Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Sram Force AXS

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5112
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 24 dec 2023 15:24

walter- schreef: 24 dec 2023 15:23 Voor mij de 43t/30t vooraan en 10t/33t achteraan om overal boven te komen....
Volgens mij ben jij niet de Topicstarter :lol:

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5263
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 24 dec 2023 15:25

Eigen schuld; je vroeg naar hoe wij hier mee om gaan ;-).

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2883
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 24 dec 2023 15:44

Lcsmet schreef: 24 dec 2023 15:04 43 T voor en een 10 T achter is ongeveer hetzelfde als 50-12 en daar wordt je echt niet mee uit de wielen gereden. :)
Gek. Ik wel 🤪

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 25 dec 2023 01:14

Ik fiets sinds afgelopen zomer met de Sram Force 48/35 en 10-28.
Was vooraf zeer sceptisch over deze combinatie. Mijn andere en voorgaande fietsen heeft/hadden steeds 52(53)/39 kettingbladen met cassette 12-25 of 12-28.
Tot mijn eigen verbazing ook op het vlakke goed bruikbaar.
Wel meer rijden op het buitenblad dan vroeger.
Heb er ook al wat ervaring mee in de Ardennen. Ook daar goed inzetbaar, maar dat zal niet voor iedereen het geval zijn.
Voor de cols zou ik er ook een cassette tot 33 bij kopen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12824
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 dec 2023 10:15

Ja en die 10/26 voegt niets toe. Want je mist nogsteeds de 18. Die loopt alleen na de 21 anders en de ervaring leert dat het dan weinig uitmaakt of het 23/26 wordt of 24/28.

Ik zou ook een 10/28 houden en een 10/33 voor in de bergen.

De keuzes van sram zijn juist voor de amateur heel erg logisch. Zei het dat de meeste van ons in een compleet vlakke polder wonen in tegenstelling tot de rest van de wereld en wij nog wel eens de 18 missen. Maar voor de rest is een 48/35 wel iedeaal. 46/33 is ook wel een aardige, dan rijd je al het vlakke op je 46.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8642
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 dec 2023 10:50

wasbeer2006 schreef: 25 dec 2023 10:15 Ja en die 10/26 voegt niets toe. Want je mist nogsteeds de 18. Die loopt alleen na de 21 anders en de ervaring leert dat het dan weinig uitmaakt of het 23/26 wordt of 24/28.

Ik zou ook een 10/28 houden en een 10/33 voor in de bergen.

De keuzes van sram zijn juist voor de amateur heel erg logisch. Zei het dat de meeste van ons in een compleet vlakke polder wonen in tegenstelling tot de rest van de wereld en wij nog wel eens de 18 missen. Maar voor de rest is een 48/35 wel iedeaal. 46/33 is ook wel een aardige, dan rijd je al het vlakke op je 46.
48/18 of 50/19 is niet veel verschil.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38127
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 dec 2023 10:57

48-35 heb ik altijd als prettig ervaren. Maar je mist de 18, want 17-19 is net een vervelende gap. Maar over die 18 is al genoeg gezegd :-)
Less is bore

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5112
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 25 dec 2023 11:59

daniel1975 schreef: 25 dec 2023 10:57 48-35 heb ik altijd als prettig ervaren. Maar je mist de 18, want 17-19 is net een vervelende gap. Maar over die 18 is al genoeg gezegd :-)
Zou mooi zijn als er nog eens een 10-25 op de markt komt met een 18 er in. Maar dat zal wel een utopie zijn.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38127
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 dec 2023 12:58

Dit lijkt mij perfect: 10-11-12-13-14–15-16-17-18-19-21-23-26

Of die onnozele 10 dumpen en dan 11-12-13-14–15-16-17-18-19-21-24-28 oid.
Less is bore

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5112
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 25 dec 2023 13:35

Precies die 11-28 kan ook. Mag van mij ook 11-25 zijn. In de bergen monteer ik dan wel de 10-33. In NL (ook niet limburg) heb ik toch nooit 35-28 nodig.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 25 dec 2023 20:13

daniel1975 schreef: 25 dec 2023 12:58 Dit lijkt mij perfect: 10-11-12-13-14–15-16-17-18-19-21-23-26

Of die onnozele 10 dumpen en dan 11-12-13-14–15-16-17-18-19-21-24-28 oid.
Even belletje doen aan Sram HQ Daniel.
We steunen de actie.

Plaats reactie