Volgens mij ben jij niet de Topicstarter
Sram Force AXS
Gek. Ik wel
Ik fiets sinds afgelopen zomer met de Sram Force 48/35 en 10-28.
Was vooraf zeer sceptisch over deze combinatie. Mijn andere en voorgaande fietsen heeft/hadden steeds 52(53)/39 kettingbladen met cassette 12-25 of 12-28.
Tot mijn eigen verbazing ook op het vlakke goed bruikbaar.
Wel meer rijden op het buitenblad dan vroeger.
Heb er ook al wat ervaring mee in de Ardennen. Ook daar goed inzetbaar, maar dat zal niet voor iedereen het geval zijn.
Voor de cols zou ik er ook een cassette tot 33 bij kopen.
Was vooraf zeer sceptisch over deze combinatie. Mijn andere en voorgaande fietsen heeft/hadden steeds 52(53)/39 kettingbladen met cassette 12-25 of 12-28.
Tot mijn eigen verbazing ook op het vlakke goed bruikbaar.
Wel meer rijden op het buitenblad dan vroeger.
Heb er ook al wat ervaring mee in de Ardennen. Ook daar goed inzetbaar, maar dat zal niet voor iedereen het geval zijn.
Voor de cols zou ik er ook een cassette tot 33 bij kopen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12824
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja en die 10/26 voegt niets toe. Want je mist nogsteeds de 18. Die loopt alleen na de 21 anders en de ervaring leert dat het dan weinig uitmaakt of het 23/26 wordt of 24/28.
Ik zou ook een 10/28 houden en een 10/33 voor in de bergen.
De keuzes van sram zijn juist voor de amateur heel erg logisch. Zei het dat de meeste van ons in een compleet vlakke polder wonen in tegenstelling tot de rest van de wereld en wij nog wel eens de 18 missen. Maar voor de rest is een 48/35 wel iedeaal. 46/33 is ook wel een aardige, dan rijd je al het vlakke op je 46.
Ik zou ook een 10/28 houden en een 10/33 voor in de bergen.
De keuzes van sram zijn juist voor de amateur heel erg logisch. Zei het dat de meeste van ons in een compleet vlakke polder wonen in tegenstelling tot de rest van de wereld en wij nog wel eens de 18 missen. Maar voor de rest is een 48/35 wel iedeaal. 46/33 is ook wel een aardige, dan rijd je al het vlakke op je 46.
48/18 of 50/19 is niet veel verschil.wasbeer2006 schreef: ↑25 dec 2023 10:15 Ja en die 10/26 voegt niets toe. Want je mist nogsteeds de 18. Die loopt alleen na de 21 anders en de ervaring leert dat het dan weinig uitmaakt of het 23/26 wordt of 24/28.
Ik zou ook een 10/28 houden en een 10/33 voor in de bergen.
De keuzes van sram zijn juist voor de amateur heel erg logisch. Zei het dat de meeste van ons in een compleet vlakke polder wonen in tegenstelling tot de rest van de wereld en wij nog wel eens de 18 missen. Maar voor de rest is een 48/35 wel iedeaal. 46/33 is ook wel een aardige, dan rijd je al het vlakke op je 46.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 38127
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
48-35 heb ik altijd als prettig ervaren. Maar je mist de 18, want 17-19 is net een vervelende gap. Maar over die 18 is al genoeg gezegd
Less is bore
Zou mooi zijn als er nog eens een 10-25 op de markt komt met een 18 er in. Maar dat zal wel een utopie zijn.daniel1975 schreef: ↑25 dec 2023 10:57 48-35 heb ik altijd als prettig ervaren. Maar je mist de 18, want 17-19 is net een vervelende gap. Maar over die 18 is al genoeg gezegd
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 38127
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dit lijkt mij perfect: 10-11-12-13-14–15-16-17-18-19-21-23-26
Of die onnozele 10 dumpen en dan 11-12-13-14–15-16-17-18-19-21-24-28 oid.
Of die onnozele 10 dumpen en dan 11-12-13-14–15-16-17-18-19-21-24-28 oid.
Less is bore
Even belletje doen aan Sram HQ Daniel.daniel1975 schreef: ↑25 dec 2023 12:58 Dit lijkt mij perfect: 10-11-12-13-14–15-16-17-18-19-21-23-26
Of die onnozele 10 dumpen en dan 11-12-13-14–15-16-17-18-19-21-24-28 oid.
We steunen de actie.