende gap. Maar over die 18 is al genoeg gezegd :-)

Re: Sram Force AXS

Geplaatst: 25 dec 2023 11:59
door Kornuit
daniel1975 schreef: ↑25 dec 2023 10:57 48-35 heb ik altijd als prettig ervaren. Maar je mist de 18, want 17-19 is net een vervelende gap. Maar over die 18 is al genoeg gezegd :-)
Zou mooi zijn als er nog eens een 10-25 op de markt komt met een 18 er in. Maar dat zal wel een utopie zijn.

Re: Sram Force AXS

Geplaatst: 25 dec 2023 12:58
door daniel1975
Dit lijkt mij perfect: 10-11-12-13-14–15-16-17-18-19-21-23-26

Of die onnozele 10 dumpen en dan 11-12-13-14–15-16-17-18-19-21-24-28 oid.

Re: Sram Force AXS

Geplaatst: 25 dec 2023 13:35
door Kornuit
Precies die 11-28 kan ook. Mag van mij ook 11-25 zijn. In de bergen monteer ik dan wel de 10-33. In NL (ook niet limburg) heb ik toch nooit 35-28 nodig.

Re: Sram Force AXS

Geplaatst: 25 dec 2023 20:13
door patrickvb
daniel1975 schreef: ↑25 dec 2023 12:58 Dit lijkt mij perfect: 10-11-12-13-14–15-16-17-18-19-21-23-26

Of die onnozele 10 dumpen en dan 11-12-13-14–15-16-17-18-19-21-24-28 oid.
Even belletje doen aan Sram HQ Daniel.
We steunen de actie.